Televizyonlarda ve reklamlarda Expo 2016 reklamý dönü- yor bir süredir. Çok önemli bir organizasyon bu ve farkýndalýk yaratmak þart. Yýllar önce Ýstanbul’da yapýlan Habitat toplantýlarýný hatýrlýyor musunuz? Ýnsan Yerleþmeleri Üzerine Birleþmiþ Milletler Konferansý diye özetlemek mümkün o toplantýlarý. 1996’da yapýldý o toplantý son derece önemliydi ama Ýstanbullu çok þey anlamadý...
***
Expo Antalya markasý için son derece önemli bir etkinlik. O yüzden de reklamlarýnda Antalya görseline daha fazla vurgu yapmak gerekiyor. Meramý daha basit bir soruyla anlatayým: Görselliði bu kadar zengin bir þehirde organizasyon yapýyorsak bunu mümkün olduðunca çok kullanmamýz gerekmez mi? Gerekir hem de fazlasýyla gerekir.
***
Televizyonda ister dizi olsun ister haber ister reklam fark etmez, görsellik son derece önemlidir. Bir dizinin ilk bölü- mü ve sezon finalini arka arkaya seyredin mesela. Ýlk bölüm oya gibi iþlenmiþtir, kamera hareketleri daha zengin, kurgu çok daha baþarýlýdýr. Zaman baskýsý, bölüm yetiþtirme derdi olmayýnca daha doðru televizyonculuk yapýldýðý için böyle olur. Görsellik diyorum ya haberlerde de böyle... Mesela seçim gecesi TRT’nin TBMM bahçesinden yaptýðý yayýndaki görsel zenginliði not almýþým... Konya’da Baþbakan Davutoðlu’nun otobüs içinden yapýlan yayýn ve tek kamera olmak bir yayýný hayal edilemeyecek kadar zenginleþtirir. O yüzden televizyon görsel, radyo iþitsel bir kitle iletiþim aracýdýr. O yüzden gazetelerin internet sitelerinde binlerce haber videosu vardýr... Görsel zenginlik sadece logoyla olmaz, olamaz...
***
Antalya ile baþladýk öyle bitirelim... Seçim yorgunu medya sadece reklam almakla kalmamalý, Expo’yu ve önemini daha fazla anlatmalý. Katýlýmcý ülke sayýsý konusunda bir kafa karýþýklýðý var, o karýþýklýk giderilmeli.... Antalya’yý zirveye taþýrsak hepimiz kazanýrýz...