Dijital haberciliğin önlenemez yükselişi…

Bu hafta dijital medya platformlarının önlenemez yükselişini bir örnek üzerinden anlatmaya çalışacağım.

Dünyanın en etkili gazetelerinden biri olan The New Times (NYT) 2018 yılında dijital gelirlerinin 709 milyon dolara ulaştığını açıkladı. Gazetenin 2020 hedefi ise 800 milyon Dolar.

NYT’nin 4,3 milyon dijital abonesi var. Gazetenin 2025 için hedeflediği abone sayısı en az 10 milyon.

NYT, 2018 yılında dijital reklam gelirlerini yaklaşık yüzde 9 arttırarak 259 milyon dolara çıkarmayı başardı. Aynı yıl dijital abonelikten kazanılan para ise 400 milyon dolar.

ABD merkezli gazetenin dijital yükselişi 2016 yılında Donald Trump’ın başkan seçilmesinden sonra hızlı bir ivme kazandı. Amerika’da ‘Trump darbesi’ adı verilen bu dönemde NYT, 265 bin dijital abone kazanmayı başardı.

Bu yükselişi iyi değerlendiren gazete yönetimi yeni hedeflerle ve yukarı çektiği habercilik çıtasıyla üst basamaklara doğru tırmanışını sürdürdü. Ve 2018’de ilk kez dijital reklam gelirleri basılı reklam gelirlerini geçti. Geçtiğimiz yıl basılı reklam gelirleri yüzde 10 düşerken dijital reklam gelirleri yüzde 23 arttı.

İyi haberciliğin sonuç getirdiğini gören NYT CEO’su Mark Thompson, “abonelerimizi en çok gazetecilikteki kalitemiz etkiliyor” diye bir demeç verdi. Thompson, gazetenin dijital platformuna olan bu ilgiyi daha da arttırmak için haber merkezine yatırım yapmaya devam edeceklerini açıkladı. Gazete, 2019’da daha fazla muhabir ve uzman gazeteci çalıştırma kararı aldı.

2018’de 120 yeni gazeteciyi daha işe alan NYT’de çalışan sayısı bin 600’e yükseldi. Medya sektörünün dünyada ve ABD’de daraldığı bir dönemde habercilik adına umut verici bir gelişme bu.

Şimdilerde dijital abonelik ücretine 7 buçuk yıl sonra artış yapmayı planlayan gazete yönetimi, abonelerinin kaliteli haberciliğin sürdürülmesi için bu zamma anlayış göstereceğine inanıyor.

Toparlayacak olursak. Birincisi, haber merkezlerinin artık dijital platformlara daha çok yatırım yapmaları şart. İkincisi, modern okuyucu kaliteli içeriğe para ödemeye razı. Yani ABD ve Avrupa’da uygulanan dijital abonelik sisteminin bizde de işleyeceğine eminim. Haberin bu kadar ilgi çektiği bir ülkede insanlar iyi içeriğe para öderler yeter ki biz haberciler bunu başarabilelim.