Esidef ve iþ geliþtirme platformu

2004 yýlýnda 800 iþadamý ile yola çýkan ESÝDEF, bugün 10 bine yakýn üyeye ulaþtý. 172 iþadamý derneði ve 40 bin iþadamýný temsil eden TUSKON’un bir kuruluþu olan ESÝDEF, son bir yýlda 74 ülkeye 773 iþadamý ile birlikte ticaret ve yatýrým gezisi düzenledi. Ýþ dünyasýnýn buluþmasýna ev sahipliði yapan ESÝDEF’in gerçekleþtirdiði büyük buluþma, Ýzmir’in marka deðerine katký yaparken, kuþkusuz EXPO hedefi içinde önemli bir organizasyondu.

ESÝDEF, düzenlediði Ýþ Geliþtirme Platformu ile bir baþarý öyküsüne daha imza atmýþ oldu. Ýþ hayatýnýn en baþarýlý derneklerinden birisi olarak dikkat çeken ESÝDEF, Ýzmir’de düzenlediði 4. Ýþ Geliþtirme Platformu ile Ege ve Batý Akdeniz’den 12 bin sanayici ve iþ adamýný bir araya getirdi. Organizasyon’a bölge dýþýndan da yoðun ilgi vardý.

ESÝDEF, Ýzmir adýna önemli bir organizasyonu baþarýyla gerçekleþtirdi. ESÝDEF’in baþýnda bulunan Ýzmir’in sevilen simalarýndan iþ adamý Mustafa Özkara’nýn pozitif ve olumlu yaklaþýmlarýnýn bu baþarýda önemli payý var. Bu organizasyon için çok iyi bir ekip çalýþmasý ve liderlik örneði sergiledi.

Kendisine fuar ile ilgili deðerlendirmelerini sordum. Ýzmir’in tüm görüþ ve farklý kesimleri bu fuarda önemli bir birliktelik sergiledi diyen Özkara, “Bir iþ platformu ama birlikteliðimiz ve ülkemizde ki hoþgörü iklimi açýsýnda da önemli bir geliþmeydi. Türkiye’nin ihtiyaç duyduðu Ýzmir’de ki bu birlikten çok etkilendim ve sevinç duydum” diyerek duygularýný açýklýyor.

Fuar ile ilgili deðerlendirmelerine devam eden Özkara, “Hedefimiz 15 bin kiþi idi ama 12 bin iþ adamýný buluþturduk. Etkinliðe katýlan 12 bin iþ adamý 25 binin üzerinde iþ görüþmesi yaptý. Bununda bir baþarý olduðuna inanýyorum. Üyelerimizin ciddi bir katýlýmý oldu. 250 standda firma sahipleri ile görüþtüm. Yüzde 95 gibi çok büyük oranda olumlu geri dönüþüm aldýk” diyerek görüþlerini paylaþtý.

Ýþ Geliþtirme Platformu’na yoðun ilgiyi, sadece bölge deðil Türk ekonomisi için de moral verici olarak niteleyen ESÝDEF Baþkaný Mustafa Özkara, “Bundan sonraki hedefimiz bunu geleneksel hale getirmek. Her iki yýlda bir yýl yapma düþüncesindeyiz. Biz 74 ülkeye gezi yaptýk. Bundan sonra daha büyük heyetlerle dýþ geziler yapacaðýz. Bölgesel olmasýna raðmen bölge ve Türkiye’den de yoðun ilginin olduðu platform, bölgesel ekonomik dinamizmi sergilemesi

açýsýndan bize moral verdi. Bizim misyonumuz yeni ihracatçýlar yetiþtirmek. Üyelerimizi daha fazla yurt dýþýna açmaktýr” deðerlendirmesinde bulundu.

12 bin iþ adamý stand görevlisi ve firma temsilcilerini de düþündüðümüzde 25-30 bin kiþilik bir dýþ ziyaretçi profilinden bahsetmek gerekir. Ýzmir’de yapýlan bu etkinlik kuþkusuz hizmet sektörünün de yüzünü güldürdü. ESÝDEF’in Ýþ Geliþtirme platformu yapýlan iþ anlaþmalarý ile de firmalarýn yüzünü güldürdü. Fuarda çok önemli baðlantýlar gerçekleþtirildi. Her yönüyle katma deðeri yüksek bir iþ geliþtirme platformuydu.

Ýþ Geliþtirme Platformu KOBÝ’lerin üretim ve ihracat potansiyelini ortaya çýkarmasý açýsýndan büyük önem taþýyor. Kente ve iþ dünyasýna dinamizm getiren bu organizasyon için ESÝDEF Baþkaný Mustafa Özkara ve ekibini kutlamak gerekir.

***

Haziran ayýnda Birsen Seyhan ile ilgili yazdýðýmýz bir yazý nedeniyle tekzip metni gönderildi. Bizde savunmanýn hakký her zaman kutsaldýr. Tekzip metnine aynen olduðu gibi virgülüne dokunmadan yer veriyorum.

T.C.

AYVALIK

SULH CEZA MAHKEMESÝ

DEÐÝÞÝK NO:       2012/592

Gazetenizin 15/07/2012 tarihli nüshasýnda Ahmet KAPLAN imzasýyla yayýnlanan “Ýdeolojik Körlük” baþlýklý yazýda vekil edenin kiþilik haklarýna saldýrýlmýþ olup, 5187 sayýlý Basýn Kanunu’ntff? 14.maddesi uyarýnca cevap ve düzeltme hakký kapsamýnda aþaðýdaki açýklamanýn yapýlmasýna ihtiyaç duyulmuþtur.

“Yazar Ahmet KAPLAN yazýsýnda, AKP Ayvalýk Ýlçe Baþkanýmýn anlatýmýna dayanarak hiç görmediði ve tanýmadýðý Birsen Seyhan’ý; ideolojik körlükle malul, fanatizmin gözlerini kör ettiði, baþkasýna yaþam hakký tanýmayan, ayrýmcý, ötekileþtirici,. insan olmaktan uzak, hastalarýna zarar verebilecek derecede hastalýklý bir ruh haline sahip bir hemþire olarak tanýmlamaktadýr.

Yazar, gazeteci sorumluluðunun gereði olarak kendisi ile görüþseydi, Sayýn Seyhan, yazýya konu edilen davranýþýn gerekçelerini, insana ve topluma dair bakýþ açýsýný ve yazarýn iddiasýnýn aksine insanlara karþý hiçbir ayrým yapmadan hizmet sunduðunu açýklayacaktý kuþkusuz. Ancak yazar, sorumluluðu gereði sayýn Seyhan ile görüþmeksizin tanýmadýðý kiþi hakkýnda küfür ve hakaret dolu bir yazýyý kaleme almaktan kaçýnmamýþtýr.

Birsen SEYHAN, hizmet verdiði hastanýn siyasi, etnik kimliðini, inançlarýnýn, cinsiyeti vb. ne olduðuna bakmadan tüm hastalarýna ayrýmsýz ayný þevkle hizmet sunmaya çalýþan bir hemþiredir. Yazýya konu olayda da da Hastanenin ihtiyaçlarýnýn ianeler veya yardýmlarla deðil, çok övünülen “ büyük devlet” olmanýn gereðine uygun olarak devletin olanaklarýyla karþýlanmasý gerektiðinden hareketle iktidar partisinin ilçe yöneticilerinin saðladýðý kanepelerde oturmayacaðýný belirtmiþtir.

Her türlü saðlýk hizmetini para karþýlýðý sunan bir hastane yönetimi ve “ büyük devlet” hastaneye bir kanepe alabilmekten aciz midir ki; kanepe iktidar partisine mesup kiþiler tarafýndan alýnmaktadýr?

Yazarýn merakýný giderelim. Sayýn Seyhan’ýn mensup olduðu ideoloji, insanlarýn birbirleri tarafýndan, doðanýn da insanlar tarafýndan sömürülmediði, herkesin insan onuruna yakýþýr hak ve olanaklara sahip olduðu ve bu haklarýný kullanabilir þekilde yaþadýðý bir toplum düzenini savunmaktadýr. Dolayýsýyla her þeyden evvel insan olmayý baþaranlarýn ideolojisine sahiptir. Birsen Seyhan, devletin ya da hastane yönetiminin saðlamasý gereken olanaðý iktidar partisinin temsilcilerinin saðlamasýna tepki göstermiþtir. Ýktidarda hangi parti olursa olsun ayný tepkiyi verecekti. Çünkü bilinir ki, bugün para (veya kapene vb) verenler yarýn da emir verirler. Tepki bu zihniyetedir.

Sayýn Seyhan ve kendikasý Victor Hugo’nun “Siz yardým edilmiþ yoksullar istiyorsunuz, bizse ortadan kaldýrýlmýþ yoksulluk” sözünü benimsemektedir.

Bu özelliklere sahip bir kamu görevlisini ve onun yöneticisi ve temsilcisi olduðu sendikayý, Ayrýmcýlýk, ideolojik, körlük, önce insan olmaktan uzak olmak, hastalýklý ruh halinde olmak þeklinde aþaðýlyamak ve hakaret etmek, yargý yoluyla hak aramasýný bile suç gibi göstermeye kalkýþmak gazetecilik ilke, ahlak, etik ve sorumluluðuyla baðdaþmamaktadýr.”

Birsen Seyhan Vekili Av. Hasan Hüseyin Evin