Domuz gribi, düşünce tembelliği...

"İstanbul’da domuz gribinden şu kadar kişi öldü”

Resmi açıklamaları vererek haber yaptığını düşünmek gibi bir fikir tembelliğinde medya.

Oysa resmi bir açıklama aslında bir sürü başka haberin kapısını aralar.

Mesela İstanbul’da toplu taşıma araçları ne sıklıkla ve nasıl dezenfekte ediliyor biliyor muyuz?

Sonra okullarda, alışveriş merkezlerinde salgın hastalıklara karşı ne tür önlemler alınıyor?

Hadi okulların bütçeleri belli ama iklimlendirme sistemi olan yerlere bakmak lazım.

Sonra camı açılmayan plaza tarzı iş yerlerinde hava sirkülasyonu nasıl oluyor gibi bir sürü alt başlık var.

Elinizi sık sık yıkayın ve maske takın diye 30 saniyelik ek haberler ne vatandaşın işine yarar ne de bülten zenginleştirir. 

***

Bitti mi derseniz bitmedi, mesela bazı hastanelerin girişlerinde özel bir paspas vardır.

Üzerinde yürümek bile ayakkabınızla mikrop taşımanızı engeller.

Belki de kalabalık iş yerleri ve vatandaşın toplu olarak bulunduğu merkezler için iyi bir alternatif olabilir.

Tıpkı 60 ile 80 metrekarelik alanlarda bulunan tim mikropları öldüren hava temizleyiciler gibi...

Belki tüm sınıflara bu tür aletler konması için sosyal sorumluluk kampanyaları başlatmak gerekir.

Dedim ya sonsuz sayıda haber üretilebilir resmi bir açıklamadan.

Yeter ki üzerinde düşünülsün, çalışılsın...

***

Peki normal bir griple domuz gribi arasındaki farkı nasıl anlayabilir insan?

Sonuçta evde dinlenme ve hastaneye gitmek arasında bir tercih yapmak gerekir.

Sağlık haberi adı altında uzun zamandır estetik haberleri seyrediyoruz biz.

İncelme teknikleri, botoks, cilt yenileme vesaire....

Oysa özellikle çocuklarsa sümük rengi bile çok belirleyici olabiliyor bu tür hastalıklarda.

Yani yapılması gereken ve yapılmayan bir sürü haber var aslında...

***

Tembelliklerin en kötüsü düşünce tembelliğidir.

Bir sürü gündem maddesi arasında bunlar bültene sığar mı diye soranlar çıkabilir.

Eğer sıkışmalı trafik kazaları ya da Amerika’daki hırsız polis takibi bültenlere sığıyorsa bu haberler de sığar.

Sadece iyi görüntü iyi ses efekti var diye verilen haberlerin yerini biraz da bu tür bilgilendirici haberler almalı.

Amerika’da hava durumunun uzun uzadıya verilmesinin sebebi insanların günlük ve iş hayatlarını etkileyecek gelişmelere olan bilgi açlığıdır.

Bizde de artık bilgi açlığını gidermeye yönelik haberleri arttırmak gerekiyor...