Habertürk Televizyonu’na dair haberturk.com’da cumartesi günü uzun bir övgü haberi yapýldý. Yapýlan bu haber uzunca bir süre manþette kaldý. Ýþin ilkesel yanýný bir kenara býrakýp, metindeki cümlelerden yola çýkalým. Fiillerden biri ‘gündemin akýþýna yön vermek.’ Bir haber kanalý ya gündem belirler ya da örnekte görüldüðü gibi süslü cümleler kurar. Suriye Devlet Baþkaný Esad, Suriye Dýþiþleri Bakaný ya da Milli Savunma Bakaný yayýnýna katýlýr yahut Ankara’da Baþbakan Erdoðan’dan Dýþiþleri Bakaný Davutoðlu’ndan özel bir röportaj ya da bilgi alýr, yayýnlar gündem belirlersin. Bunlar yok ama zevahiri kurataran fiil var. Metinde ‘gün boyunca son dakika geliþmelerini ilk duyuran kanal’ diye bir ifade de var.
Ýlk duyuran kanal kim bilmem ama bütün kanallarda Türkiye mahreçli haberlerin yüzde 99 kaynaðý Anadolu Ajansý’ydý. Bu mantýkla yola çýkacak olursak haberi en hýzlý yazan kj operatörü en büyük haberci demektir. Baþbakan Erdoðan’ýn basýn toplantýsýný dinleyince, Habertürk TV ekranýnda Baþbakan’ýn uçaðýnda olan geliþmelere dair söylenenlerin gerçekle alakasý olmadýðýný da anladýk, ancak metinde haliyle bundan söz edilmiyor.
* * *
Metindeki bir baþka cümle, “bilmem ne temsilcimiz konuya hakimiyeti ve dinamik haberciliðiyle izleyenlerden tam not aldý.” Sanýrsýnýz televizyon seyircisi dediðimiz þey diplomat ve uluslararasý iliþkiler uzmanlarýndan oluþan bir jüri ve zapping yapýp ekrana çýkanlara bilgisine göre not veriyor. Size iþin doðrusunu ben anlatayým, Habertürk TV hemen her haber kanalýnda olmasý gereken haber refleksini gösterdi.
Yayýný sabaha karþý 03.00’e kadar uzatmak, ekranda aðýr toplarýný tutmak saygý duyulacak bir tercih ama sonucu kesin ya da tam bilinmezlik içinde olan birþeyi ister bir saat tartýþ ister 10 saat sonuç deðiþmez. Ýþin ilkesel ve asýl önemli kýsmýna gelince; verilen emeðe saygý duyulmasýný beklemek elbette haktýr ama alelacele ve abartýlý cümlelerle kendini övmenin zararý olur faydasý olmaz... Zira boþ yere böbürlenmenmeye ihtiyaç duyduðunu göstermek ayný zamanda piyasaya iþler istediðimiz gibi gitmiyor mesajý vermektir ki reklamveren ve reklam planlamasý yapan ajanslar bu mesajý ýskalamazlar...