Bizim memlekette sermaye ýrkçýlýðý vardýr. Digiturk’u satýn alan beIN Media’nýn Katar merkezli olmasýndan dolayý önce iþin bu kýsmýný açayým.
Marka lansmaný Fransa’da yapýlmýþ, dünyaya yayýn yapan 36 kanalý olan beIN SPORTS’un resmi sahibi bein Media. Körfez’den gelen her sermayeye bir kulp bulanlar için yazdým bunlarý.
Sonuç olarak karþýmýzda global yayýncýlýk yapan ve Digiturk’u de büyüme stratejisi çerçevesinde satýn alan bir grup var.
***
Gelelim iþin Digiturk kýsmýna... Çoðu kiþi bilmez Digiturk, Dogan ve Çukurova gruplarýnýn ortaklýðýnda kurulmasý planlanan bir iþti.
Sonra Dogan Grubu çekildi ve yatýrýmý Karamehmet yaptý.
Peki bu proje baþarýlý oldu mu derseniz, 3,5 milyon abone ve 239 kanala bakarak evet diye yanýtlamak gerekir bu soruyu.
Futbol yayýncýsý olmasalar baþarýlý olamazlardý denilebilir. Peki Cine-5’e ne oldu?
Digiturk’un ödediði paranýn yanýnda devede kulak kalacak paralar ödeyen Cine-5 neden ayný baþarýyý gösteremedi?
Bu noktada platform olma mantýðýný oturtmak, futbol seyircisi kadar sinema, dizi ve belgesel seyircisini de yakalamaktan söz etmek gerekir.
Yurt dýþýndan aldýðýnýz bazý dizi ya da belgesel kanallarý size tek baþýna para kazandýrmaz ama çok alternatifli olmak üye kazandýrýr.
Peki Digiturk daha iyi bir yerde olabilir miydi? Bence bu imkan vardý ama Çukurova Grubu’nun yaþadýðý sýkýntýlar daha agresif bir büyümenin gerçekleþmesine engel oldu.
***
Peki bundan sonra ne olur? Birincisi Digiturk evrensel bir vizyona ve evrensel imkanlara kavuþacaktýr.
Ýkincisi, platform þu an yaþadýðý kapasite sorunu gibi teknik sorunlardan hýzla sýyrýlacaktýr.
Üçüncüsü, son yýllarda yýpranan marka imajý mutlaka toplanacaktýr. Peki biz tüketiciler için ne fayda saðlar bu satýþ derseniz, fatura indirimi beklemeyin diye baþlayabilirim.
Ancak ayný fatura bedelini ödeyip daha iyi hizmet alabileceðimizi söyleyebilirim.