Digiturk CEO’su Ertan Özerdem, babasý Mahir Özerdem’i kaybetmiþ, baþýsaðolsun... Mahir Özerdem için vefat ilanlarýnýn yayýnlandýðý gün gazetelerde D-Smart CEO’su Ali Güven’in ‘Digiturk’e talip olduklarý’ açýklamasý vardý.
Özerdem ve Güven’in tanýþýklýklarýný biliyorum. Tanýdýðým, duyduðum, Ali Güven kibar adamdýr, durumu bilse, tahminen bu açýklamasýný ötelerdi.
***
Gelelim ana konu, D-Smart’ýn Digiturk’e talip olmasý meselesine... Þu ana kadar en çok konuþulan, Doðuþ Grubu-Ciner Medya Grubu ortaklýðýyla, Türk Telekom’du. Þimdi D-Smart ile Doðan Grubu da bu topa girmek istiyor. D-Smart’ýn bu iþe girmek istemesi normal zira, satýþ ve servis aðý olan ve içerik üretme tecrübesine sahip bir þirket.
Ýçerik kelimesinin içini doldurayým. Eðer bir platform oluþturuyorsanýz, para ödeyen abone kazanmalýsýnýz. Abonelere, spor ya da sinema ya da dizi gibi normal alýcýlarla ulaþamayacaklarý içerik oluþturmanýz gerekir.
Bu da hiç kolay bir iþ deðildir zira maliyetler dolar üzerinden çýkar, stüdyo ve kanallarla uzun uzun yazýþma yapmak gerekir. Bizim memlekette bir kanal el deðiþtirdiðinde genelde yöneticiler de deðiþir ama bir platformualmak yönetmekten daha kolaydýr...
***
D-Smart CEO’su Ali Güven’in açýklamalarýnda dikkatimi çeken bir nokta var. Güven, iki platformun birleþmesinden doðacak sinerjiyle futbolu daha ucuza seyrettirmenin mümkün olacaðýný söylüyor. Olabilir mi, rakamlara bakacak olursak bu hayalcilik deðil.
Ancak burada sýkýntýlý iki nokta var. Birincisi, Süper Lig ihalesinde ödenen para beklenen sonucu vermedi. Digiturk, gelirleri artan kulüplerin futbolun toplam kalitesini ve deðerini arttýracaðýný düþünüyordu. Kulüpler kaynaðý doðru kullanmayýp, üzerine bir de þike davasý eklenince ödenen paranýn karþýlýðý alýnamadý.
Ýkinci nokta, Süper Lig’deki tüm maçlar yayýnlanýyor ama reklam ve reyting alýnan maç sayýsý 2, bilemedin 3. Diðer maçlarý yayýnlamanýn operasyon maliyeti bile bir sürü kanalýn dýþ yapým bütçesine eþit. Hal böyle olunca, ucuz maç seyretmenin yolunun futbolu paketler halinde satmak olacaðý kesin.
***
Özetlemek gerekirse D-Smart CEO’su Ali Güven, Digiturk’e neden talip olduklarýný son derece mantýklý cümlelerle açýklamýþ. Mantýklý olan deðil parayý veren düdüðü çalýyor...
Bakalým ne olacak?