Dünyayý yok etmek için uzaylýlara ihtiyacýmýz var mý?

Bu hafta vizyona giren Uzaydan Gelen Fýrtýna-Geostorm kýyamet filmi sevenlerin kaçýrmamasý gereken bir yapým. Senaryo ve oyunculuklardan daha çok sinema teknolojisinin geliþimini bu filmde sonuna kadar hissedeceksiniz...

Kýyamet filmlerini severim. Genel olarak bu tür filmler kaçýnýlmaz sonu gösterip insana yaþadýðý için mutluluk verir. Bunun dýþýnda aksiyonu ve sinemanýn teknolojisini sonuna kadar kullanan filmlerdir. Mesele para olunca tabii bu tür filmlerin merkezi hep Hollywood olur. Belirli yönetmenler ise bu filmlerde uzmanlaþmýþtýr. Mesela 2012, Kurtuluþ Günü, Yarýndan Sonra, Godzilla filmleriyle haklý bir ün elde eden Roland Emerich. Bu hafta vizyona giren Uzaydan Gelen Fýrtýna-Geostorm da tam bir Emerich filmi. Ancak bu kez yönetmen koltuðunda ilk yönetmenlik tecrübesini yaþayan Dean Devlin var. Devlin yýllarca Roland Emerich’in yapýmcýsý olarak çalýþmýþ. Peki boynuz kulaðý geçmiþ mi; hiç sanmýyorum. Film teknolojik ilerlemelerden sonuna kadar yararlanmýþ, görüntü açýsýndan mükemmel ama bir yönetmen çiðliði hissediliyor. Oyuncular, Gerard Butler ve Andy Garcia ise filmi bir sýnýf aþaðý çekiyor. Oyuncularýn performanslarýyla ilgili bir durum deðil bu. Ama ikisinin de pazarý o kadar düþtü ki oynadýklarý filmlere böyle bir etki yapýyorlar. Filme dönersek kýsaca konusunu anlatalým; gezegende eþi benzeri görülmemiþ doðal afetler yaþanmasýnýn ardýndan, dünya liderleri bir araya gelerek, iklimi kontrol etmek ve böylece insanlarýn güvenliðini saðlamak üzere karmaþýk bir uydu olan network’ü tasarlar. Ama, bir þeyler ters gider ve Dünya’yý korumasý için yapýlan sistem ona saldýrmaya baþlar. Dünya çapýnda bir manyetik fýrtýna her þeyi ve herkesi yok etmeden önce, gerçekte ne olduðunu ortaya çýkarmak için zamana karþý yarýþ baþlar. Filmde teknolojinin sinemayý getirdiði noktayý büyük bir tatminle seyrettim. Ama senaryoda yapýlan küçük kandýrmacalarla insan açgözlülüðünü de ortaya sermesi bence önemliydi. Uzaydan Gelen Fýrtýna’nýn özellikle 2012 ve Yarýndan Sonra filmleriyle  belirli bir benzerliði olduðunu düþünüyorum. Her ikisinde de bizim duyarsýzlýðýmýz yüzünden bozulan doða iflas ediyordu. Aslýnda iflas ederken gezegen bizsiz yoluna devam etme þansýný buluyordu. Yani dünyanýn sonundan çok insanlýðýn sonu öne çýkýyordu. Burada da bozulan iklim dengesinin oluþturduðu doðal felaketleri bir uydu sistemiyle düzeltmeye çalýþýyor insan oðlu. Yani doðanýn dengesini bozma sebebimiz olan teknolojik ilerleme bizi yine o bozulan doðadan kurtaracak ilaç olarak görülüyor. Senaryo bu yanlýþ mesaj üzerinden ilerleme ýsrarýnda bulunmuyor. Eleþtirilerime raðmen ben bu filmi sinemada seyretmekten zevk alýrým. Kýyamet filmlerine tutkum var. Yaþama sevincim mi azaldý ne songünlerde?

FÝLMÝN KÜNYESÝ

Filmin orijinal adý: Geostorm

Yönetmen: Dean Devlin

Senarist: Dean Devlin

Oynayanlar: Gerard Butler, Jim Sturgess, 

Abbie Cornish, Alexandra Maria Lara

Yapým: 2017, ABD, 109 Dk.

Soygun 

Acemi bir soygun iþine giriþen Connie ve Nick banka soyarlar fakat Nick yakalanýr ve koþullarýn çok zorlu olduðu bir hapishaneye düþer. Kardeþini kurtarmak için her yolu denemeye kararlý olan Connie, arkadaþý Corey’nin yardýmýna baþvurur. Kefalet parasýný bulmak için gittikleri tefecide iþler daha da karýþýr. 

FÝLMÝN KÜNYESÝ

Filmin orijinal adý: Good Time

Yönetmen: Benny Safdie, 

Josh Safdie

Senarist: Ronald Bronstein, 

Josh Safdie

Oynayanlar:Robert Pattinson, Jennifer Jason Leigh

Yapým: 2017, ABD, 101 Dk.

Bak Þu Leyleðe

Richard, leylek olduðunu düþünen ve bunu leylek ailesine kanýtlamak için Afrika’ya kadar uzanan yola giden küçük bir serçedir. Yeni yol arkadaþý Olga, hayali bir arkadaþý olan büyük boy bir Pigmy baykuþu ve yüksekliklerden hiç bir korkusu olmayan narsistik, disko þarkýlarý söyleyen Parakeet Kiki, kendini küçük bir leylek sanan Richard’ýn aslýnda iyi bir serçe olduðunu kabul etmesine yardýmcý olurlar.

FÝLMÝN KÜNYESÝ

Filmin orijinal adý: 

A Stork’s Journey

Yönetmen: Reza Memari

Senarist: Jeffrey Hylton

Seslendirenler:Tilman Döbler, Cooper Kelly Kramer, Shannon Conley, Christian Gaul

Yapým: 2017, Almanya,

 ABD, 65 Dk.

Aþka Geldik

Teknolojiden yoksun, herkesin birbirini tanýdýðý köyde her þey köy muhtarýna bakanlýktan gelen bir telefonla deðiþir. Ýnsani araþtýrmalar için yurt dýþýndan bir profesör ve üniversite heyeti köye gelecektir. Bütün köy birlik olup ilk defa bir profesör görecek olamanýn telâþýný ve heyecanýný yaþar. Yalnýz iki kiþi hariç; Þükrü ile Habib. 

FÝLMÝN KÜNYESÝ

Yönetmen: Muharrem Özabat

Senarist: Hasan Aliyev, Muharrem Özabat

Oynayanlar :Metin Yýldýz, Þener Kökkaya, Ferda Xudaverdiyav, Yakup Yavru

Yapým: 2017, Türkiye, 95 Dk.

Ýlk Öpücük

Hakan kadýnlarla uzun süreli iliþki kurmakta problem yaþayan genç bir çapkýn.  Hakan için iþler, bir gün tesadüfen karþýlaþtýðý Bahar’a ilk görüþte aþýk olmasýyla deðiþir. Bahar ile yakýnlaþmaya çalýþan Hakan, Bahar’ýn nadir görülen amansýz bir rahatsýzlýðý olduðunu öðrenir.

FÝLMÝN KÜNYESÝ

Yönetmen: Murat Onbul

Senarist: Murat Onbul

Oynayanlar: Murat Yýldýrým, Özge Gürel, Cezmi Baskýn, 

Sadi Celil Cengiz

Yapým: 2017, Türkiye

Damat Takýmý

Yiðit, Ömer, Serdar, Onat ve Can çocukluk arkadaþý 5 genç. Yiðit’in evlenme kararý ile grup üyeleri gençlik dönemlerinin bittiðini düþünür. Yiðit’e bekarlýðýna veda partisi olarak lise anýlarýný beþ gün içinde tekrar yaþamaya karar verirler.

FÝLMÝN KÜNYESÝ

Yönetmen: 

Doða Can Anafarta

Senarist: Doða Can Anafarta

Oynayanlar:Furkan Andýç, Özgürcan Çevik, Pelin Akil, Açelya Topaloðlu

Yapým: 2017, Türkiye