Yönetmen Murat Þeker’in fenomen serisi Çakallarla Dans filminin 5. bölümü yayýnda, pardon sinemalarda. Sinemanýn eðlence olduðu noktada filme beþ yýldýz ama sinema sadece eðlence midir?
Bizim sinema eleþtirmenleri çevresinde yönetmen Murat Þeker’in mesleðe baþlangýcýndaki sempati daðýlmakta. Bunun sebebi ilk iki filmi olan 2 Süper Film Birden ve Almanya Rüyasý ile oluþan beklentileri 2010’da çektiði Çakallarla Dans filmiyle karþýlayamamýþ olmasý. Daha doðrusu bu filmle Murat Þeker’in sinemasýnýn iyice giþe filmine evrilmesi. Bu konuda meslektaþlarýma hak vermiyor deðilim. Çünkü Çakallarla Dans’ýn ilk filminden sonra Arkadaþým Max, Deli Ormanlý, Görevimiz Tatil ve Çakallarla Dans’ýn 2,3,4 ve bu hafta da gösterime giren beþincisini çekti Murat. Þeker’in giþe filmleri dýþýnda sinema adýna kaliteli ve farklý yapýmlara imza atacak yeteneðe sahip olmasýna dair inancým vardý. Çünkü Murat’ýn hayal dünyasý gerçek bir baðýmsýz yönetmeni sinemamýza kazandýracak kadar derindi. Bütün bu deðerlere sahipken sadece espri yüklü, dramatik alt yapýdan yoksun bir türe evrilmesi beni de rahatsýz ediyor. Sonra Murat’ýn neden bu döngüye düþtüðünü düþündüm. Biraz gerçekçi olalým. Filmlerin giþe verilerine baktýnýz mý son zamanlarda. Bu hafta listenin baþýnda Müslüm ile Yol Arkadaþým 2 var, bunlarýn toplam izleyicisi 4 milyon civarýnda. Sonra iki animasyon geliyor, Rafadan Tayfa Dehliz Macerasý ve Ýnanýlmaz Aile 2 bunlarýnda toplam 2 milyona yakýn bir izleyicisi var. Peki festivallerde ödüllere boðulan Anons’u kaç kiþi izlemiþ, 4 haftada 6800 kiþi. Yol Arkadaþým 2, 4 haftada 2 milyon izleyiciye ulaþýrken Ahlat Aðacý’ný 23 haftada 241 bin kiþi izlemiþ. Ben þimdi Murat Þeker’i nasýl eleþtirebilirim ki? Bir de bu endüstrideki çýkmazlar içinde yaþamak zorunda olan Murat Þeker’in sinema rengini konuþalým. Onun en büyük özelliði, daha ilk filminden beri Yeþilçam sinemasýnýn sýcaklýðýnda günümüzün halk filmlerini üretme azmidir. O, günümüzde Ertem Eðilmez, Orhan Aksoy, Temel Gürsu, Kartal Tibet, Ümit Efekan gibi yönetmenlerin devamýdýr ki ben buna çok önem veriyorum. Türk sinemasý tanýmý yapabilmek için birbirini takip eden ve dönüþen bir sinema anlayýþýnýn olmasý lazým. Murat Þeker bu sinema anlayýþýný hayata geçirebilecek bir yönetmen. Bu noktada Yeþilçam’ýn dönüþtüðü þey ne yazýk ki Çakallarla Dans’týr. Böyle baktýðým zaman Çakallarla Dans 5 Murat Þeker’in bu piyasada ve meslekte yaþayabilmek için üretmek zorunda olduðu ve mecburiyetler dahilinde eðlenmeye de çalýþtýðý bir filmdir. Çakallarla Dans 5’in sinemamýzýn genelinde ne ifade ettiðinden gelip koltuða oturup izleyecek insana ne ifade edeceðine gelince. Güleceksiniz ve eðleneceksiniz. Þevket Çoruh, Ýlker Ayrýk, Timur Acar çok baþarýlýlar ama Didem Balçýn’a gelince bir durmak istiyorum. Doðal komedi yeteneði ile Çakallarla Dans’ýn aðýr topu gittikçe Didem Balçýn oluyor. Filmin konusuna gelirsek, Çakallar grubumuz birbirlerine 100 metre uzak kalma þartýyla tahliye olurlar. Onlar, bu yasaðý delmek isterken Kayýnço Gökhan’ýn yýllar önce tek gecelik iliþkisinden çocuðu olduðu ortaya çýkar. Kýzý Leyla, zengin ve züppe bir çocuk olan Sinan’la birliktedir. Gökhan, bunu gururuna yediremez. Sinan’la kýzý Leyla’yý ayýrmanýn yollarýný aramaya baþlar. Ancak bunu tek baþýna yapmasý imkansýzdýr. Çakallar hem yasaðý delip hem de Kayýnço’nun kýzýný kurtarmaya çalýþýrken baþlarýna birbirinden komik, heyecanlý olaylar gelecektir.
Yönetmen: Murat Þeker
Senarist: Murat Þeker, Ali Tanrýverdi
Oynayanlar: Þevket Çoruh, Ýlker Ayrýk, Timur Acar, Murat Akkoyunlu
Yapým: 2018, Türkiye