Darbecilerinki mi, darbeye karþý duranlarýnki mi?

Bir TV spikerinin neden ‘hayýr’ diyeceðine dair serdettiði bir dizi gerekçelerin tamamýný okudum. Hiçbiri içerikle ilgili deðildi. Gerekçelerinin tamamý AK Parti ve Erdoðan’a duyduðu öfke ve kinin birer cümlelik özetiydi.

Yani oylanacak olan referandumun içeriðine deðil düzenleyicisine bakarak mantýk yürütmüþtü.

(Bu yüzden iþine son verilmesini doðru bulmadýðýmý belirtmeliyim! Muhaliflerin susturulmasý doðru deðil. Birileri muhalefet etmeyince savunmanýn bir anlamý kalmaz ki! )

***

Meseleye düzenleyenler açýsýndan bakýlýnca þu soruyu sormak gerekir:

Darbecilerin anayasasýnýmý desteklemek demokratlýktýr yoksa darbeye karþý duranlarýnkini mi?

Mevcut anayasaya 12 Eylül darbecilerinin anayasasýdýr.

16 Nisan’daoylanacak olan da darbeye karþý direnen meclisin yaptýðý anayasa düzenlemesi!

Sadece bu mantýk bile referandumda ‘evet’ demeye yeterli olmalýdýr!

***

Lakin ben önceki yazýlarýmda içeriðe bakýlmasýný tercih edenlerden olduðumu yazmýþtým.

Bugün de kýsaca neden ‘evet’ dememiz gerektiðinin içerik açýsýndan bir baþka gerekçesine daha kýsaca temas edeceðim.

Evet meseleye objektif olarak bakýldýðýnda 16 Nisan referandumunda oylayacaðýmýz düzenleme mevcut düzenlemeden daha demokratiktir.

Çünkü demokrasinin olmazsa olmazý kabul edilen kuvvetler ayrýlýðý ilkesi, yeni düzenlemede daha güçlüdür.

***

Bir baþka ifadeyle, mevcut düzenlemede yasama, yürütme ve yargý iç içedir. Yani kuvvetler ayrýlýðý yoktur!

Aksinekuvvetler sadece yürütmenin emrindedir!

Çünkü yasama yani meclis mevcut düzende yürütmenin izni olmadan çalýþma imkânýna bile sahip deðildir!

Bir yasa teklif veya tasarýsý görüþüleceði zaman eðer mecliste hükümete ayrýlan koltukta hükümet temsilcisi yoksa meclis baþkaný oturumu bile açamaz!

Yani yasama organý olan meclisin yasa yapmasý yürütme organý olan hükümete baðlýdýr!

***

Mevcut düzenlemede eðer yasa önerisini milletvekili hazýrlamýþsa ona ‘teklif’ hükümet hazýrlamýþsa ona da ‘tasarý’ denir!

Mevcut düzenlemede çýkan yasalarýn yüzde 98’i tasarýdýr. Yani hükümetin yasama organýna sunduðu önerilerdir. Sadece yüzde 2’si tekliftir o da hükümetin onayýyla mümkündür!

Þimdi hangi aklý baþýnda biri bu uygulamaya kuvvetler ayrýlýðý diyecektir?

***

Oysa 16 Nisan’da oylayacaðýmýz düzenlemeye göre artýk yürütmenin yani hükümetin yasamaya yani meclise uðramasý dahi yasaktýr.

Ne hükümet baþkaný olan cumhurbaþkaný ne de bakanlarýn meclise girmeleri yasaktýr!

Hükümet iþ takipçisi ve þov meraklýsý milletvekillerinin tehdit ve tasallutundan büyük oranda kurtulacak.

Hükümet icra ile milletvekilleri yasamayla meþgul olacak!

***

Hükümetin yýlda bir kez bütçe kanunu haricinde yasa önerisinde bulunmasý da yasaktýr.

Yani yürütme organý olan hükümet yasama organý olan meclisten tamamen ayrýlmaktadýr!

Ýþte demokrasinin olmazsa olmazý sayýlan kuvveler ayrýlýðý da budur?

Ýþte bunun için demokrasi diyen herkesin ‘evet’ demesi gerekir!

Bugünlük de bu kadar.