Dilin kemiği ve inandırıcılığı

Erkan Petekkaya’nın artık bir iletişim desteğine ihtiyacı var. Hatta kendisi  böyle bir hizmet almayı kabul etmiyorsa Paramparça’nın selameti açısından yapımcı firma böyle bir hizmet almalı. 

Nurgül Yeşilçay’ın Pazar günü Ayşe Arman’a verdiği kadınlık ve annelik vurgulu röportaj Erkan Petekkaya’yı zaten zor durumda bırakmıştı, Petekkaya cevap vereceğim diye yine kendine zarar verdi. “Beyonce mi o, neyini taciz edeceğim” diye bir cevap cevap değildir, doğru mesaj “ben tacizci değilim” cevabıdır.

Diğer abartılı cümleler ve sıkıntılı dil savunmadan ziyade yeni cepheler açmaktan başka işe yaramaz ki... Gelen tepkilerden sonra Petekkaya’nın hesabından yapılan açıklama tahminen bir profesyonelin elinden çıkmış. Oysa kriz bu aşamaya gelmeden müdahale edilmeliydi duruma.

Yangın çıktıktan sonra söndürmek yerine egoları yönetmek ve krizi daha başlamadan bitirmek gerekirdi.

***

Televizyon medyası da klasik medya da bazen çok ciddi hatalar yapabiliyor. Mesela dün Teke Tek yayından kaldırıldı diye manşetler yapıldı bir sürü yerde.

Oysa kaldırılan program Teke Tek değil İlber Ortaylı ve Celal Şengör’ün daimi konuk oldukları Teke Tek Özel. Fatih Altaylı kararı duyduğunda çok üzüldüğünü, tansiyonunun çıktığını, burnunun kanadığı anlattı önceki gece son programda.

Eğer tekrar tansiyonu yükselmezse haftaya Salı günü yine Teke Tek yayınında olacak, yine Haberturk’te program yapmaya devam edecek.

***

Oflaz ailesinin Türkiye’ye yayın getirme macerası Digiturk ile yaşadıkları MTV kriziyle sıkıcı noktalara varmıştı. Şimdi yeni ve kadınlara yönelik bir kanal getiriyor Esra Oflaz Güvenkaya.

Getirdikleri marka iyi bir marka, Lifetime bilinen birkanaldır dünya üzerinde, 11 dilde de yayın yapıyorlar. Türkiye pazarına şifresiz girmeleri, Özge Uzun başta olmak üzere yerli yapımlara da yer vermeleri güzel ancak yeterli mi?

Mesela yayında Türkçe ne kadar yer alacak, dublaj mı olacak yoksa alt yazı mı kullanılacak? Sonra bizim seyirci alıştı tüm gece giden dizileri izleyip ertesi gün ofiste o dizilerden söz etmeye. 

Tamam hedef kitle A grubu olabilir ama getirilen kanalı platformlara sokmanın  sonra da duyurmanın maliyeti minimum milyon dolar seviyesinde.

Sonra kanalın platformlarda alacağı kanal numarası bile önemlidir tutundurma sürecinde. Reklam pastasının büyümediği ama dilimlerin küçüldüğü bir dönemde dikkatli yürümek gerek. Bakalım 26 Nisan’da nasıl bir kanalla karşılaşacağız?..