Terör saldýrýsýnýn yaþandýðý o ilk dakikadan itibaren “güvenlik zafiyeti” tartýþmalarý baþladý.. Þunu söylediler; “Biz belimizde kemerle bile giremiyoruz havaalanýna, adam bombalarla nasýl girmiþ?”
Bu saçma sapan iddiayý anlý þanlý programlarda altýna stratejist falan yazan adamlar da dillendirdiler..
Aklýn tatile çýktýðý analizler..
Acaba þöyle bir güvenlik sistemi mi düþlüyor bu zeki arkadaþlar; Beline patlamaya hazýr bomba düzeneði sarmýþ, elinde kaleþnikof tüfek olan bir adam, duyarlý kapýdan geçiyor.. Kapýdaki görevli, ‘lütfen elinizdeki tüfeði býrakýn ve bir daha geçin’ diye uyarýyor... Böylece kemerle bile geçemediðimiz kapýdan elbette kaleþnikof tüfekle de geçememiþ oluyoruz..
Bak zeki çocuk..
Dersen ki; ‘istihbarat zaafý vardýr’, bunu oturur konuþuruz..
Nasýl gelmiþler Ýstanbul’a, nasýl ev tutmuþlar, silah edinmiþler vesaire..
Bu nasýl oldu da istihbaratýn bilgisinden kaçtý bunu sorgulayalým..
Ben de sorgulayayým..
Ama Havaalaný ilk check noktasýnda, görür görmez müdahale edilmiþ üç terörist için,
“güvenlik zafiyeti” suçlamasý, çok insafsýzca ve haksýzca..
Gelelim havaalanýnýn güvenliði meselesine..
Deniyor ki, havaalanýndaki kontroller yeterli deðil..
Acaba, kontroller en dýþarýdan,
“DHMÝ” tabelasýnýn bulunduðu dýþ nizamiyeden baþlasýn mý isteniyor acaba?..
Arz edeyim;
1) Eðer ilk kontrol orada yapýlýr ve uçaða kadar toplam üç kontrolden geçilirse, 13:00’te kalkacak uçak için sabah 8:00’de alana gitmeniz gerekir..
2) Ýlk kontrolün yapýldýðý yerde terör saldýrýsý oluyorsa, toplam sonuç deðiþmez, bu defa canlý bomba kendini o kontrol noktasýnda patlatýr, o kuyrukta bekleyenleri katleder..
Meselenin kontrol noktalarýndaki güvenlik tedbirleriyle ilgisinin olmadýðý, þehit düþerken onlarca insanýn yaþamýný kurtaran kahraman memurlarýmýzýn kanla yazdýðý hikayelerinden de açýkça anlaþýlacaktýr..
O parayý nasýl yiyeceksin?
Terör saldýrýsý ile hayatýný kaybedenlerden üçünün, taksici olduðunu öðrendiðimde, þu ünlü “100 dolar” iddiasý bir kez daha geldi gözümün önüne..
Ýddia þu;
(ya da þunlardan biri)
1) Bazý yolcular saldýrýdan sonra taksicilere, 10 liralýk yol için 100 dolar vermiþler..
2) Bazý taksiciler saldýrýdan sonra yolcularý bölgeden uzaklaþtýrmak için 10 liralýk yola 100 dolar istemiþler..
Bir takside yaþanabilecek her türlü rezilliði görmüþ-yaþamýþ bir kardeþinizim..
Dolayýsýyla ilk duyduðumda, “olmaz caným, öyle þey yapmazlar” demediðimi söylemeliyim..
Namuslu meslektaþlarýnýn isyan ettiðini görünce de ikilemde kaldým..
Acaba bu iddialarý dile getirenlere mi isyan, yoksa adlarýný kötüye çýkaran çürük yumurtalara mý?..
Yaðmurda araba kullanmak
Ýstanbul’a her yaðmur yaðdýðýnda yollarýn neden kapandýðýný çözdüm..
Ben hep ‘alt yapý - üst yapý’ derdim..
Misal bir geçit altý suyla doluyor araçlar ilerleyemiyor, bir rögar taþýyor vesaire gibi..
Ancak iþin aslý esasý baþkaymýþ..
Meðer biz, yaðmurda araba kullanmayý bilmiyormuþuz..
Televizyonlarda hep ‘karda araç sürme teknikleri’ öðretiliyor.
Ama yaðmur konusunda hiç bilgimiz yok..
Tavsiyem ehliyet verirken sýnavlarý mümkünse yaðýþlý gecelerde yapsýnlar.
Düz yolda titretmeden araba kaldýrana ehliyet veriyorlar.
Orta zekalý, fiziksel yeterliliði olan her 12 yaþýndan büyük çocuk o kadarýný yapabiliyor zaten..
Sizin farkýnýz ne?