Cilasý dökülebilir!

Bugün iki adayýn katýlacaðý TV programý, adaylarýn öne çýkmasý bakýmýndan önemli. 

31 Mart öncesi adaylardan ziyade ittifaklar ve beka meselesi öne çýkmýþ ve muhalefetin CHP adayý üzerinde birleþmeleri sonunda iki adayýn oylarý da birbirine çok yakýn çýkmýþtý. 

Aslýnda partiler bazýnda deðerlendirildiðinde AK Parti 2014 seçimlerine göre oyunu artýrmýþtý. 2014’de aldýðý %47’lik oy oranýný 31 Mart’ta % 49’a çýkarmýþtýr.

CHP adayýnýn aldýðý oylarýn tamamýnýn CHP’ye ait olmadýðýný yazmaya bile gerek yok. Türkiye genelinde ittifaka raðmen aldýðý oy %30’u geçemedi! 

Bunu bir kenara yazalým. 

*** 

Ýki aday arasýnda TV programý yapýlmasý bile siyasi propagandaya yeni bir boyut kazandýracak geliþmedir. 

Þu artýk kesinleþti ki (birkaç büyük miting hariç), günlük mitingler seçmeni eskisi kadar etkilemiyor. Eskiden etkindi, çünkü iletiþim bu kadar geliþmemiþti. Artýk kimin ne dediði ne yaptýðý saniyeler içinde kamuoyuna yansýyor. 

Batýda seçim propagandasý büyük oranda medya üzerinden yapýlýyordu/yapýlýyor. 

Bizde ise her gün yapýlan mitingler, toplantýlar, bayraklar, afiþler, anonslar tam bir görüntü ve ses kirliliði yaþatýyordu. 

31 Mart öncesi AK Parti görüntü ve ses kirliliðine meydan vermeyecek bir propaganda yöntemini tercih ederek bence çok önemli bir ilerleme kaydedilmesine öncü oldu.

*** 

Artýk basýn ve sosyal medya üzerinden yapýlan seçim propagandasý, mitinglerin ve toplantýlarýn önüne geçti. Özellikle yeni oy kullanmaya baþlayan neslin iletiþim araçlarý ve sosyal medya ile kurduklarý bað ortadadýr. Herkesin elindeki akýllý telefonlar aracýlýðý ile oturduðu hatta yattýðý yerdenher türlü bilgiye anýnda ulaþabiliyor oluþu bu etkiyi arttýrmýþtýr. 

Medyayý özellikle sosyal medyayý iyi kullananlar seçmeni etkileme, en azýndan kendi seçmenini kaptýrmama imkanýna sahipler. Dolayýsýyla bence bugün yapýlacak olan TV programýnýn en önemli tarafý medyanýn önemini pekiþtirmesidir.

*** 

Bu program dengeleri deðiþtirir mi? 

Seçmen kime oy vereceðini bu güne kadar belirlemiþtir.CHP adayýný destekleyen seçmenlerin bu programýn etkisiyle AK Parti adayýna oy vereceðini zannetmiyorum. 

AK Parti adayýna oy vermeyi kararlaþtýrmýþ seçmenin durumu da deðiþmeyecektir. 

Belki daha önce ittifak sebebiyle bir tarafa oy veren veya kararsýz kimi seçmen bu seçimde kararýný deðiþtirebilir. 

Ýþte bu noktada AK Parti adayýnýn daha þanslý olduðunu söyleyebiliriz. 

*** 

Çünkü medyanýn/sosyal medyanýn parlattýðý CHP adayýnýn cilalarý dökülmeye baþlamýþtýr. Moderatör gerçekten objektif davranýr ve kamuoyunun merak ettiði sorularý sorarsaCHP adayýnýn þiþirilmiþ bir balon olduðu anlaþýlabilir ve kararsýz seçmeni etkileyebilir! 

Mesela valiye yaptýðý hakareti sormasý bile ayaküstü yalan söyleyebilen CHP adayýný panikletecektir. 

Mesela (dün Mehmet Metiner bey yayýnladý) CHP adayýnýn Beylikdüzü’nde 2014’de vaat ettiði 37 projeden neden sadece ikisini gerçekleþtirdiðini sormasý bile cilalarýn iyice dökülmesini saðlayacaktýr. 

*** 

Seçmen, adaylarý ideolojik ön yargýlardan uzak bir þekilde deðerlendirmiþ olsa AK Parti adayýnýn açýk ara seçimi önde bitireceði konusunda kimsenin þüphesi yok. 

Ama ideolojik önyargýlar ve körüklenen AK Parti nefreti öne çýkar da es kaza sevgi pýtýrcýðý gibi takdim edilen CHP adayý seçilirse üzerindeki cilalarýn kýsa sürede döküldüðü görülecek ve Ýstanbul’a yazýk olacaktýr

Koltuða oturduðu gün grup baþkanvekillerinin kapý kilitlerini kýrdýran, üçüncü gün veri tabanýný kopyalatmaya çalýþan, hoþlanmadýðý tepkiler karþýsýnda agresifleþen, hakaret etmekten çekinmeyen, 37 vaatten sadece ikisini gerçekleþtirebilen, ayaküstü yalan söyleyen ve PKK/FETÖ’nün açýkça desteklediði zattan hayýr gelmeyeceði açýktýr. 

Tabii ki karar seçmenin. 

Keþke oylarýn tamamýnýn yeniden sayýlmasý CHP tarafýndan engellenmeseydi de seçim yenilenmeseydi! 

Hem kimin kazandýðý belli olacak hem de ikinci bir seçime ihtiyaç kalmayacaktý!