Devletin rolü

Türkiye yaþadýðý çaðlarýn en önemlilerinden birinde bulunuyor.Eðer  bu süreyi baþarýyla atlatýrsak hem daha güçlü bir ülke olacaðýz hem de tarihimizdeki yanlýþlarý düzelteceðiz. Ancak Dünyadaki büyük güçler de bunun farkýnda ve bazýlarý Türkiye’yi. frenlemek istiyor. Bu nedenle ülkemizde birçok sokak eylemleriyle karþýlaþýyoruz. Bu konudaki büyük hatamýz þu: Herhangi bir olay yokken gençler içindeki örgütlenmeleri araþtýrmýyoruz. Bu örgütler sadece eylemi yapacaklar deðil yönlendirecekler arasýnda yapýlýr. Bu bakýmdan eyleme karýþanlar ne yaptýðýný yani olayýn ne için yapýldýðýný bilmezler. 

Bu karþýklýklarý çýkarmak için her ülkede bazý olaylar kendiliðinden çýkar yani önceden hazýrlýk yapýlýrsa ihtiyacýnýz olan kargaþayý yaratmak için beklemeye gerek yoktur. Her ülkede bazý kiþileri memnun etmeyecek iþler yapýlýr ya da sýradan bir olaya kötü gözle bakýlarak olay çýkarýlýr. Bunu þu nedenle söylüyorum: Bazý kiþiler memnun olmayacak diye planlanan proðramlarý uygulamadan kaldýrýrsak yaptýðýnýz çoðu iþten vazgeçmeniz gerekir.

Bu olaylarý engellemek devletin görevidir ama eylem yapanlar devletin içine de sýzmýþlarsa baþarýsýz olabiliriz. Þu sýralarda devletin içine sýzma var mý yok mu bilmiyoruz ama eylemlerin bazý zenginler tarafýndan desteklendiði biliniyor. Ülkede karýþýklýk çýkmasýný engellemek istiyorsak þöyle bir model kullanabiliriz: Önce stratejik bir analizle ülkemizde operasyon yapacak güçler belirlenmeli ve bunlarýn hangi araçlarý kullandýklarýný da tesbit etmiþ olmalýyýz. Bunlar ya polis tarafýndan engellenir ya da eylemi yapanlar için en kötü yöne çevrilir. Bunun için gençler arasýnda devletin  de örgütlenmiþ olmasý icabeder. 

Ancak devlet olarak ne kadar hazýrlýklý olunursa olunsun böyle bir olayýn sonuçlarýna da katlanmak gerekir. Eðer ülkede muhalefet her olayda hükümeti suçluyorsa karýþýklýklarla mücadele zorlaþýr, çünkü ülke içindeki en önemli kurumlardan biri olan muhalefet baþkalarýný deðil  hükümeti ve kargaþayý önlemeye çalýþanlarý  kýnýyor. Sokakta eylem yapanlar iktidar karþýtý sözler söyleyebilir ,muhalefet olaylara kýsmen karþý çýksa bile iktidarýn hatalý uygulamada bulunduðunu  söyleyerek önlemlere dair yapýlmasý gereken iþlemler hakkýnda farklýlýðýnýn ne olduðunu topluma izah etmesi gerekir.

Bu olaylar aslýnda yenilmeyecek deðildir. Hatta  eylem, çýkaranýn aleyhinde bir eyleme de çevrilebilir. Devlet kurumlarýnýn iyi örgütlenmesi ve baþarýlý olmasý yanýnda muhalefetin tavrýna da baðlýdýr. Her olayda iktidarý haksýz ve yetersiz bulan muhalefet olaylarýn azalmasýna deðil büyümesine neden olur. Buna karþýlýk olarak muhalefet eylemcilerle ayný siyasi çizgide göründükleri için kayýplarý kazançlarýný geride býrakýr.

Olay çýkarmak isteyen güç, zaafýnýz neredeyse oradan saldýrýr,çýkardýðý kargaþalarla ülkemizi zayýflatmaya çalýþýrBu gün, bizimle kimse savaþmýyor çünkü savaþ ,düþmanla bizim aramýzda kalmaz. Üstelik Türkiye’ye yapýlacak askeri bir hareket, müttefiklerimizle birlikte karþýlanacak ve muhtemelen saldýrganlar maðlup olacaklardýr. Ancak  bu günlerdeTürkiye siyasette son zamanlarýn en önemli araçlarýndan biri haline gelen istihbarat operasyonlarýna maruz kalmýþtýr ve bu konuda çok baþarýlý olduðu söylenemez. Çünkü büyük güçler Türkiye içinde, özellikle ekonomik alanda, çok örgütlüdür. Ayrýca devleti oluþturan güçlerin arasýnda  beraberlik bulunmayabiliyor.  Mesela devletin en önemli iki yapýsý, askerle siyasetçi birbirine karþý olabiliyor.