Sosyal medyadan da anlaþýldýðý gibi sadece eðitim seviyesi düþük olan gençlerde deðil üniversite mezunlarýnda da görülen yanlýþ bir siyaset edinme alýþkanlýðý var. Sadece tarafý olduðu görüþün televizyon kanalýný izleyen veya gazetesini okuyan ve tek taraflý algý çalýþmalarýna inanan, inandýðýnýn doðruluðunu asla sorgulamayan bir gençlik.
‘Saray- diktatör’ kelimelerinden baþka elle tutulur hiçbir eleþtiri getiremeyen bu kesimin paralel ve doðan medyanýn esiri altýnda kaldýðýný söylemek yanlýþ olmaz. Kendi deyimleri ile sözde yandaþ medyanýn yazarlarýný ve haberlerini eline alýp okumadan aþaðýlayan bu gençliðin muhalif medyanýn her haberini mutlak doðru olarak kabul etmesi, karþýlaþtýrmalý olarak bilgi ve haberleri sorgulamamasý, iþin yanlýþ olan boyutunu her geçen gün daha da derinleþtiriyor.
Sözcü, Zaman ve Cumhuriyet okumaktan baþý dönen bu kesimin Halk TV ve Samanyolu televizyonunda günü noktalamasý, yandaþ olarak düþündüðü medyanýn var olan doðrularýna olumsuz bakýþ açýsý, gençliðin medya alanýnda muhakeme yeteneðini öldürüyor.
Her iki tarafýn medya organlarýný takip eden gençlerin karþýlaþtýrma yaptýktan sonra verdiði karar saygýyý hak ederken tek taraflý yapýlan deðerlendirmeler düþünce ve bilgi dünyasýna ipotek koyduran bir bireyin varlýðýný simgeliyor. Aslýnda bu sorun genç veya yaþlý fark etmeden her insanýn saðlýklý bir düþünceye ve bilgiye sahip olmasýný engelliyor. Ýþte bu saðlýksýz durum kliþe tabirle trollüðü ortaya çýkarýyor.
Muhalif gençlerin yaþadýðý bu durum hükümeti destekleyen gençlerde de görünmekte. Hatta gerçekçi olalým hükümeti destekleyen gençlerin hükümeti desteklediðini ifade ettiði medya organlarýný bile tam olarak takip ettiðini söylemek çok zor. Böyle olunca gençler arasýnda yapýlan tartýþmalarýn salt slogan ve basit algý cümlelerinden öteye gitmediði görülüyor.
Muhafazakar olarak kabul edilen nesillerin kendi görüþüne yakýn gazete ve kanal programlarýný ne kadar takip ettiklerine dair sorulan bir soru, durumu gözler önüne seriyor. Buna karþýlýk muhalif medyanýn muhalif düþünceye sahip gençler tarafýndan daha iyi takip edildiði çýkarýmý tartýþmalý olarak ortaya söylenebilir. Hükümeti destekleyen yayýnlarý takip ettiðini ifade eden gençlerin en azýndan günde bir gazeteyi düzenli olarak takip edebildiðini söylemek ise çok zor.
Ortada duran en büyük sorun ister muhalefeti ister iktidarý desteklesin bilgiyi ve olaylarý tartýþmaktan kaçýnan bir nesle sahibiz. Arkadaþ çevresini kaybetme veya insanlar tarafýndan yanlýþ algýlanma korkusu bu durumun önemli sebeplerinden bir kaçý sadece. Bu gerekçelerin doðruluðu ve haklýlýk payý olmakla beraber tartýþma ortamýnýn tek taraflý bilgiye sahip olanlar tarafýndan ele geçirilmesi ise ötekileþtirmenin boyutunu derinleþtiriyor.
Ýdeolojileri doðrultusunda sadece belli bir görüþe yakýn medyayý takip eden gençlerin bu alýþkanlýða sahip olmasýndaki en önemli katkýnýn aileler ve sosyal çevreden kaynaklandýðýný söyleyebiliriz. Ailelerin ve sosyal çevrenin kalýplaþmýþ yargýlarýnýn olmasý bir noktada kabullenilebilirken günümüz dünyasýnda yetiþen gençlerin bu doðrultuda yetiþmesi sorun olarak görülmedikçe istediðimiz nesillerin yetiþmesini saðlayamayýz.
Günümüzde terör faaliyetlerinin entelektüellikle iliþkili olarak sunulduðu, sosyal medya fenomenlerinin gençler tarafýndan kýlavuz olarak kabul edildiði, gençlerin dizi senaryolarýndan öðrendiði hayatýn gerçeðinin tam tersi olduðunu fark edemediði ve terör gruplarýnýn deniz kenarýnda yaz kamplarý adý altýnda eleman devþirdiði bir dönemde karþýlaþtýrmalý medya analizini yapan gençliðe sahip olmak zorundayýz.