Ülkemiz turizmindeki yoðun, tempolu, otellerinin doluluk oranlarýnýn en üst seviyelere ulaþtýðý bir yaz sezonunu yaþýyoruz. Ülkemize gelen turist sayýsýndaki artýþýn ve yoðun talebin rakamlara ve istatistiklere olumlu yönde yansýmasý, yazýlý basýn ve dijital medyada ekonomi sayfalarýnda en çok haber yapýlan sektörlerin baþýnda turizmin gelmesi ve önümüzdeki Kurban Bayramý'nda da otel rezervasyon taleplerinin yoðun olmasý turizmcilerin yüzünü güldürdü. Þu an sizlerle bu yazýyý paylaþtýðým an itibariyle bile örnek vermek gerekirse Çeþme Alacatý’da bir boþ oda bulamadýk. Ayrýca sosyal medya paylaþýmýnda da en çok tatil fotoðraflarý ve videolarý paylaþýlýyor.
9 Ekim 2016 tarihli köþe yazýmda sizlerle "2017’de Türkiye’de turizm altýn çaðýný yaþayacak" baþlýðý ile kasým ayýnýn 15'ine kadar bu hareketliliðin süreceðini ifade etmiþtim. Hayal görmediðimizin, gerçekçi baktýðýmýzýn göstergesini bu günlerdeki yoðun talepler ve doluluk gözler önüne sermektedir.
Ülkemiz ekonomisine çok yönlü olarak katkýlarý yadsýnamaz bir sektör olan turizm, önümüzdeki yýllarda da yükseliþini sürdürecektir. Cumhurbaþkanýmýz Sayýn Recep Tayyip Erdoðan, turizmcinin olumsuzluk girdabýna sürüklenmeye çalýþýldýðý dönemlerde içeride ve dýþarýda yapýlan karalama kampanyalarý ülkemiz turizminin marka algýsýný kötü yönde algý üreterek zarar vermek isteyenlere karþý dimdik durarak Türk turizmcisinin yanýnda ve yüreðinde olmuþtur. Hem de ülkemiz üzerine oluþturulmaya çalýþýlan kara bulutlara, hain oyunlara, bölücülere, iç ve dýþ mihraplara karþý güneþ gibi, Anadolu gibi, destanlarla tarihi yazmýþ bu millettin dualarý gibi özüyle, sözüyle, cesaretiyle, kararlýlýðýyla ve duruþuyla 'kazanacaksak savaþarak, öleceksek adam gibi ölelim' diyerek kefenini giyip yola çýkmýþ, bence 21. yüzyýlýn yaþayan efsanevi lideridir. Türk turizmcisinin konuyu çok iyi yorumlayýp, moral, motivasyon ve inancýný diri tutmasý, yanlýþ istikametlerde bulunmamasý, her alanda olduðu gibi turizmde de alçakça kendini kamufle eden, bu memleketin ekmeðini yiyip suyunu içen, konum ve makam sahibi olmuþ ama adam olamamýþ, turizm sektörünü zehirleyen, her fýrsatta olumsuzluk naralarý atan, kendi ceplerini doldurup gerçek turizm emektarlarýný, yetiþmiþ, kalifiye turizm personelini yanlýþ yönlendiren, turizmde istikbal ve kariyer planlarý yapan gençlerimize kötü örnek olan, daha turizm mesleðine baþlamadan soðutan zihniyeler, unutmayýn ki Türkiye ve turizm hiçbir zaman ölmez ve her zaman özellikle tercihe dilen turizm ülkesi olarak emin adýmlarla devam eder. Bundan kimsenin en ufak bir þüphesi olmasýn. Türk turizmcisi yatýrýmcýsýyla, yöneticisiyle ve çalýþanlarýyla ülkemizin 2023 ve sonraki hedeflerine ulaþmasýnda sektör olarak tatilcilere verdiði servis, hizmet ve kaliteyle genlerimizde olan Türk misafirperverliði ile ülkemize gelen turistleri karþýlayacak, en iyi þekilde aðýrlayacak, uðurlayacak. Ve her zaman olduðu gibi 'en güzel tatil Türkiye’de yaþanýr' dedirtecektir.
Tatil tadýnda kalýn...