Digiturk açýklamasý ve kurumsal zarar

Önceki gün, Fenerbahçe Baþkaný Aziz Yýldýrým’ýn “havuzu bozarýz” açýkmasýnýn ardýndan bunun madden pek kolay olmadýðýný anlatan ve bu arada ligin yayýn haklarýný elinde bulunduran Digiturk’un sessizliðine dikkat çekmiþtim.

Ayný gün Digiturk Kurumsal Ýletiþim imzalý ama ajans adý uzantýlý bir adresten açýklama geldi. Açýklamada özetle havuza dair yetkinin federasyonda olduðu ve federasyonun bir açýklama yaptýðý, ligdeki 18 takýmýn maçýnýn da yine Digiturk’te olacaðý belirtiliyor. Ben de yazýda aksinin, yani maçlarý Fenerbahçe TV üzerinden yayýnlamanýn, mümkün olmadýðýný verilerle anlatmýþtým zaten. Hoþ, yazýnýn çýktýðý ve açýklamanýn geldiði gün zaten Fenerbahçe

“Havuzdan çýkýyoruz demedik, havuzdaki ortaklarýmýz marka deðerimize zarar veren açýklamalar yapmaktan vazgeçsin dedik” açýklamasý yaptý...

***

 

Kurumsallýðýn ne kadar önemli olduðunu ve iyi niyetin zaman zaman sýkýntý yaratabileceðini gösteren bir baþka örnek Ýlker Yasin. Doðan TV Grubu Spor Müdürü olan Ýlker Yasin ve ekibi sabah toplantýsý ve akþam spor ana haber bülteniyle CNN Türk’e seyirci kazandýrmaya devam ediyor. Ancak önceki gün D-Smart’a iyilik yapmayý amaçlayan bir cümle aslýnda kurumsal itibar açýsýndan sýkýntý yarattý. Ýlker Yasin, bundan böyle D-Smart’ýn yayýnlayacaðý maçlarýn bültenlerde haber olarak verilmesini istedi, “Onlar kendi kanallarýnda duyuruyorlar ama...” diye bir cümle kurdu.O ama istemeden D-Smart’ý etkisiz deðilse de etkisi az eleman konumuna getirdi. Çok sayýda televizyon kanalý ve gazetesi olan bir gruba ait þirketin iyi niyetli de olsa böyle anýlmasý seyircinin kafasýnda soru iþareti býrakýr.

***

 

Beklenen oldu ve Acun Ilýcalý, Star TV’ye geçti. Daha öncede yazmýþtým, bu transfer Star TV’yi birincilik potasýna sokar.Haftanýn 3 günü yayýnýný teslim ettiði için dizi konusunda seyirci alýþkanlýðý daha az olan Show TV de bu iþten zarar görür.Fetih gibi çok iddialý bir diziyi bu sezon yayýna verecek olan Show TV, Acun’un kaybýyla daha sancýlý tutundurma süreci yaþayabilir.