"Amerikanýnsesi” sitesindeki beyanatýna göre; Fethullah Gülen; “suçlamalar iftira, darbe iddialarýný uluslararasý komisyon araþtýrsýn” demiþ.
Halkýn üzerine ateþ açarak tankla biçen gözü dönmüþ canilerin, köprüleri hava limanlarýný esir alan silahlý saldýrganlarýn, Cumhurbaþkanýmýzýn bir takým eþkýyalarca hücuma uðratýlan Marmaris’teki delik deþik odasýnýn, bombalanan Gazi Meclisimizin arasýndan soðukkanlý bir þekilde yazý yazmak, cevap vermek elbette kolay deðil. Lakin uluslararasý lobiler ve yabancý basýnýn Türkiye karþýtý tavrýný gördükçe, uðratýldýðýmýz vehamet ve tuttuðumuz sokak nöbetlerinin yaný sýra, bu durumu cevaplamak halindeyiz...
Darbe soruþturmasý, niçin uluslararasý tahkikat komisyonuna gidemez?
1- Silahlý darbeyle karþý karþýya kalan, milli egemenliðin ve milli hür iradenin tecelligahý Türkiye Büyük Millet Meclisi’nin bizatihi kendisidir. Meclis, Ýstiklal Harbi günlerinden bu yana kesintisiz þekilde muvazzaftýr. Darbe, milletin kendisine ve anayasal teamüller çerçevesinde iþ gören kurumlarýna karþý iþlenmiþtir. Milletin baðýmsýzlýk ve egemenlik hakkýna karþý giriþilmiþ bu suçun soruþturulmasýnda, Uluslararasý tahkikatýn yetkisi veya görevi sözkonusu olamaz. Suç, millete karþý iþlenmiþtir.
2- Silahlý darbeyle karþý karþýya kalan, anayasal çerçevede halk oyu ile seçilmiþ Cumhurbaþkanýmýzdýr. Kiþisel yaþam hakkýnýn yaný sýra temsil ettiði makam hedef alýnmýþtýr. O makam Türkiye Cumhuriyeti’dir. Türkiye Cumhuriyeti, iþgal altýnda veya müstemleke ahkamýnýn geçerli olduðu, yetkileri kýsýtlanmýþ bir ülke deðildir. Türkiye Cumhuriyeti, kendi anayasasý, kanuni çerçevesi, kurumlarý ve iþleyiþi ile baðýmsýz ve egemen bir devlet olarak, kendisine karþý giriþilen bu çirkin darbeyi, kendi hukuk nizamý ve egemenlik hakký baðlamýnda deðerlendirecektir. Yabancý devletler veya kurumlar, egemenlik hakkýmýz üzerinde siz sahibi olamazlar. Suç, devlete karþý iþlenmiþtir.
3- Türkiye Cumhuriyeti Cumhurbaþkaný, anayasal teminat çerçevesinde ‘’Baþkomutan’’ statüsünü haizdir. Dolayýsýyla maruz kalýnan hain darbe, ayný zamanda Türkiye Cumhuriyeti Ordusuna, Silahlý Kuvvetlerine de yöneliktir. Türkiye Cumhuriyeti hukuk kurumlarý, Silahlý Kuvvetler içindeki bu darbe giriþimini yargýlama yetkisi ve kudretine sahiptir. Yabancý tahkikat kurumlarýnýn bu konuda yetkisi ve görevi yoktur, kabul edilemez.
4- Silahlý darbeyle karþý karþýya kalan, Milletin bizatihi kendisidir. Türkiye Cumhuriyeti vatandaþlarýnýn hayatlarýný kaybettiði bu alçak giriþimin tahkik ve yargý hakký ‘’vatandaþlýk hukuku’’ çerçevesinde gerçek kiþilere aittir. Milletin hukuku, yaþama ve güvenlik hakký, vatandaþlýk hukuku, bir takým yabancý komisyonlara terk edilemez, terk edilmeyecektir.
5- Türkiye Cumhuriyetinin imzalamýþ olduðu uluslararasý sözleþmeler, anayasal baðlayýcýlýk taþýr. Ve mezkur uluslararasý sözleþmelerin hiçbirisi darbe kalkýþmalarýný olumlamaz, olumlayamaz. Ýmzacý ülkelerin hiçbirisi darbe cuntalarýný açýktan veya örtülü destekleyemez. Demokratik teamüller üzerine inþa edilmiþ tüm uluslararasý paktlarda, darbe eylemi aðýr suç kapsamýndadýr.
6- Darbeciler, suçüstü yakalanmýþlardýr. Millet göðsünü siper ederek durduðu silahlý kalkýþmada, suç faillerini bizzat kendi eliyle yakalamýþ ve adalete teslim etmiþken.. Yabancý tahkikat komisyonlarýna iþ havale etmek, deliliniz var mý diye sormak, en soðukkanlý ifadesiyle abesle iþtigaldir, insanlarýn kanayan vicdanlarýna ikinci bir darbe mahiyetindedir.
7- Darbe, ülkenin toprak bütünlüðü aleyhine iþlenmiþtir. Hiçbir ülke kendi topraðýna karþý giriþilen silahlý kalkýþmayý, baþka ülkelerin tahkikatýna havale edemez.
8- Darbe sýrasýnda suçüstü yakalananlar ve darbe planlamasýný yapanlar her ne kadar Türkiye Cumhuriyetine karþý suç iþlemiþlerse de, Türkiye Cumhuriyeti vatandaþýdýrlar. Muhakemelerinde Türkiye Cumhuriyeti ve yasalarý görevli ve yetkilidir. Yabancýlarýn bu konuda söyleyecek sözleri, yürütecek iþlemleri sözkonusu deðildir.
9- Devlete karþý iþlenmiþ suçun devlet kurumlarý tarafýndan takip edileceðinin yaný sýra, hayatýný kaybetmiþ sivillerin yasal temsilcileri ve zarar görmüþ vatandaþlarýmýz, þahsi hukuklarýný takip ederken de yetkili ve görevli olan makam Türk Yargý makamlarýdýr. Gerçek kiþilerin hukukunu arayacaðý bir zeminde Uluslararasý tahkikat teklif edilemez, sözkonusu deðildir.
10 Savunma hakký her þart altýnda baki kalmak üzere, hiç kimse veya hiçbir grup, devletin ve milletin üstünde deðildir. Kiþiye veya kiþilere göre hukuk ihdas edilemez.