Güzel ülkemiz son 20 gündür hak etmediði saldýrýlara hedef oluyor. Bir yandan FETÖ terör örgütüyle mücadele edilirken, diðer yandan da ekonomik baskýlara ve yurtdýþýndaki FETÖ odaklý karalama kampanyalarýna maruz kalýyor.
15 Temmuz, Türkiye açýsýndan yeni bir kýrýlma noktasý oldu. Özellikle kalkýþma esnasýnda sayýn Cumhurbaþkanýmýz Recep Tayyip Erdoðan’ýn çaðrýsý ile sokaklara, meydanlara inen vatandaþlarýmýzýn cesaret ve metaneti, Cumhurbaþkanýmýza baðlýlýðý ve halkýmýzýn feraseti ile kalkýþma bertaraf edildi.
15 Temmuz kalkýþmasýnýn, ekonomiye etkisi olmakla birlikte, bu süreç iyi yönetilebilirse, fýrsata da dönüþtürülerek yerli ve yabancý yatýrýmlarýn artmasý saðlanabilir.
Ayrýca FETÖ/PDY terör örgütünün kamudaki etkinliði ve baskýsýnýn bitmesiyle birlikte iþ dünyasýnýn da bu anlamda rahatlamýþ olduðundan yatýrýmlarýn artarak devam etmesini beklemekteyiz. Özellikle himmet veremeyen iþadamlarýna polis-SGK-vergici-savcý-hakim gibi kamu görevlileri eliyle yapýlan zulüm ve baskýlarý özgürleþen ortamda bir çok iþadamýnýn basýna yansýyan ifadelerine baktýðýmýzda, paralel yapýya yardým etmeyen, himmet vermeyen iþadamlarýnýn mali polisin ve maliyecilerin baskýnýna uðradýðý, denetlendiði, haksýz yere cezalar yazýldýðý ve þirketlerin zor durumda býrakýldýðý görülüyor.
Merkezi Üst Kurul gerekli
FETÖ ile mücadelede merkezi, tek elden süreci yönetecek bir üst kurul olmamasý ciddi sýkýntýlara neden olmaktadýr. Mutlaka FETÖ konusunda hassas ve farklý meslek ve kurumlardan oluþturulacak, irtibat ve araþtýrmalar bu kurul tarafýndan yapýlmalýdýr. Diðer bir deyiþle FETÖ bir üst akýl, örgüt veya bu kapsamda bir üst el tarafýndan yönetilip yönlendirilirken, FETÖ mücadelesi tamamen ilgili kurumlarýn yöneticilerinin özverili bireysel çalýþmalarý ile sürdürülüyor. Özellikle mevcut durumda haset, rekabet, makam korkusu ve bazen de hedef saptýrma için yanlýþ kiþiler hakkýnda iþlem yapýlmaktadýr, bir düzen ve saðlýk bir yöntem oluþturulamamaktadýr.
Görevden almalarda kriptolara dikkat
Maalesef geçmiþte bir kýsým bürokratlarýn eliyle yaþatýlmýþ bunca baský ve tehdit söz konusuyken, FETÖ üyelerinin açýða alýnmasýnda kripto tabir edilen kimselere karþý dikkatli olunmasý gerekiyor. Kamuda bazen, kurum içi rekabet, husumet, gelecekte makamýna alternatif oluþturulabilecek kiþilerin de ilgili yöneticiler tarafýndan FETÖ görevden aldýrýlmasý, bazý kurumlarda masum insanlarýn, FETÖ’ye alet olmamýþ, hatta onlarla mücadele etmiþ memurlarýn daha titizlikle incelenmesi gerekiyor. Özellikle bürokratlarýn koltuk kaygýsý ile hareket etmeleri FETÖ’nün deðirmenine su taþýyor.
Özellikle bazý bürokratlarýn yýllýk izinlerini yurtdýþýnda bu örgütün okullarýnda geçirdiði, çoðu zaman görev yaptýklarý kurumlar içerisinde aleni bir þekilde himmet-kurban paralarýný topladýklarý, hizmet ve taahhüt iþlerini yaptýrdýklarý taþeron þirketlerin hakediþlerinden zorla himmet aldýklarý bilinmektedir.
Son 7-8 yýlda devlet memurlarýnýn yurtdýþý seyahatleri incelenmeli, gittikleri ülkelerin durumlarýna bakýlmalý, eðer belli baþlý bilinen tur þirketleri haricinde giden memurlarýn durumu ayrýntýlý araþtýrýlmalýdýr. Gittikleri yerlerde nerede kaldýklarý ne yaptýklarý konusunda sorgulanmalý, kredi kartý ekstreleri incelenmelidir.
Tespit yapýlýrken de dikkat
FETÖ/PDY terör örgütü üyelerinin tespiti ve belirlenmesi esasen çok kolaydýr. Bu örgütün aðýrlýklý olarak kariyer mesleklerde taban oluþturduðu ve üyelerini buralarda görevlendirdiði, bu kiþilerin gerek müfettiþliðe/uzmanlýða/mülki idare amirliðine giriþlerinde ve gerekse de meslekte yeterlik sýnavlarýnda kayýrýldýklarý, sýnav kaðýtlarýnýn incelenmesi ve sýnav komisyonlarýnda görev alan kiþilerin terör örgütüyle irtibatý sayesinde durum açýklýða kavuþturulabilecektir.
Kamu kurum ve kuruluþlarýnda;
1- 2008 yýlýndan itibaren yapýlan müfettiþ yardýmcýlýðýna giriþ sýnavý ve yeterlilik sýnavlarýnýn hepsinin yeniden incelenmesi,
2- Sýnav komisyonlarýnda yer alan komisyon üyelerinin soruþturulmasý,
3- Paralel yapýyý koruyup ve gözeten idareciler hakkýnda iþlem yapýlmasý,
gerekmektedir.