Cihangir romantizmi

Özgü Namal ve Engin Altan Düzyatan’ýn baþrolündeki Bu Ýþte Bir Yalnýzlýk Var, Tuna Kiremitçi’nin ayný adlý romanýndan uyarlanan, romantizmin öne çýktýðý bir film.

Bu Ýþte Bir Yalnýzlýk Var izleyicinin seyrettiði zaman hoþça vakit geçireceði bir film. Bunu kabul etmekle beraber filmi bir kaç yönden ele almalýyým. Öncelikle bu tür filmleri çok doðru buluyorum. Kalitesi belirli bir çizgiyi tutturduktan sonra Türk sinemasýnýn endüstri olmasýný bu filmler saðlayacak. Bu filmler derken giþe filmlerini kastediyorum.

SENARYO MESLEKTAÞIMIZDAN

Bu Ýþte Bir Yalnýzlýk Var, Tuna Kiremitçi’nin ayný adlý romanýndan uyarlama. Filmin senaryosunu ise meslektaþýmýz Burak Göral yazmýþ. Yönetmen Romantik Komedi filmini de çeken Ketche. Filmin baþrollerinde Özgü Namal, Engin Altan Düzyatan rol alýyor. Filmin konusu þöyle, eski müzisyen Mehmet, müzikten uzaklaþmýþ, boþanmýþ bir adamdýr. Geçimini özel ders vererek saðlamaktadýr. Onu haftada bir gün görüþebildiði 9 yaþýndaki kýzý Ezgi hayata baðlamaktadýr. Mehmet, baþka biriyle evlenen eski eþi Nazlý’yla kýzý yüzünden hâlâ görüþmektedir. Mehmet bir gece evdeyken apartmandan gürültüler gelir. Karýsýyla evliyken de ailece görüþtükleri komþusu Ayþe ve kocasý büyük bir kavga ederler, sonunda Ayþe’nin kocasý evi terk eder. Mehmet, Ayþe’yi teselli etmek için kapýsýný çalar. Birbirlerinin yalnýzlýklarýný paylaþan iki arkadaþ Ayþe’nin eve dönmeyen kocasýný ararken birbirlerine aþýk olurlar. Ýþler iyice karýþýr...

Þimdi ilk önce oyunculuklarla baþlayalým. Engin Altan Düzyatan kötü bir performans sergilememiþ. Ama ondan ne yazýk ki rockçý olmaz, olamaz. Hadi Özgü Namal rolüne oturdu diyelim. Ama Düzyatan’ýn canlandýrdýðý karakter o kadar kitch ve kliþe ki filmin bütün gerçekliðine zarar veriyor. Bu arada Özgü Namal ile Düzyatan’ýn perdedeki elektriði de hiç uymuyor. Tabii burada Düzyatan’a haksýzlýk etmek istemiyorum. Genel olarak Düzyatan’ýn karakterindeki sunilik filmin bütününe iþlemiþ diyebilirim. Bu anlamda yönetmene döner bakarým. Böyle bir itham oyuncularýn deðil yönetmenin iþinin aksaklýðýndan çýkabilir ancak.Ketche, Romantik Komedi’de yaptýðýný burada da tekrarlamak istemiþ. Fakat konusu itibariyle daha fazla samimiyet ve derinlik isteyen bir film Bu Ýþte Bir Yalnýzlýk Var. Direkt aþk üzerine kurulmuþ. Ketche’nin sýnýfsal göndermelerinin kurtaracaðý bir duygu deðil bu. Renkli duvarlar, konsept evler, elbiseler ve kiþilikler filmin aþk duygusuna hiç de derinlik katmýyor. Hatta tam tersi duyguyu deðersizleþtiriyor. Mehmet karakteri ile Ayþe’nin ne aþkýna inanýyorsunuz ne de romantizmine. Zaten Ayþe’nin kocasýný ararken yaþadýklarý gelgitler o kadar suni ki yazar bile yeterli görmemiþ, finalde aslýnda bu iki çift evliyken de birbirleriyle özel bir iliþkileri olduðunu söyleyerek filmin içini doldurmaya çalýþmýþ. Burada senarist Burak Göral’a söylenecek bir þey yok. Çünkü sonuçta romaný filme uyarlamýþ. Yani elinde ne varsa onu düzeltmiþ. Peki Burak’ýn elinde ne vardý?

KÝREMÝTÇÝ KUSURA BAKMASIN

Tuna Kiremitçi kusura bakmasýn ama ABD’de çok moda olan, hemen tüketilebilecek, edebi deðeri yüksek olmayan hikayeden daha etli romanlar yazýyor. Yani Burak’ýn elinde çok da birþey yoktu aslýnda. Ketche ise yanlýþ bir tercih yaptý bence. Onun tarzýnýn kaldýracaðý romantizme sahip deðil bu film. Bütün bu acýmasýz eleþtirilerime raðmen fastfood’un tüketilmesinin kolaylýðý bu filmde de kendini gösteriyor. Yani çok fazla inceleyip eleþtirmeyen izleyici bu filmden mutlu ayrýlacak. Aþk her ne kadar suni ve kliþe anlatýlýrsa anlatýlsýn aþktýr. Nasýl çölde su bulduðumuzda kalitesini gözetmez isek bu dönemde de aþkýn nasýl anlatýldýðý bir yere kadar önemli. Romantizm bizi kendine baðlar. Her ne kadar bu filmdeki aþk Cihangir’in karton aþklarýný anlatsa da...

FÝLMÝN KÜNYESÝ

Yönetmen: Ketche

Senarist: Burak Göral

Oyuncular: Engin Altan Düzyatan, Özgü Namal, Emin Gürsoy, Gaye Gürsel

Tür: Romantik komedi

Yapým: 2013, Türkiye, 120 dakika.