Dijital haberciliðin önlenemez yükseliþi…

Bu hafta dijital medya platformlarýnýn önlenemez yükseliþini bir örnek üzerinden anlatmaya çalýþacaðým.

Dünyanýn en etkili gazetelerinden biri olan The New Times (NYT) 2018 yýlýnda dijital gelirlerinin 709 milyon dolara ulaþtýðýný açýkladý. Gazetenin 2020 hedefi ise 800 milyon Dolar.

NYT’nin 4,3 milyon dijital abonesi var. Gazetenin 2025 için hedeflediði abone sayýsý en az 10 milyon.

NYT, 2018 yýlýnda dijital reklam gelirlerini yaklaþýk yüzde 9 arttýrarak 259 milyon dolara çýkarmayý baþardý. Ayný yýl dijital abonelikten kazanýlan para ise 400 milyon dolar.

ABD merkezli gazetenin dijital yükseliþi 2016 yýlýnda Donald Trump’ýn baþkan seçilmesinden sonra hýzlý bir ivme kazandý. Amerika’da ‘Trump darbesi’ adý verilen bu dönemde NYT, 265 bin dijital abone kazanmayý baþardý.

Bu yükseliþi iyi deðerlendiren gazete yönetimi yeni hedeflerle ve yukarý çektiði habercilik çýtasýyla üst basamaklara doðru týrmanýþýný sürdürdü. Ve 2018’de ilk kez dijital reklam gelirleri basýlý reklam gelirlerini geçti. Geçtiðimiz yýl basýlý reklam gelirleri yüzde 10 düþerken dijital reklam gelirleri yüzde 23 arttý.

Ýyi haberciliðin sonuç getirdiðini gören NYT CEO’su Mark Thompson, “abonelerimizi en çok gazetecilikteki kalitemiz etkiliyor” diye bir demeç verdi. Thompson, gazetenin dijital platformuna olan bu ilgiyi daha da arttýrmak için haber merkezine yatýrým yapmaya devam edeceklerini açýkladý. Gazete, 2019’da daha fazla muhabir ve uzman gazeteci çalýþtýrma kararý aldý.

2018’de 120 yeni gazeteciyi daha iþe alan NYT’de çalýþan sayýsý bin 600’e yükseldi. Medya sektörünün dünyada ve ABD’de daraldýðý bir dönemde habercilik adýna umut verici bir geliþme bu.

Þimdilerde dijital abonelik ücretine 7 buçuk yýl sonra artýþ yapmayý planlayan gazete yönetimi, abonelerinin kaliteli haberciliðin sürdürülmesi için bu zamma anlayýþ göstereceðine inanýyor.

Toparlayacak olursak. Birincisi, haber merkezlerinin artýk dijital platformlara daha çok yatýrým yapmalarý þart. Ýkincisi, modern okuyucu kaliteli içeriðe para ödemeye razý. Yani ABD ve Avrupa’da uygulanan dijital abonelik sisteminin bizde de iþleyeceðine eminim. Haberin bu kadar ilgi çektiði bir ülkede insanlar iyi içeriðe para öderler yeter ki biz haberciler bunu baþarabilelim.