Güncel ciddi meseleler

Sesimizin ulaþtýðý yerden bakanlar için görünen yüzümüz deðilse fasit bir dairede dönüp dürdüðümüz söylenebilir.
Hatta dönüp durmak bile ehemmiyetli birþeydir.
Eðer nidamýzdan hemen sonra arkamýzý görmüyorsak.
Güncel meseleleri böylece özetleyip burda býrakabiliriz gerçekle temasýmýzý.
Söyleyeceðimizi önce kendimize ve herkese söyledikten sonra uzatmanýn þekli zorunluluðunu yaþýyoruz demektir.
 
DOKUNULMAZLIK MESELESÝ
Dokunulmazlýklar meselesinde meclise getirilen önerilerin dýþýnda bir kaygým olduðunu dile getirmek isterim.
Eðer bir bütün olarak oylanacaksa yasama organýnýn kendisini yargýnýn sonu belirsiz ve þaþkýn kollarýna emanet etmesi söz konusu olacaktýr.
Bu bütüncül yaklaþýmýn hukuksal sonuçlarýndan baþkaca siyasi merkezin yeni siyasi aktörler ve oluþumlara sebep olacaðý açýktýr.
Seçimle istikrarýn þeklen saðlam olduðu bu yapý ,yasama organýnýn üzerindeki sorumluluðu yeterince taþýyamadýðý anlamýna gelecektir.
Ne yapýlmalý?
Terör algýsý dýþýnda kaldýðý açýk HDP liler belirlenip diðerlerinin dokunulmazlýklarý kaldýrýlmalýdýr.
Devam eden operasyonlarýn tamamlayýcýsý önemli bir hamle olur.
HDP’nin yasama faaliyetini uzun süredir kullanýp teröre desteði kesilmiþ olur.
 
KÝLÝS MESELESÝ
Bir süredir Kilis ilimize atýlan roketlerle insanýmýz ölüyor.Yaklaþýk 20 vatandaþýmýz þehit olmuþtur.
Askeri plan çerçevesinde Fýrtýna obüsleriyle karþýlýk veriliyor olmasý þekilindeki tutumun teskin edici olmadýðý açýk.Belki bu konuda kalýcý bir ilerleme deðil ama kýsa süreli ve belli alaný hedefleyen bir huruc hareketine ihtiyaç var.Muhalefetin bir çözüm üretmeden hükümete eleþtiri getirmesinin de önüne geçirilmiþ olur.Ayrýca bu en doðal bir angajman kuralýdýr diye düþünmekteyim.
 
YENÝ ANAYASA VE BAÞKANLIK MESELESÝ
Ak Parti ve Hükümet ve ayrýca bir çok yetkin çalýþma gruplarý yeni Anayasanýn yazým sürecini sürdürmekteler.Bu nedenle yeni anayasa ve baþkanlýk baþlýðý altýnda düzenelenen panel ,konferans vb. çalýþmalar henüz metin netleþmeden kafa karýþýklýðýna sebep olmaktadýr.
Sayýn Meclis Baþkaný da bu kapsamda dün somut bir tartýþmayý baþlattý.Anayasa da laiklik ilkesinin olmayacaðýný belirtti.Þimdi bunun üzerinden tartýþmalar sürüp gidecektir.
Baþtan beri vurgulamaya çalýþtýðýmýz bir þey var.
Yaþam kendini dayatýr ve gerçek odur.Bundan siyasal yapý payýna düþeni alýr.Ýçeriði belirlenmemiþ sert manevralar uzlaþmayý gerektiren konularda iþi çýkýlmaz hale getirir.
Türkiyede þu an demokratik parlementer sistem dýþýnda bir sistem caridir zaten.
Milli iradenin mündemiç olduðu yasama organý ve bu organ içinden çýkmýþ hükümet.
Diðer yandan ilk defa halk oyuyla seçilmiþ bir Cumhurbaþkaný.
Daha þu soru tartýþýlmýþ deðil.
Cumhurbaþkaný milli iradenin kendisine verdiði kurucu yetkiyi nasýl kullanmalýdýr.
Yani meclise yasa tasarýsý gönderebilir mi?
Kendisi yasa gücünde bir düzenleme yapabilmeli mi?
Örneðin dokunulmazlýklarýn kaldýrýlmasýný isteyen Cumhurbaþkaný milli iradenin kendisine vermiþ olduðu meþru bir yetkiyi mi kullanmýþtýr?
Siyasal yaþamýn gerçekliði parlementer sistemi zaten dönüþtürmüþtür.
Þuan uygulamanýn fotoðrafý çekilmelidir ve yol haritasý olarak kullanýlmalýdýr.