En akıllı reklam...

Kasımpaşa Kulübü’nün formasına koluna aldığı NTV Spor reklamı dikkatinizi çekti mi? Fenerbahçe-Kasımpaşa maçında o reklamı en az 10-11 kere seyrettim. İlginç bir reklam stratejisi zira NTV Spor en büyük rakibi Lig Tv’nin yayınında kendisini hatırlatıyor.Üstelik bunu yaparken futbolda iddialı olmayan çalışan Haberturk’un sahibi Turgay Ciner’in yönetiminde olduğu takım üzerinden yapıyor. 

Yani aynı anda birden fazla kanala gol atıyor. Üstelik bunu yapmak için katlandığı maliyet Lig Tv’nin katlandıklarının yanında çok ufak kalıyor. NTV Spor, maç yayınları haricinde reklam pastasından büyük bir dilim alıyor. Maraton’u bir kenara koyduğunda seyredilme oranları da hiç fena değil kaldı ki ellerinde Rıdvan Dilmen gibi bir silahları da var.

Uzatmayayım, sadece Kasımpaşa değil 4 büyükler haricinde Süper Lig’deki düşük bütçelerle tüm takımların koluna reklam verse her hafta 4 maçta NTV Spor’u göreceğiz demektir bu. Kimin aklına geldi bilmiyorum ama tahminen Lig Tv’ciler bu işten çok hoşlanmamışlardır.

Hani buz pateni

Pazar günü buz pateninde göğsümüz kabardı, Soçi’de piste çıkan Alper Uçar-Alisa Agafonava, çiftler kısa programda son derece başarılı bir performans sergiledi. Hakemler düşük puan verdi, seyirci durumu alkışlarla protesto etti.

Peki TRT maliyetler nedeniyle buz patenini yayınlayıp yayınlamamayı düşündüğünde konuyu birinci sayfaya taşıyanlar ne yaptı?Tahmin ettiğiniz gibi birinci sayfadan görmediler bu haberi... 

Amaç üzüm yemek mi bağcı dövmek mi diye soranlara tekrar duyurulur...

Fark açılıyor

Eskiden konuşulan diziler arasında total ya da AB grubu seyirci farkı bu kadar yüksek olmazdı.Şimdi Çalıkuşu, Galip Derviş, Fatih Harbiye dahil bir sürü dizide fark açılıyor.

 Bunun iki sebebi olabilir ya geçmişte AB farkı çok net belli olamayan denekler vardı şimdi düzeldi ya da seyirci daha keskin tercihler yapmaya başladı.

Çok seyredilmek iyidir ama reklamcı AB grubu reytingine daha çok bakar.AB reytingi reklam alır ama genel kanalı ne kadar çok seyrederse diğer işleri tutturmak daha kolay olur.

Hem televizyon yöneticileri hem de reklam verenler için diziler giderek zorlaşıyor...