Cumhuriyet kadýný mý, gardýrop körlüðü mü?

Modernleþmenin kadýn, kadýn modernleþmesinin kostüm üzerinden kabul gördüðü on yýllar boyunca hep ayný saçma ve aslýnda pek acýklý tartýþmalarý yaptýk durduk. Modern Batý karþýsýnda kendini ezik hissedenler Müslüman Türk kadýnýnýn etek boyu kýsa, saçý açýk olursa “muasýr medeniyet seviyesine” ulaþýlýr sandýlar. 

Vesayet dönemlerini bu cahil zorbalýðýyla geçirdik. Evrensel metinlerde ve Türkiye Cumhuriyeti Anayasasýnda güvence altýna alýnan en temel insan hak ve özgürlüklerinin kýytýrýk bir yönetmelikle gasp edildiðini gördük. 

28 Þubat döneminde baþörtüsüne “türban” adýný takarak, baþörtüsünün tarihiyle baðýný kesmek istediler. Ama olmadý. Müslüman toplumun ana omurgasýný oluþturan çoðunluk mücadelesini hukuki ve siyasi alanda sürdürdü ve iktidar oldu. Menderes’le baþlayan, darbelere idamlara baskýlara raðmen filiz süren mücadele AK Parti iktidarýnda kökleriyle bað kurdu, gövdeyi güçlendirdi, meyveler verdi. 

Diðer kolonyal uygulamalar gibi kamusal alandaki baþörtüsü yasaðý da kaldýrýldý. Vesayet artýklarýnýn, CHP zihniyetinin tüm engelleme çabalarýna raðmen Türkiye bu utançtan kurutuldu.

Öyle bir noktaya geldik ki kolektif hafýza canlý, arþivler taze, AYM dosyalarý ve TBMM tutanaklarý herkese açýk iken CHP lideri çýkýp “baþörtüsü yasaðýný biz kaldýrdýk” bile diyebildi. 

Ama bir “CHP klasiði” olarak ayrýþtýrma, aþaðýlama ve dýþlama seçim sonrasýnda geri döndü. 

ÝBB Baþkaný’nýn eþi üzerinden yüceltilen “iþte cumhuriyet kadýný” histerisi budur. Kadýnýn gardýrobuna indirgenmesidir. Dekoltesidir. Kýrmýzý ojesi, röfleli saçýdýr. 

Dün CHP organizasyonuyla gerçekleþen Cumhuriyet Bayramý kutlamalarýnda ne bir asýr önce Milli Mücadele için, ne on yýllardýr Türkiye’nin var ve baðýmsýz kalmasý için can veren þehitler yoktur

Eþi cephede iken bebeðini beþikte býrakýp karda ayazda cephane taþýyan fedakâr ninelerimiz yoktur. Babamýn teyzesi Hacý Fadime yoktur

Cepheden vücudunda þarapnel parçalarýyla dönen, önce bacaklarý kesilen sonra üç oðlunu yetim býrakýp kangrenden vefat eden dedem Mehmet Çavuþ yoktur. Babamýn öksüzlüðü yetimliði yoktur. Yokluklara içerlemesi yoktur, yað karnesini vermedi diye onu köy meydanýnda döven CHP’li muhtara duyduðu öfke yoktur.

Ya ne vardýr? 

Papyon-dekolte þýklýðý denilen basitliðe tapýnma vardýr. Ýstanbul selatin camileri arasýnda verilen gürültülü konserlerde tepinme vardýr.

Bu geri gidiþ kostüm hayranlýðýndan ibaret olsa sýkýntý deðil. Nihayetinde kiþilerin özgür seçimidir, yasalarýn ve millet irfanýnýn korumasý altýndadýr. 

Lakin kostüm çaðdaþlýðýyla neyin örtüldüðünü görmezden gelemeyiz. Türkiye, Cumhuriyet tarihinde görülmemiþ bir kuþatma ve saldýrýnýn altýndayken Türkiye’nin deðil saldýranlarýn yanýnda duran çevrelerin ve siyasi yapýlarýn kendilerini papyonla kamufle etmesine izin veremeyiz

Yoksa þehitlerimizin hatýrasýný, babasýz çocuk büyütüp “vatan sað olsun” diyen kýz kardeþlerimizin hatýrýný kim gözetecek? 15 Temmuz iþgal giriþimine “tiyatro” diyen; PKK’nýn Suriye kolu YPG’ye kefil olan; Meclis kürsüsünden FETÖ ve PKK sözcülüðü yapýp her fýrsatta ülkesini kötüleyenler mi? Demirtaþ’ý aklamak için eþlerine pasta kestirenler mi? 

Türkiye Cumhurbaþkaný Erdoðan’ýn liderliðinde parçalanmamak, baðýmsýz ve güçlü olmak için her alanda mücadele veriyor. Cumhurbaþkanýmýzýn deðerli eþi de toplumun dezavantajlý kesimleri, kýz çocuklarý ve temiz bir çevre için durmadan çalýþýyor. 

Bazý siyasetçi eþleri ise gardýroptan çýkamýyor. Kýlýk kýyafete, saça baþa indirgendiklerinin farkýna varmadan etrafa gülümsüyor ve bizi çok utandýrýyorlar. 

Türkiye Fýrat’ýn doðusunda askeri harekâttayken ve Fransa terörle mücadele eden Türkiye’nin elini tutmaya çalýþýrken ÝBB Baþkaný, eþinin Fransýz moda dergisine kapak olmasýný neden ister mesela?