Yazarlar

Selahattin DÖNMEZ

Selahattin DÖNMEZ

sdonmez@sdonmez.com

Gribe besin kalkanı

Havaların soğumasıyla grip salgını başladı. Enfeksiyondan korunmak için bağışıklık sistemini güçlendirmek gerek. Bunun tek yolu doğru besin takviyesi.

Mevsim geçişleri hava ısısının ani yükselip düşmesi gribe davetiye çıkarıyor. Uzun süre yatak istirahati gerektiren salgının hayatınızı felç etmesini engellemenin tek yolu bağışıklığı güçlendirmek. İyi bir beslenme planı bağışıklık sisteminizi hastalıklara karşı kalkan yapabilir. Bu beslenme planının ilk adımında kahvaltı var.

Öğle ve akşam protein

Taze mevsim meyvelerini içine kattığınız kahvaltılık tahıl gevreğini süt veya yoğurt ile karıştırıp bal ile tatlandırıp güne başlayabilirsiniz. Muhakkak 1 kase karışık kuru yemiş, badem, ceviz ve fındık karışımı tüketmelisiniz. Kahvaltıda bir alternatif daha sunuyorum.

Bir kase taze mevsim meyvelerinin yanına az yağlı peynirli tam buğday ekmeğiyle yapılmış tost ile balla tatlandırılmış açık siyah çayınızı tüketebilirsiniz. Tavuklu veya kıymalı veya kuşbaşı etli kuru fasulye, mercimek gibi kuru baklagiller veya mevsime uygun ızgara balık, grip savar gibi etki gösterir. Yanında hazırlayacağınız bol yeşillikli salata (marul, ıspanak, roka, pazı, maydanoz, yeşil biber, dereotu, nane gibi) ise bağışıklık sisteminin güçlenmesi için gerekli antioksidanların ana kaynağı olacaktır. Haftada 2 kere de haşlanmış sebzelerin eşlik ettiği ızgara tavuk veya hindi eti yemek gerekmektedir. Yemek aralarında; muz, yoğurt, kuru üzüm, kuru kayısı, kuru erik, ceviz, fındık, badem ile ara öğünler oluşturabilirsiniz. Gece yatarken ise vanilya ile tatlandırılmış süt ve 1 kase meyve ile günü bitirebilirsiniz. Gün içinde bol bol sıvı almalı, kolalı içecek ve kahveyi azaltıp, limon ilave ettiğiniz bitkisel çaylara (kuşburnu, ıhlamur, adaçayı gibi) ağırlık vermelisiniz.

ENFEKSİYONA DUR DİYEN VİTAMİNLER

-Vitamin A, beta karoten, vitamin B2, vitamin B6, folik asit, vitamin B5 (pantotenik asit), vitamin C ile çinko, magnezyum, kalsiyum ve potasyum açısından zengin sebze ve meyvelere ağırlık vermelisiniz.

-C vitamini ihtiyacını karşılamak için turuncu ve kırmızı yiyecekleri dolabınızdan eksik etmemelisiniz.

-A vitamini ihtiyacını karşılamak için; havuç, ıspanak, kabak, marul, brokoli, roka, dereotu, kırmızı biber, domates, yeşil yapraklı sebze ve kayısı, şeftali gibi turuncu meyveler ile et, süt, yumurta yemelisiniz.

-B grubu vitaminler anti stres vitaminleridir. B vitaminlerini ise işlenmemiş tahıllar, bakliyat, yeşil yapraklı sebzeler, yumurta, et, tavuk, balık, karaciğer ve böbrek yiyerek sağlayabilirsiniz.