Cep telefonunuza kasko yaptýrmayýn

Okurlarýmýz baþlýðý görünce neden kasko yaptýrmayalým, sigorta iyi bir þey deðil mi diyeceklerdir. Elbette sigorta çok yararlý ve zor durumlarda sorunlarýnýza çare oluyor. Detayýný aþaðýda okuyacaðýnýz üzere cepkask meðer sigorta deðilmiþ, size de bir fayda saðlamýyormuþ.

Nasreddin Hoca karýsýyla bir yaz gecesi damda yatarken, artýk ne olduysa olmuþ, damdan aþaðý düþüvermiþ. Gürültü patýrtý derken, Hoca’nýn baþýna toplanmýþlar. Ýçlerinden biri:

-Hocam, hâlin nicedir; ne yapalým, deyince:

-“Tez bana bir damdan düþen getirin”, demiþ. “Hâlimden ancak o anlar!”

  Bizimki de o hikâye. Biz damdan düþtük, hiç deðilse baþkalarý damdan düþmesin diye detaylýca cep telefonuna kaskonun (Cepkask)gerçek hikayesini yazdýk.

 

Cepkask meðer kasko deðilmiþ

Birkaç ay önce þirketimize aldýðýmýz telefona satýcýnýn tavsiye ve yönlendirmesiyle kýrýlma, çalýnma vs. olabilir diye Cepkaskadlý paketi aldýk. Güya Cepkask çarpma düþme sonucu oluþan kýrýlmalarý, sývý temasý, kavrulma, yüksek voltaj, gasp, kapkaç ve hýrsýzlýk, gibi riskleri teminat altýna alýyormuþ. Doðrusu Cepkask ibaresini görünce kimsenin aklýna gelmediði için okuma ihtiyacý da duyulmuyor. Adý Cepkask ama kendi kasko deðilmiþ.

Karýnca duasý gibi küçük harflerle yazýlmýþ sözleþmeyi alýp madde madde okursanýz meðer ki, Cepkask sözleþmesinin 4.20 maddesinde aynen “Cepkask hizmet paketi bir sigorta hizmeti olmayýp Borçlar Kanunu’nun Madde 26’daki sözleþme serbestisi ile ilgili hüküm çerçevesinde hazýrlanmýþ yýllýk tamir, bakým, onarým ve ikame cep telefonu hizmetlerini içeren abonman asistans hizmetidir” deniyor. Yani size cep telefonunuza kasko yaptýralým diye satýlan paket aslýnda sigorta deðilmiþ, sigorta mevzuatýna tabi deðilmiþ, yani paramýzý havaya atýyormuþuz.

Buradan hem Hazine ve Maliye Bakanlýðý Sigortacýlýk Genel Müdürlüðü, hem Sigorta Denetleme Kurulu Baþkanlýðý ve hem de Türkiye Sigorta Birliði’ne bu konuyu ihbar/havale ediyorum. Esasen sigortacýlýk olarak tanýmlanabilecek bir iþ yapýlmasýna raðmen ne sigorta mevzuatý kapsamýnda ruhsat ve yetki alýnýþ, ne de bu mevzuatýn gerektirdiði sorumluluklar yerine getiriliyor. Þikayetvar.com adresine girildiðinde yorumlardan görüleceði üzere, çok sayýda insanýn maðdur edildiði ve adeta baþýboþ bir sektör olmuþ bu alan.

 

Onarýmda fahiþ bedelin yüzde 50’si isteniyor

Belki iyi niyetli yüzbinlerce müþteri gibi biz de adýný Cepkask olarak görünce haliyle sigorta/kasko yaptýrdýðýmýzý düþündük, sandýk ki telefon kýrýlýnca, çalýnýnca hemen birkaç gün içinde sorunumuz çözülecek, telefon tamir edilip kýrýlan ekraný deðiþtirilip gönderilecek.

Tabi ki böyle olmadý. Önce ne olduðunu anlamak için 3 hafta geçmesi gerekti. 3 hafta geçtikten sonra hasarýn kapsamda olduðu ve karþýlanacaðý bilgisi ‘lütfen’ geldi. Akabinde onarýmýnýn yüzde 50’si için 722 TL talep edildi ki, yetkili servislerde bundan daha ucuza onarýmýn tamamýný yaptýrmak mümkün. Normalde 500-700 liraya ve 1-2 günde yaptýrabileceðiniz bir iþlem için kasko adý altýnda hem 300-400 lira poliçeye ödüyorsunuz, hem de haftalarca bekleyip bir de yüzde 50 bedel adý altýnda fahiþ fiyat ödemek zorunda kalýyorsunuz.

Ürünü satan þirketin web sayfasýndaki sýkça sorulan sorularda, Cepkask ve Teknokask Hizmet Paketleri, çarpma düþme sonucu oluþan kýrýlmalarý, sývý temasý, kavrulma, yüksek voltaj, gasp, kapkaç ve hýrsýzlýk, gibi riskleri teminat altýna aldýðý yazýyor ama bunun bir sigorta ürünü olmadýðý, yüzde 50’sini ödeyeceðiniz vs. de nedense yazmýyor. Sözleþmenin 4.11 maddesinde “Cepkask A.Þ. onarým gerektiren durumlarda onarým bedelinin yüzde ellisini müþteriden nakden tahsil eder” diyor.

Diyelim ki, cep telefonu çalýndý veya suya düþtü kullanýlmaz hale geldi, bu sefer sözleþmenin 4.16 maddesine göre, “hýrsýzlýk ve onarýmýn mümkün olmadýðý durumlarda yüzde 40 oranýnda bedeli nakden” Cepkaskþirketine yatýrmak zorunda olacaksýnýz. Ben bu iþten ne anladým o zaman.

Bu tür firmalarýn ürünlerini firmalarý uyarmýþ olalým. Müþterilerinizi bu tür firmalara maðdur ettirmeyin, cep telefonuyla birlikte kasko diye bir karþýlýðý olmayan ürünleri satmayýn, en azýndan sözleþme içeriði hakkýnda bilgilendirin, lütfen vatandaþýn aldatýlmasýna aracý olmayýn.

Yazýnýn baþýnda dediðim gibi, siz siz olun telefonunuza kasko/Cepkask yaptýrmayýn.