Güney Kore kadar olamadık

Güney Kore sinemasında vatanseverlik temasıyla çekilen birçok başarılı yapım var. Peki köklü bir tarihe ve destansı zaferlere sahip olmamıza rağmen Türk sinemacıları neden bu kadar suskun?

Güney Kore sineması son dönemlerde bir iniş trendine girdi. Bunun iki sebebi var: Birincisi tanıdık ve bizi şaşırtmayan bir sinema olması. İkincisi yönetmenlerinin Hollywood zehirini kana kana içmesi. Öncelikle bütün Güney Kore korku filmleri Hollywood tarafından uyarlandı. Bu yetmedi Koreli yönetmenler Hollywood’a devşirilip kendi filmleri Amerikan tarzında tekrar kendilerine çektirildi. Kısacası Güney Koreli yönetmenleri yönetmen yapan sinema anlayışı kendileri tarafından terk edildi. Bunun sonucunda kendi kökeninden uzaklaşan yönetmenler grubu ortaya çıktı. Bu hafta vizyona giren ‘Karanlık Görev-Age Of Shadows’un yönetmeni Jee Woon Kim bu tür yönetmenlere çok iyi bir örnek. ‘Karanlık Sırlar’, ‘Acı Tatlı Hayat’ ve ‘İyi Kötü Tuhaf’ gibi filmlerle tanıdığımız Jee Woon Kim, 2013’te Hollywood endüstrisine çıkartma yaptı. Yönetmenin ünlü yıldızlarla çektiği ‘Geçit Yok-The Last Stand’ kendi adına büyük bir bozgundu. Onun o tuhaf egzantrik, tedirgin edici filmlerinin yerine bol patlamalı, saçma Hollywood espirileriyle dolu taklit bir film çıktı karşımıza. Bu yıkımın kendisi de farkında olmalı ki kendi topraklarına dönüp Güney Kore tarihinde önemli yer tutan Japon istilasına karşı verilen mücadelenin hikayesini çekti. Üstelik kült oyuncularıyla bunu yapmayı uygun gördü. Filmin başrolünde oynayan Kang-ho Song çok iyi bir aktör, her role girebiliyor ve kendine has bir tat bırakıyor. Filmin hikayesine gelince... Bir zamanlar Kore’nin bağımsızlığı için mücadele veren Lee, Japon emniyetinde komiser olarak hayatına devam ediyordur. Direnişe sızıp içeriden çökertme emri geldiğinde ise kendini hiç beklemediği bir kumpasın içinde bulur. Örgütün lideri Kim Woojin ile tanışır. Tarihin zıt taraflarında duran ve birbirlerinin gerçek kimliklerinin farkında olan bu iki adam, bilgi alabilmek adına yakınlaşarak çok tehlikeli bir denge kurar. Bu sırada örgüt, Seul’daki Japon tesislerini hedef almayı planlıyordur. Operasyon esnasında adeta bir kedi-fare kovalamacası başlar, kaçan da kovalayan da birbirini kullandığı için durum tahminlerin ötesinde bir çıkmaza girer. Lee, bu karmaşanın ortasında hızlı bir karar vermek zorundadır. Çünkü bomba dolu bir tren sınırı geçerek Seul’a doğru hızla yol alıyordur... Film yönetmen Jee Woon Kim’in kendi sinemasının bütün iyi yanlarını taşıyor. Bu film ne kanlı sahnelere dayanıyor ne de ucuz vatansever söylemlere. Hem iyi casus filmlerinin durağanlığını taşıyor üstünde hem de işkence sahnelerinde tüylerimizi diken diken edecek kadar acıyı duyumsamamazı sağlıyor. Zaten bu yüzden de ‘Karanlık Görev-Age Of Shadows’ Oscar adayı olabilmiş. Bu tür filmleri her yazdığımda geldiğim noktayı tekrar hatırlatacağım. Bizim gibi köklü bir tarihi olan koskoca bir imparatorluktan gelen, yedi düvele karşı Kurtuluş Savaşı’nı veren bir ülkenin sineması nasıl bu kadar suskun olabilir? Bu ayıptır. Bu lafım Kore’nin sinemasal başarısına değil. Azıcık tarihinden çıkardığı vatanperver filmlerin çokluğundan söz ediyorum. Onların sinemacıları daha mı vatansever? Bunu sormalıyız kendimize.

Ünlü yönetmen Jee Woon Kim’in Güney Kore adına Oscar adayı filmi ‘Karanlık Görev-Age Of Shadows’ bu hafta vizyonda. Japonlar’a karşı verilen özgürlük savaşına odaklanıyor film...

VİZYONDAKİLER

Deha

Frank Adler, Florida’nın bir kıyı kasabasında yeğeni Mary’i yetiştiren bekâr bir adamdır. Mary 7 yaşında dahi bir çocuktur. Frank, Mary’nin normal bir hayat sürmesini ister fakat annesi Boston’lı Evelyn, Mary’nin matematiğe olan hakimiyetini farkeder ve Frank’le Mary’yi birbirinden ayırmaya çalışır. Ailede gerilim başladığında amca ve yeğeni, ev sahibeleri Roberta’dan büyük destek görürler.

FİLMİN KÜNYESİ

Filmin orijinal adı: Gifted

Yönetmen: Marc Webb

Senarist: Tom Flynn

Oynayanlar: Chris Evans, Lindsay Duncan, 

Mckenna Grace, Jenny Slate

Yapım: 2017, ABD, 101 Dk.

Karayip Korsanları: Salazar’ın İntikamı

Kaptan Salazar’ın yönettiği hayalet korsanlar, denizdeki tüm korsanları öldürerek Şeytan Üçgeni’nden kaçmıştır. Hayatta kalmak için tek umudu Poseidon Asası’nı bulmak olan Jack Sparrow, güzel ve zeki gökbilimci Carina Smyth ile Kraliyet Donanması’ndan Henry adında dikbaşlı genç bir denizciyle anlaşma yapmak zorundadır.

FİLMİN KÜNYESİ

Filmin orijinal adı: Pirates of the Caribbean: 

Dead Men Tell No Tales

Yönetmen: Espen Sandberg, Joachim Ronning

Senarist: Jeff Nathanson

Oynayanlar: Johnny Depp, Javier Bardem, 

Brenton Thwaites, Kevin R. McNally

Yapım: 2017, ABD, 129 Dk. 

Sinsiran: Yasak Aşk

Evli bir kadın olan Nermin, sevgilisiyle yasak bir aşk yaşamaktadır. Sevgilisiyle birlikte olabilmek için onun yardımıyla bir büyü yaptırır. Ancak bu büyünün sonuçları çok ağır olur. Büyü yüzünden Nermin’in kız kardeşi Seher tecavüze uğrayarak öldürülür. Nermin’in eşi Bedri ise her gece korkunç kabuslarla boğuşmaktadır.

FİLMİN KÜNYESİ

Yönetmen: Samet Çakırtaş

Senarist: Abdulkadir Ortayol

Oynayanlar: Akın Ayvaz, İlayda Uzun, Başak Özel

Yapım: 2017, Türkiye

Özgürlüğün Sesi Bilal

Hz. Muhammed’e ilk inananlardan siyahi bir köle olan Bilal-i Habeşi’nin özgün hikayesi… Her yaşta izleyici kitlesine büyüleyici bir özgürlük hikayesi sunan bir animasyon. Filmin Türkçe seslendirmesini Engin Altan Düzyatan, Ayça Bingöl, Tamer Karadağlı, Volkan Severcan ve Hakan Vanlı yapıyor.

FİLMİN KÜNYESİ

Filmin orijinal adı: Bilal: A New Breed of Hero

Yönetmen: Khurram H. Alavi

Senarist: Ayman Jamal

Seslendirenler: Engin Altan Düzyatan, Ayça Bingöl, Tamer Karadağlı, Volkan Severcan ve Hakan Vanlı

Yapım: 2015, Birleşik Arap Emirlikleri, Suudi Arabistan, 105 Dk.

Toz

Azra’nın, ailesinin sır dolu geçmişinin izini sürerken; savaşın insanların kaderi üzerindeki etkilerini ve Afganistan’da yalnız bir kadın olarak çıktığı yolculuğu anlatan dram filmi Toz’un çekimleri İstanbul ve Afganistan’da gerçekleştirildi.

FİLMİN KÜNYESİ

Yönetmen: Gözde Kural

Senarist: Taha Altaylı, Gözde Kural

Oynayanlar: Öykü Karayel, Beran Soysal, Muhammed Cangören, Abdul Qadir Farookh

Yapım: 2017, Türkiye