Bir süredir çoðumuzun gündeminde FETÖ mücadelesinde yaþanan sorunlar var. Geçtiðimiz günlerde gazetemizin Genel Yayýn Yönetmeni Nuh Albayrak aðabeyim köþesinde; “FETÖ örgütünün bu noktaya gelmesinde AK Parti’nin ne kadar vebali var bilemem ama ülkeyi bu beladan kurtarmasýnýn, bu güne kadarki bütün hizmetlere eþdeðer bir fýrsat olduðunu iyi biliyorum” diye yazdý.
Gerçekten de, herkesin buluþtuðu ortak nokta FETÖ mücadelesinin mutlaka yapýlmasý gerektiði, bunun da ancak iktidar-muhalefet liderleri arasýnda, saðduyu ve uyum içerisinde ve sayýn Cumhurbaþkanýmýz Recep Tayyip Erdoðan’ýn liderliðinde olabileceðidir.
Burada hep gözden kaçýrýlan bir husus var, FETÖ mücadelesi bazý bürokratlar için ikbal ve koltuk, muhtemel rakiplerin tasfiyesi anlamýna geliyor. Ýç bir omurgasý olmayan bu bazý bürokratlarýn 15 Temmuz darbesi baþarýlý olsaydý, en koyu FETÖ anarþisti olacaðýnada þüphem yok. Dolayýsýyla kamu kurumlarýnýn kendi içerisinde bu ayýklamanýn saðlýklý yapýlamayacaðýný düþünüyorum.
FETÖ mücadelesi için doðrudan Cumhurbaþkanlýðýna baðlý bir üst kurul olmalý. Bu kurul sadece memurlardan ibaret olmamalý. Vicdaný, izaný olan kamuoyunda yýllardýr FETÖ mücadelesinde bulunanlar ile kanaat önderlerinin de içerisinde yer aldýðý bu kurulda FETÖ mücadelesi uzun soluklu yürütülmeli.
FETÖ mücadelesi, belki onlarca yýl sürecek. Bu süreçte saðduyu ve adaletle davranýlmasý, bürokratlarýn kýsýr koltuk kavgasýna müsaade edilmemesi, kin-husumet ve garezle þahsi ihtiraslar için kullanýlmamasý gerekiyor. Bakanlýklarda þahsi husumet ve garezlerden dolayý çok insan maðdur edildi. Burada yaþanan maðduriyetler telafi edilmeli ve en önemlisi bunu yapan müfterilere/tezviratçý alçaklara da gereði yapýlmalýdýr.
Yaþanmýþ bildik bir örnek vermek gerekirse, “Bir kamu kurumunda üst yönetici olan zat, kendisine rakip gördüðü veya geçmiþte çeþitli vesilelerle husumet yaþadýðý bazý kiþileri de fetöcü olarak bildirerek koltuðunu saðlama almaya çalýþýyor.
Ancak, kiþinin FETÖ’cü olmadýðý, bilakis Cumhurbaþkanýný seven ve AK Parti’ye yakýn biri olduðu ortaya çýktýðýnda, neden FETÖ’cü olarak bildirdin denilince piþkin piþkin “Efendim bu kiþi parayý çok sever diyor.” “Peki rüþvet mi alýyor” denildiðinde de “Hayýr efendim, çok dürüst biridir ama kitap çýkarýp makale yazýyor ve bundan da para kazanýyor” diyebiliyor.
Þimdi insanlarý bu müfterilerin iki dudaðý arasýna hapsetmek, dürüst insanlarý bu muhteris bürokratlarýn hýrsýna ve husumetine teslim etmek yanlýþtýr.
Maalesef þu anki süreçte sadece yapýlan yüzbinlerce ihbar içinde doðrularý ayýklanmaya çalýþýlýyor. Ýhbarlarýn deðerlendirilmesinden iþin esasýna inilememiþ durumda.
Gazeteniz STAR’da 2014 yýlýnda yapýlan ve büyük ses getiren, “SGK’nýn kayýp kamyonlarý ‘paralel yapý’ya para taþýmýþ!” haberleri ile ilgili paralel hakimler tarafýndan sorgu sual edilmeden tekzip kararlarý verildi. Bu kararlarý veren, FETÖ elebaþýnýn binlerce kiþiye açtýðý davalarda haksýz ve hukuksuz yere vatandaþa ceza yaðdýran, baský ve zorlamayla himmet toplayan, FETÖ’ye ayakbaðý olanlarý sorgusuz sualsiz katleden veya cezaevlerinde çürüten hakimler, savcýlar, polis müdürlerine bir an önce sýranýn gelmesi gerekiyor.
Ülkemizin lideri olarak Sayýn Cumhurbaþkanýmýzýn himaye ve talimatlarýna göre kurulacak, tamamen adalet duygusuyla iþletilecek bir kurum/kurul üzerinden FETÖ tasfiyesi ve mücadelesi yapýlmalýdýr.
MANKURT’luktan karton kabadayýya
FETÖ’cüler, hiçbir kutsalý olmayan, beyinleri çýkartýlýp MANKURT’laþtýrýlmýþ tipler. 17-25 Aralýk tarihine kadar herkesin üzerinde mutabýk kaldýðý ortak nokta FETÖ’cülerin sünepe, zavallý, sümsük ve asalak tipler olduðudur.
17/25 Aralýk sonrasý dönemde önceleri sakýz gibi yapýþarak burs, kurban, fitre, himmet almaya veya Zaman-Sýzýntý’ya abone yapmaya çalýþan, takla atýp, himmet için açýðýný bulduklarýna çöken bu tiplere verilen haþhaþýn dozu artýrýlýnca hepsi birer kartondan kabadayýya dönüþmüþtü.
Emekli FETÖ’cüye de dokunulsun
Emekli olan veya istifa eden eski memur FETÖ’cülere de dokunulsun. Ýzmir’deki ‘Askeri Casusluk’ kumpasýný düzenleyen FETÖ’cü ekipteki eski SGK imamý olan zattan hesap sorulmalýdýr. Bu gibi kiþilerin emekli olup, saklandýðý ÝN’inde yeni tezvirat ve kumpaslar hazýrlamaya devam etmesine müsaade edilmemelidir.
Ayrýca geçmiþte FETÖ’cü olduðu alenen bilinen ve 17/25 Aralýk sonrasý görevden el çektirilen bürokratlar da masaya yatýrýlmalýdýr. Mutlaka bu süreçte emekli bile olsa, FETÖ adýna geçmiþte iþ tutmuþ, kumpas kurmuþ, kamunun kaynaklarýný bu terör örgütüne peþkeþ çekmiþ, hastanelerine oluk oluk para akýtmýþ, FETÖ þirketlerine milyarlýk iþler yaptýrmýþ, FETÖ’nün ilaç þirketlerine balyalarla parayý ödemiþ ve baþka þirketlere iþ yaptýrmamýþ yöneticilerden de hesap sorulmalýdýr.
Bunlar emekli olup kurtulmamalýdýr! Geçmiþte yapýlanlarýn, yaþatýlan maðduriyetlerin hesabý sorulmalýdýr.
Sosyal medyaya ayar þart!
Sosyal medyada linçleri ve tezviratlarý önlemek için yasal düzenleme yapýlmalý. Bu tür örgütler tarafýndan planlý þekilde insanlarý itibarsýzlaþtýrmak ve operasyonel tezviratlarý önlemek için bir üst kurul olmalý. Daha önce yazdým mutlaka ihbar dilekçelerinde muhbir açýk kimliði olmalý. Bu tür Ýsimsiz/TC numarasýz ve tezvirata dönük itibarsýzlaþtýrmayý amaçlayan ihbarlar iþleme konulmamalý.
Özellikle Türk Ceza Kanunlarýnda da sosyal medya üzerinden yapýlan tezvirat ve karalamalarýn önüne geçilmesi için cezai maddelerde düzenlemeler yapýlarak maðdurlarýn e-devlet üzerinden bildirim yapmalarý saðlanarak iþlemler kolaylaþtýrýlmalý, cezalar aðýrlaþtýrýlmalýdýr.