Ebru Gündeş bir tık daha

Ebru Gündeş’i severim, sadece yorumunu ya da sesini değil davranış olarak da sahici isimlerden biridir.O Ses Türkiye’de jüri üyesi olmasına çok sevinmiş ve bunu yazmıştım.

Pazartesi gecesi ekranda yine şık bir Ebru Gündeş vardı ama televizyonculuk deyimiyle sanki bir tık fazlasına ihtiyaç var.O tık da konuşurken değil arkası dönük yarışmacıları dinlerken daha fazla mimik ihtiyacında belki.

Yoksa konuştuğu zaman yine dobra konuşuyor.Bir adaya sesini yeterli bulmadım demesi bir başka adaya Türkçe konusundaki ikazı son derece doğruydu.

Türk sanat musikisi icra edenlerin pop müzik sanatçılarına göre her zaman daha ağır bir havası vardır, belki buradan kaynaklanan bir sıkıntı da olabilir.Sonuçta bir tık daha aktif Ebru Gündeş yarışmaya çok daha fazla şey katacaktır...

İlginç reklam kampanyası

Show TV,bazı medya sitelerine reklam vermiş.

Medya sitesini normal seyirci değil daha çok medya çalışanı okur ya, demek geniş bir kampanya başlatmışlar, bakalım başka nerelerde Show TV reklamı var diye siteleri kolaçan ettim. İlginçtir ilanlar bütün medya sitelerinde yoktu.

Mesela, TV ödülleri de olan medyafaresi.com’da, sivilmedya.com’da, medyagundem’de, Show TV reklamları yoktu.Tamam, demek direkt televizyon seyircisinin takip ettiği sitelere reklam vermişlerdir deyip onlara baktım.İlginçtir seyircinin en yaygın kullandığı sitelerden biri olan dizifilm.com’da Show TV reklamı yoktu. Sonra televizyongazetesi.com’a baktım, orası da boş çıktı. Gazetelerin, alışveriş ve ilan sitelerinde de reklamı göremedim. Kampanya bu haliyle tehlikeli zira reklam verilen siteler Show TV’ye dair haber ve eleştirilerin sıklıkla yer aldığı siteler aynı zamanda.

Ancak bu reklamların o sitelerde aleyhte haber çıkmasını engellemek için verildiğini iddia eden olursa itibar etmeyin.Birincisi Show TV daha önce de bırakın eleştiriyi hep övgü haber ve yorumları yazan başka bir siteye de ilan vermişti. İkincisi, Show TV’nin medya sitelerindeki itibarından önce reytinglerini düzeltmesi gerekiyor.

Yani hakkında olumsuz haber ya da yorum çıkmaması kötü gidişe dur demeye yetmez. Üçüncüsü reklam alan iki site, medyaradar ve medyatava’dan tanıdığım insanlar var, üç-beş kuruş için site isimlerine zarar vermeyecek kadar akıllı insanlardır. Algı yönetimi açısından doğru bir kampanya olmamış bu ama elbet vardır bir bildikleri...