Sayýn Cumhurbaþkaný,AYM’nin kararý ile ilgili hukuki deðerlendirmelerde bulunarak mahkemenin yerindelik denetimi yapamayacaðýný ve kanun yollarýnýn bitmesinden önce karar veremeyeceðini söylemiþ.
Cumhurbaþkaný’nýn öncesinde AYM kararý ile ilgili olarak”uymuyorum ,kabul etmiyorum,saygý duymuyorum”þeklindeki açýklamasýnýn gerekçesinin yukarýdaki hukuka aykýrýlýklar olduðunu düþünmüyorum.Öyle olsaydý bu karar hukuka aykýrýdýr ibaresini de ekleyebilirdi.
O zaman bir çok konuda olduðu gibi bu konuda da Cumhurbaþkaný aslýnda ne demek istemektedir.
Sayýn Cumhurbaþkanýnýn baþkaca açýklamlarýndan da faydalanarak bir sonuca varabiliriz.
Diyor ki Cumhurbaþkaný;
Ülkemiz dýþardan da içerden de çok ciddi tehlikelerle kuþatýlmaya çalýþýlmaktadýr.
Uluslararasý örgütlerin katkýlarýyla da dizayn edilmiþ bir paralel devlet yapýlanmasý var.
Suriyede ki geliþmeler tarihsel ve politik arka planýyla milletimizin ve ülkemizin beka sorunudur.
Ýç barýþý tehdit eden bir ifsat(terör )belasý var.
Uluslararasý hukuk aleyhimize iþletilmektedir.
Üstü örtülü bir savaþla karþý karþýyayýz.Evet Türkiye bildiðimiz savaþlardan daha tehlikeli ve çeþitli bir savaþ halindedir.
Bu savaþ, çiftçinin domatesini, aydýnýmýzýn zihnini, din görevlisinin kalbini, yöneticimizin dirayetini, çocuklarýn tebessümünü hedef almýþtýr.
Ýþte Ey Anayasa Mahkemesi,sen kararýný verirken takdir hakkýný, deðerlendirmeni bütün bu þartlarý görmezden gelerek mi verdin?
Bütün bu þartlar Anayasal bütünlüðümüzü tehdit ederken bunu nasýl görmezden geldin?
Birde tabii.Neredeyse tamamý ayný iktidar sürecinde atanmýþ Anayasa Mahkemesi yargýçlarýnýn tutumu bir siyasi inisiyatif olarak deðerlendirilmiþtir.
Devletin en önemli kurumlarýndan MÝT’in uluslararasý zemine ihbar edilmesi sonucuna yarayan bu karar saygý duyulmayý hak ediyor mu?
HAKÝKAT ÇOÐU KEZ SÖYLEMEDÝÐÝMÝZDÝR
Ýnsanlýk tarihi;hakikatýn tarihi olduðu kadar,hakikatýn deðiþtirilmesinin,örtülmesinin ve tahrif edilmesinin de tarihidir.
En son kutsal metin Kur’an bunu çokca anlatýr.
Gerçeðin deðiþtirildiði ve dönüþtürüldüðü en çarpýcý þekliyle anlatýlýr ve öðüt verilir.
Geliþmiþ dünyanýn insan haklarý ile ilgili ilkeleri var deðil mi?
Batýnýn muazzam teknolojik geliþmelerini,insan ömrünü uzatmaya yönelik buluþlarýný düþünün.
Hayýflanacak derecede bir baþarý hikayesi öyle deðil mi?
Ýþte görünen bu tablo hakikat deðildir.
Hakikat Ýslam coðrafyasýnda üretilen cani ve canavar ruhun nasýl davrandýðýdýr.
Mültecilere karþý somutlaþmýþ insanlýða aykýrý tutumdur.
Belki de bütün geliþmeler daha ustaca cinayet ve vahþeti sürdürmek içindir.
Batý felsefesindeki aþaðýlýk özgüvensizlik soylarýnda bu cinayetlerle somutlaþýyor.
Batý müziði,resmi,felsefesi,üretim tarzý ensesttir.Yani ruhun kendine suikastýdýr.
Hakikat insan yüzüdür.Felsefenin karartmadýðý,bilimin maskelemediði insan yüzü.
Batý ikna edilemez.Ýnsan islah olur.
Batý insanýn kurtuluþu Suriyede ki bir çocuðun kopan parmaklarý ile mümkün olacaktýr.