Dilin kemiði ve inandýrýcýlýðý

Erkan Petekkaya’nýn artýk bir iletiþim desteðine ihtiyacý var. Hatta kendisi  böyle bir hizmet almayý kabul etmiyorsa Paramparça’nýn selameti açýsýndan yapýmcý firma böyle bir hizmet almalý. 

Nurgül Yeþilçay’ýn Pazar günü Ayþe Arman’a verdiði kadýnlýk ve annelik vurgulu röportaj Erkan Petekkaya’yý zaten zor durumda býrakmýþtý, Petekkaya cevap vereceðim diye yine kendine zarar verdi. “Beyonce mi o, neyini taciz edeceðim” diye bir cevap cevap deðildir, doðru mesaj “ben tacizci deðilim” cevabýdýr.

Diðer abartýlý cümleler ve sýkýntýlý dil savunmadan ziyade yeni cepheler açmaktan baþka iþe yaramaz ki... Gelen tepkilerden sonra Petekkaya’nýn hesabýndan yapýlan açýklama tahminen bir profesyonelin elinden çýkmýþ. Oysa kriz bu aþamaya gelmeden müdahale edilmeliydi duruma.

Yangýn çýktýktan sonra söndürmek yerine egolarý yönetmek ve krizi daha baþlamadan bitirmek gerekirdi.

***

Televizyon medyasý da klasik medya da bazen çok ciddi hatalar yapabiliyor. Mesela dün Teke Tek yayýndan kaldýrýldý diye manþetler yapýldý bir sürü yerde.

Oysa kaldýrýlan program Teke Tek deðil Ýlber Ortaylý ve Celal Þengör’ün daimi konuk olduklarý Teke Tek Özel. Fatih Altaylý kararý duyduðunda çok üzüldüðünü, tansiyonunun çýktýðýný, burnunun kanadýðý anlattý önceki gece son programda.

Eðer tekrar tansiyonu yükselmezse haftaya Salý günü yine Teke Tek yayýnýnda olacak, yine Haberturk’te program yapmaya devam edecek.

***

Oflaz ailesinin Türkiye’ye yayýn getirme macerasý Digiturk ile yaþadýklarý MTV kriziyle sýkýcý noktalara varmýþtý. Þimdi yeni ve kadýnlara yönelik bir kanal getiriyor Esra Oflaz Güvenkaya.

Getirdikleri marka iyi bir marka, Lifetime bilinen birkanaldýr dünya üzerinde, 11 dilde de yayýn yapýyorlar. Türkiye pazarýna þifresiz girmeleri, Özge Uzun baþta olmak üzere yerli yapýmlara da yer vermeleri güzel ancak yeterli mi?

Mesela yayýnda Türkçe ne kadar yer alacak, dublaj mý olacak yoksa alt yazý mý kullanýlacak? Sonra bizim seyirci alýþtý tüm gece giden dizileri izleyip ertesi gün ofiste o dizilerden söz etmeye. 

Tamam hedef kitle A grubu olabilir ama getirilen kanalý platformlara sokmanýn  sonra da duyurmanýn maliyeti minimum milyon dolar seviyesinde.

Sonra kanalýn platformlarda alacaðý kanal numarasý bile önemlidir tutundurma sürecinde. Reklam pastasýnýn büyümediði ama dilimlerin küçüldüðü bir dönemde dikkatli yürümek gerek. Bakalým 26 Nisan’da nasýl bir kanalla karþýlaþacaðýz?..