Yazarlar

Selahattin DÖNMEZ

Selahattin DÖNMEZ

sdonmez@sdonmez.com

Denizden gelen zayıflık

Fazla kilolarınızdan hızla kurtulmak için bir mucize mi arıyorsunuz? Yüzünüzü denize çevirin. Balığın yanı sıra pek çok deniz mahsülü hem kilo vermenin hem de sağlıklı yaşamın anahtarı.

Sağlıklı zayıflama deyince aklımıza önce sebze, meyve ve balık gelir. Oysa balığın dışındaki pek çok deniz mahsülü de fazla kiloları kaybetmede önemli rol sahibidir. İçerisinde sağlıklı yaşamı destekleyen zengin vitamin ve mineraller barındıran deniz mahsülleri aynı zamanda beyinden kalbe, cillten kemiklere kadar vücutta pek çok sistem üzerinde koruyucu ve tedavi edici etkiyi sahip.

Ahtapot: Düşük kalorili ve protein deposu bir deniz canlısıdır. İçerisinde bol miktarda kalsiyum, potasyum, fosfor, selenyum, A, C, B12, B6 vitaminleri bulunur. Zengin demir içeriği ile kansızlığa iyi gelir. Alzheimer’a, kansere, kalp hastalıklarına ve depresyona karşı koruyucu görev üstlenen omega-3 yağ asitleri ahtapotta bolca bulunur. 85 gramı 140 kaloridir ve 1.8 gram yağ içerir. Bu sayede, diyet yapan kişilerce rahatlıkla tüketilebilir. İçerdiği taurin antioksidanı tansiyonu dengelemede ve kalp kaslarını güçlendirmeye de yardımcıdır.  

Karides: 1 porsiyon karideste 112 kalori vardır. Protein açısından zengin ve düşük kalorili olduğu için kilo kontrolüne yardımcıdır. Hücrelerin zarar görmesini, yaşlanmasını ve anormalleşmesini önleyen selenyum minerali açısından zengindir. Bu sayede, kanser gibi ciddi hastalıklardan korumaya yardımcıdır. İyi bir B12 ve D vitamini kaynağıdır. B12 vitamini, kalp hastalıklara karşı önemli bir risk faktörü olan homosistein düzeyini düşürür. 

Kalamar: 100 gramında yaklaşık 70-80 kalori içerir. İyi bir protein kaynağıdır ve hücrelerin zarar görmesini engelleyen selenyum antioksidanını içerir. Demir, magnezyum ve B2 vitamininden zengindir. Migren gibi kronik baş ağrılarının azalmasında etkilidir. Kalamar, fosfor ve kalsiyum içeriği ile kemik ve diş sağlığını korur.

KALAMAR SOTE

Malzemeler: 500 gr. kalamar, 3-4 domates, 2-3 diş sarımsak, 2 büyük soğan, 1 yemek kaşığı kekik,  1 yemek kaşığı domates salçası ve sıvı yağ.

Hazırlanışı: Kalamarların gövdesini halka halka doğrayın ve iyice yıkayın. Sıvı yağ koyduğunuz tavaya kalamarları ve halka halinde doğrayacağınız soğanları birlikte kavurun. Daha sonra doğranmış domatesleri, sarımsakları ve kekiği ekleyin. Üzerine yarım su bardağı su ve salçanızı ilave edin. Kısık ateşte 1 saat kadar pişirin ve servis edin.