Varlýk yasasý (sünnetullah) deðiþmezdir ve her yerde geçerlidir. Buna insan da, insana dair bütün özellikler de dâhildir. Mesela dil, insana dair bir özellik olarak bu evrensel sistem içinde kendine özgü kurallara, yasalara, mantýða tabidir. Zaten mantýk, dil demektir. Bu, dilin bir dili var anlamýna gelir ayný zamanda. Doðuþtan sahip olduðu bu özelliði, bu mantýðý çerçevesinde dil, kendini yeniler, geliþtirir, yeni anlamlar edinerek yeni boyutlara taþýnýr. Bu yasayý, bu mantýðý ve gerisindeki aþkýn (müteal) gücü, yani Allah'ý hesaba katmadan, görmeden dile müdahalede bulunanlarýn yaptýðý, þeklen dilin bu doðal etkinliði gibi görünse de yetkisiz, mantýksýz, etkisiz bir müdahale olduðu kýsa bir süre sonra ortaya çýkar ve dil, varlýðýna yabancý gördüðü bu müdahaleyi bertaraf eder. Varlýðýn aþkýn bir güçle, yani Allah ile baðýný kabul etmeyen zihniyetler ise, oldum olasý bu sistemi, bu arada dili deðiþtirmek, yeni özelliklere, kurallara tabi kýlmak gibi boþ bir çaba içinde olagelmiþlerdir. Bizdeki tek parti zihniyetinin varlýk yasasýna Donkiþotvari kafa tutmasý, bu arada dil ile uðraþmasý gibi.
HDP eski Genel Baþkaný Selahattin Demirtaþ'ýn babasý Tahir Demirtaþ vefat etti geçenlerde. DEM partinin X hesabýnda "Yýldýzlar yoldaþý olsun" þeklinde bir temenni yayýnlandý. Merhum Tahir Demirtaþ namazlý niyazlý, Müslüman bir insan olarak biliniyordu. Bir Müslüman vefat edince, ona Allah'tan rahmet dilenir. Nitekim eþi, mezarýnýn baþýnda dilin, dinin mantýðýna uygun þekilde dua ve temennide bulunmuþ, rahmet dilemiþti. "Yýldýzlar yoldaþý olsun" gibi ne idüðü belirsiz laflar etmemiþti. Ben de X hesabýmda bu garabeti vurgulamak amacýyla "Türk Kemalizminin dili Kürt Kemalizmi aracýlýðýyla Diyarbekir'e kadar ulaþtý..." demiþ, Müslüman mahallesindeki bu salyangoz satýþýný eleþtirmiþtim. Dilden, dinden, mantýktan, müteal kudretten bihaber güruhlar, âdeta seferberlik ilan ederek saldýrýya geçmiþlerdi.
Tabi bu saldýrýlarýn amacý, izledikleri politikalarýn, kullandýklarý dilin, sahip olduklarý zihniyetin tak parti zihniyetinin kötü bir kopyasý olduðunun anlaþýlmamasý, dolayýsýyla Kürtlerin, Türk Kemalizminden çektiðimiz yetmezmiþ gibi bir de baþýmýza Kürt Kemalizmi mi çýktý, dememeleri içindi. Eðer psikolojik, medyatik, siyasal baský altýna alýnmazsa, hayatýnýn her alaný gibi dilinin bütün gözeneklerine din sirayet etmiþ bir Kürt, "yýldýzlar yoldaþý olsun" gibi ne anlama geldiði belli olmayan, dua olmaktan, duanýn mantýðýndan uzak bu saçmalýðý kabul eder miydi? Hatta Türkçe söyleyecek olsa "ne diyisen lo!" demez miydi?
Yýldýzlar yoldaþý olup da nereye götürecekler? Uzay boþluðunda oradan oraya mý dolaþtýracaklar? Ne kadar ruhsuz ve ne kadar acýmasýz bir dilek! Durmadan oradan oraya savrulmak! Aman Allah'ým! Ancak bir düþman böyle bir dilekte bulunabilir. Müslümanýn, rahmet, huzur, esenlik temennisi nerede, bu, aslýnda ölü için eziyet temennisinden baþka bir anlamý olmayan dilek nerede! Dediðim gibi müteal kudretten kopuk Türk Kemalizminin, tek parti zihniyetinin kötü bir kopyasý.
Bir ara tek parti zihniyetinin bir yansýmasý olarak ölüm ilanlarýnda "gömütü ýþýklarla dolsun" ifadesi yer alýrdý. Merhametten, insanilikten, mantýktan, ruhtan yoksun, kupkuru bir maddecilik yansýmasýydý. "Mezar"ýn (ziyaret edilen yer), insana, insanýn ölüsüne verilen deðeri içeren, insan ile öteleri birbirine baðlayan sýcaklýðýný, bir de "gömüt"ün bir yükten, bir külfetten, hatta bir deðersizlikten bir an önce kurtulmayý ifade eden soðukluðunu düþünün! Neyse ki toplum ve dil, bu garabeti bünyesine almadý ve gömdü gitti. Geç kalmýþ Kürt Kemalizmi, Türk Kemalizminin akýbetinden ders çýkaracaðýna, bu "gömütleri" eþeliyor þimdi.