En akýllý reklam...

Kasýmpaþa Kulübü’nün formasýna koluna aldýðý NTV Spor reklamý dikkatinizi çekti mi? Fenerbahçe-Kasýmpaþa maçýnda o reklamý en az 10-11 kere seyrettim. Ýlginç bir reklam stratejisi zira NTV Spor en büyük rakibi Lig Tv’nin yayýnýnda kendisini hatýrlatýyor.Üstelik bunu yaparken futbolda iddialý olmayan çalýþan Haberturk’un sahibi Turgay Ciner’in yönetiminde olduðu takým üzerinden yapýyor. 

Yani ayný anda birden fazla kanala gol atýyor. Üstelik bunu yapmak için katlandýðý maliyet Lig Tv’nin katlandýklarýnýn yanýnda çok ufak kalýyor. NTV Spor, maç yayýnlarý haricinde reklam pastasýndan büyük bir dilim alýyor. Maraton’u bir kenara koyduðunda seyredilme oranlarý da hiç fena deðil kaldý ki ellerinde Rýdvan Dilmen gibi bir silahlarý da var.

Uzatmayayým, sadece Kasýmpaþa deðil 4 büyükler haricinde Süper Lig’deki düþük bütçelerle tüm takýmlarýn koluna reklam verse her hafta 4 maçta NTV Spor’u göreceðiz demektir bu. Kimin aklýna geldi bilmiyorum ama tahminen Lig Tv’ciler bu iþten çok hoþlanmamýþlardýr.

Hani buz pateni

Pazar günü buz pateninde göðsümüz kabardý, Soçi’de piste çýkan Alper Uçar-Alisa Agafonava, çiftler kýsa programda son derece baþarýlý bir performans sergiledi. Hakemler düþük puan verdi, seyirci durumu alkýþlarla protesto etti.

Peki TRT maliyetler nedeniyle buz patenini yayýnlayýp yayýnlamamayý düþündüðünde konuyu birinci sayfaya taþýyanlar ne yaptý?Tahmin ettiðiniz gibi birinci sayfadan görmediler bu haberi... 

Amaç üzüm yemek mi baðcý dövmek mi diye soranlara tekrar duyurulur...

Fark açýlýyor

Eskiden konuþulan diziler arasýnda total ya da AB grubu seyirci farký bu kadar yüksek olmazdý.Þimdi Çalýkuþu, Galip Derviþ, Fatih Harbiye dahil bir sürü dizide fark açýlýyor.

 Bunun iki sebebi olabilir ya geçmiþte AB farký çok net belli olamayan denekler vardý þimdi düzeldi ya da seyirci daha keskin tercihler yapmaya baþladý.

Çok seyredilmek iyidir ama reklamcý AB grubu reytingine daha çok bakar.AB reytingi reklam alýr ama genel kanalý ne kadar çok seyrederse diðer iþleri tutturmak daha kolay olur.

Hem televizyon yöneticileri hem de reklam verenler için diziler giderek zorlaþýyor...