Cihad yoksa zillet vardýr

Bir konuda istiþare için Siyer Vakfý baþkaný Muhammed Emin Yýldýrým beyle Cuma namazýndan sonra buluþmak üzere sözleþtik. 

Ben de bu vesileyle Cuma namazýný Eyüp Sultan Camii’nde kýldým. Namaza yarým saat önce gitmiþ olmama raðmen camiin içi ve avlusu dolmuþtu. 

Gür sesli bir hocanýn vaazýný ve güven telkin eden bir hatibin hutbesini dinledik. 

Namaz öncesi esnasý ve sonrasýndaki cemaat bana Medine-i Münevvere’deki Cuma namazlarýný hatýrlattý. 

Efendimizi evinde aðýrlayan Ebu Eyyubi Ensari’nin manevi havasýný teneffüs etmenin huzuru vardý. 

*** 

Namazdan sonra Siyer Vakfý’nýn otantik binasýna geçtim. 

Odalarýn ve dersliklerin isimleri mümin insaný ayný manevi havada gezdiriyordu. 

Hz. Ebu Bekir odasý, Hz. Ali odasý, Hz. Osman odasý Hz. Ali odasý, Mus’ab b. Umeyr odasý! 

Uzatmayayým M. Emin Yýldýrým hocayla görüþtükten sonra yayýnladýklarý üç ayrý derginde birer nüsha hediye ettiler. 

Akademik muhtevalý Siyer Araþtýrmalar Dergisi (www.siyerarastirmalaridergisi.com), çocuklara yönelik Siyer Çocuk Dergisi (www.siyercocukdergisi.com) ve Nebevi þuurdan medeniyet inþasýna mesajlý üç aylýk Siyer Dergisi (www.siyerdergisi.com).   

*** 

Siyer Dergisi’nin manþeti dikkat çekiciydi: “Ýslam’ýn zirvesi Cihad.”

Kapakta üç önemli anons yapýlmýþ. 

M. Emin Yýldýrým’ýn ‘En faziletli ve en hayýrlý amel cihad’, Prof. Dr. Ahmed Özel’in ‘Hz. Paygamberin dünyasýnda cihad ve savaþ’ makaleleri ve ‘Asr-ý saadetten günümüze cihad’ dosyasý.   

*** 

M. Emin Yýldýrým cihadla ilgili kimi ayet ve hadisleri naklettikten sonra makalesini özetle þöyle bitiriyor: ‘Cihad varsa iman vardýr, ihsan vardýr, intizam vardýr, ihtiram vardýr, izzet vardýr. Cihad yoksa zillet vardýr, tembellik vardýr, tefrika vardýr, taassup vardýr, tekebbür vardýr vetahrip vardýr.’ 

Prof. Dr. Ahmed Özel, cihadýn keyfiliðe deðil hukuka dayandýðýný, cihadýn tüm çeþitleriyle bir teblið aracý olduðunu, cihad ahlak ve hukukunu bizzat Efendimiz aleyhisselamdan örnekler vererek anlatýyor. 

Makalesinin sonunda, ‘Bugün cihad ettiklerini ileri sürenlerin sadece bilfiil savaþmayan düþmanlarý deðil, kendileri gibi düþünmeyen Müslümanlarý, hatta kendi ailelerini bile gözlerini kýrpmadan öldürmelerinin hiçbir izahý yoktur’ diyor ve Ýslam’a verdikleri zarara temas ediyor. 

Dosya halinde yayýnlanan bölümde ise Prof. Dr. Caðfer Karataþ, Prof. Dr. Ahmet Yaman, Prof. Dr. Yusuf Ziya Keskin ve Yrd. Doç. Dr. Hülya Terzioðlu’nun görüþlerine yer verilmiþ.   

*** 

Prof. Dr. Caðfer Karataþ cihadýn terim anlamýný þöyle özetlemiþ: ’Müslümanlarýn bir devlet otoritesi altýnda, dýþarýdan gelebilecek tehlikelere karþý kendilerini savunmasý; ýrza, namusa, dine, vatana ve topluma yönelik muhtemel tehlikelere karþý siyasi, askeri, kültürel veya soysal açýdan önlem alýnmasý, muhtemel saldýrýlarýn ve saldýrganlarýn bertaraf edilmesi için çaba gösterilmesidir.’ 

Dergi birilerinin iddia ettiði gibi sadece nefisle cihad, yahut bir baþkalarýnýn iddia ettiði gibi sadece savaþtýr gibi bir saplantýya düþmeden þümullü bir þekilde cihad mevzuunu iþlemiþ. 

Cihad adýna insanlarýn boðazlanarak Ýslam imajýnýn karalandýðý bu günlerde cihad mevzuunu aslýna uygun ele alýp yayýnlamayý sahih Ýslam’ý anlatma baðlamýnda önemsediðim için bu dergiye temas ettim. 

Dergide nakledilen bir hadisle konuya nokta koyalým. Efendimiz aleyhisselam buyurdular ki: "Ýþin baþý Ýslam, direðe namaz, zirvesi cihaddýr."