Bilgi çaðýnda yaþamanýn çalýþma hayatýna da etkileri yadsýnamaz. Geliþen teknolojiye ve artan bilgi ihtiyacýna olan açýðý karþýlamak için iþverenlerin sýklýkla çalýþanlarýný çeþitli eðitimlere gönderdiði görülmektedir. Ancak bunu yapan iþverenlerin, iþgücü devir oranýný aþaðýya çekmek ve eðitim için katlandýðý maliyetin artý deðer yaratmasý için çalýþana “asgari bir süre çalýþma þartý” koyduðu da bilinmektedir. Okuyucularýmýzdan sýklýkla buna iliþkin sorular gelmektedir.
Ýþçiye iþverence verilen eðitimle, iþçinin iþyerinde mal ve hizmet üretimine katký saðlamasý sebebiyle iþveren yararýna olmakla birlikte, bu eðitim sayesinde iþçi daha nitelikli hale gelmekte ve ileride daha kolay iþ bulabilmektedir. Bu nedenle iþçiye masraflarý iþverence karþýlanmak üzere verilen eðitim karþýlýðýnda, iþçinin belirli bir süre çalýþmasýný kararlaþtýrmak mümkündür. Ancak belirttiðimiz üzere bu eðitim kiþiye katký saðlamalý ve beþeri sermayesini geliþtirmelidir. Dolayýsýyla iþverenin iþin niteliði ya da iþ saðlýðý ve güvenliðine iliþkin çalýþanlara aldýrmak zorunda olduðu eðitimlerin bu kapsamda sayýlmasý mümkün bulunmamaktadýr.
Ýþçinin de verilen eðitim karþýlýðýnda iþverene belli bir süre iþ görmesi iþverene olan sadakat borcu kapsamýnda deðerlendirilmelidir. Verilen eðitimin karþýlýðýnda yükümlü kýlýnan çalýþma süresinin de eðitimin türü ve masraflarý ile orantýlý olmasý gerekir.
Maliye Bakanlýðý’ nda PTT yok, E-Tebligat var
456 Sýra No’ lu Vergi Usul Kanunu Genel Tebliði yürürlüðe girdi. Bu Teblið ile artýk Maliye Bakanlýðý elektronik tebligat uygulamasýna geçmektedir. Dolayýsýyla tebliði gereken evrak muhatabýn e-posta adresine gönderilmekte ve elektronik ortamda tebligat, muhatabýn elektronik adresine ulaþtýðý tarihi izleyen beþinci günün sonunda yapýlmýþ sayýlmaktadýr.
1 Ocak 2016 tarihine kadar Kurumlar Vergisi mükelleflerinin Elektronik Tebligat Talep Bildirimi ile baðlý bulunduklarý Vergi Dairelerine baþvurmasý gerekiyor.
Eþ durumundan atamalarda derin bir ‘Oh’ çekildi!
25 Aðustos 2015 tarihli Resmi Gazete’de yayýmlanan yönetmelik deðiþikliði ile “kesintisiz son üç yýl” ibareleri “baþvuru tarihi itibarýyla son iki yýl içinde 360 gün” þeklinde deðiþtirilerek eþ durumundan atama kolaylaþtýrýldý.
Artýk, eþ durumu nedeniyle tayin taleplerinde, talep edilen yerde baþvuru tarihi itibariyle son iki yýl içerisinde 360 gün prim ödenmek suretiyle kendi adýna veya bir hizmet akdi ile bir veya birden fazla iþverene baðlý olarak çalýþýlmýþ ve halen çalýþýlýyor olmasý gerekmektedir.
Kýdem tazminatý tavaný deðiþti
Kýdem tazminatý tavaný memur maaþ katsayýsýna göre belirlenmektedir. En yüksek devlet memuruna ödenecek olan emekli ikramiyesi tutarý üst sýnýr olarak belirlenmiþtir.
Memur maaþ katsayýsý deðiþmemesine raðmen en yüksek devlet memuruna (Baþbakanlýk Müsteþarý) ödenen emekli ikramiyesinin hesabýnda dikkate alýnan özel hizmet tazminatý oraný yüzde 200’den 01.09.2015 tarihinden itibaren yüzde 215’e çýkarýlmýþ olduðundan kýdem tazminatý tavaný 3.828,37 TL’ye yükselmiþtir.
Hesaplamasý aþaðýdadýr. 01.09.2015-31.12.2015 tarihleri arasýnda iþçilere ödenecek Kýdem tazminatýnýn tavaný: 3.828,37 TL’dir.