Dahhâk-Gülen ve genç beyinler

Dahhâk, Ýran-Hint mitolojisinde veya tarihinde geçen bir karakterdir. Kimilerine göre Ýran’da tahta geçen bir hükümdar olarak gerçek bir þahýstýr, kimilerine göre bir efsane ve mitolojik bir tiplemedir. Nuh’un soyundan olduðu ve bin yýl hüküm sürdüðü iddia edilen Dahhâk, Zerdüþtlüðün kutsal kitabý Avesta’ya göre ise üç baþlý bir ejderhadýr.

Tarihi ve mitolojik hikâyelerin hepsine göre Dahhâk kötülüðün ve zulmün timsali bir þahýstýr.

Rivayet odur ki, Dahhak’ýn omuzlarýnda þeytanýn bir hilesiyle ejderha veya yýlana benzeyen iki kemik çýkar. Yine þeytan hekim kýlýðýnda Dahhâk’a görünerek ancak insan beyni sürmesi halinde bu illetten kurtulacaðýný söyler.

Böylece zalim hükümdar Dahhâk her gün iki genç insan beynini yarasýna sürer. Günler geçtikçe þehirdeki gençler bir bir Dahhâk’ýn kurbaný olurlar.

Efsaneye göre bir demirci ustasý olan Kawa, kendi çocuklarýný da kurban alan Dahhâk’ý öldürür, bir özgürlük meþalesi yakar.

Zerdüþt mitolojinin kahramaný olan Kava’nýn Dahhâk’ý öldürdüðü gün 21 Mart Nevruz bayramý olarak kutlanýr.

Ari geleneðinde anlatýlan Dahhâk efsanesi, zulmün ebediyen sürmeyeceðini, insanoðlunun her türlü haksýzlýða bir þekilde dur diyeceðini, iyiliðin kötülüðe galip geleceðini anlatýr.

Ýlk Firavun veya Nemrut olduðu da iddia edilen Dahhâk’ýn omuzunda çýkan yýlanlar bir yönüyle insan nefsinin nasýl canavarlaþacaðýný, yýlan gibi baþka insanlarý sokan bir karaktere dönüþebileceðini, kendi saadeti için diðer insanlarý nasýl ateþinde yakabileceðini sembolize eder.

Dahhâk acaba canavarlaþan bir insan mýdýr, yoksa insan suretine girmiþ bir canavar mýdýr?

Nefsinin esiri olarak her türlü kötülüðü kendisine mubah ve herkesi de kendisine kurban edilebilir gören anlayýþ, istismar ettiði din veya ideolojiden baðýmsýz olarak safi kötülüktür.

Deccal de böyle bir kötülük sembolüdür. Decl (Ýslam Ansiklopedisine göre) ‘bir þeyi örtmek, yaldýzlamak, boyamak’ anlamýna gelir. Deccal yalan ve hileyle halkýn gözünü boyayan, çok parlak bir hayat vadederek ve olaðanüstülükler sergileyerek insanlarý kendisine esir eden bir þahýstýr. Dahhâk tiplemesi de, Deccal figürü de benzer bir kötülüðü ve zulmü yansýtýr. Ýnsanoðlunun iyilik-kötülük mücadelesinde kýlýk deðiþtirmiþ sapkýnlarýn yaptýðý zulümleri fark etmek ve onlarý durdurmak gerçek iyiliðin inþa ve ihyasý için þarttýr.

Altýn nesil diyerek toplumun gözünü boyayan ama bir ihanet þebekesi kuranFetullah Gülen’in kullandýðý bir isim deM. Abdulfettah Dahhâk’týr. FETÖ’cüler Fetullah Gülen için ‘gülen’ anlamýna gelen bu ismi kullanýrlar.

MÝT’in Darbeleri Araþtýrma Komisyonu’na gönderdiði rapora göre F. Gülen kaçak olduðu dönemde ‘Dahhâk’ kod adýný kullanmýþtýr.

FETÖ çatý iddianamesinde Gülen’in bütün suçlarý ve haksýzlýklarý “þahsi kaprisi, kibri, kendini ve örgütünü üst bir seviyede seçilmiþ ve ilahi bir vazifeli olarak görmesi, hýrsý ve iktidarý ele geçirme, yönetme arzusundan dolayý” iþlediði belirtiliyor.

Gençleri aðýna düþürerek sömüren, açtýðý okullarla halkýn gözünü boyayarak güç elde eden, yine gençler üzerinden kadrolaþarak devleti yýkmaya çalýþan Gülen’in yaptýklarý Dahhâk efsanesini akla getiriyor.

Toplumun her kesimine büyük zulümler yapan bu örgütün halkýn direniþiyle durdurulmasý bu kez gerçek bir efsane ortaya koyar.

Çocuklarý, gençleri aðýna düþürerek adeta bir kuþaðý yok eden (zehirleyen) FETÖ’ye karþý halk geleceðine sahip çýkar; kendi mitolojisini ve destanýný kendisi yazarak habis bir örgütün zulmüne dur der.