Hem dünya futbolunun hem de Ýngiliz Ligi’nin lokomotif takýmý Manchester United, geçen sezon 38 lig maçý oynadý, bunlardan sadece 25’i naklen yayýnlandý.
Üç büyüklerin maçlarýndan birinin her hafta yayýnlanmamasý halinde Süper Lig yayýn hakký bedelinin ayný kalacaðýna inanýr mýsýnýz? Sýk sýk Ýngiltere örneði verenlere not olsun diye yazdým bunu, devam edeyim...
***
Futbol terörüne karþý gündüz maçý kartýný açmak doðru bir karar. Aslýnda Türkiye’de gündüz maçlarý oynanýyor ama büyük kulüplerin maçlarý hep gece oluyor. Bunun sebebi belli...Digiturk’un devre aralarýnda alabileceði reklamýn süresi belli. Maç önleri ve Maraton yayýnda olmadýðýnda maç sonlarý reklam gelirleri ya da abone ücretleri ihale parasýnýödemeye yetmez.
Hal böyle olunca en büyük gelir, kurumsal aboneler oluyor. Yani kahvehane, lokanta, restorant gibi yerlerden toplu gösterim için alýnan abonelik ücreti. Büyüklerin gündüz maçý oynamasý demek kurumsal abone gelirlerinde düþme demek... Þu an yaþanan kavga da iþte bu noktada baþlýyor...
***
Kuvvetle muhtemel, ligler baþlamadan önce TMSF Digiturk’un satýþýný bitirecek. Þu an alýcý olarak Doðuþ Medya Grubu’nun adý ön plana çýkýyor. Maç yayýnlarýnýn önemini, doðru kiþiler olursa bu yayýnlarýn getireceði geliri çok iyi bilen, kurumsal kimliði oluþmuþ bir yapý Doðuþ Grubu. Digiturk’u alýrlarsa bocalamaz, süreci uzlaþmayla sona erdirirler...
***
Eðer satýþ olmazsa da endiþe etmemek lazým. Bugün Çukurova Medya Grubu Baþkaný ünvanýný taþýyan kiþi Cengiz Özdemir. Ben, Özdemir’i, Miniaturk’ü kurduðu zaman tanýdým.
Star TV’nin satýþ süreci dahil,yazýlý ve görsel medyada hem yönetici hem de aktif çalýþan olarak baþarý saðladý... Futbol yayýncýlýðýný, bir kurum ya da kiþinin yapabilecekleri üzerinden konuþmak acý. Keþke, yöneticiler ve yorumcular, iþin bu noktaya gelmesine býrakýn engel olmayý vesile olmasalardý...