Halk baþkanýný istiyor

Anayasa Cumhurbaþkanýn görev ve yetkilerini tanýmlýyor mu?

Evet.

Hangi Cumhurbaþkanýnýn?

Meclis tarafýndan seçilmiþ Cumhurbaþkanýnýn.

Peki doðrudan halk tarafýndan seçilen “Baþkan”ýn görev ve yetkilerini belirleyen bir tek madde var mýdýr?

Yok.

O zaman mevcut Anayasa eksik bir anayasadýr.

Halk tarafýndan seçilmiþ baþkanýn görev ve yetkilerini tanzim etmeyen bu anayasayý deðiþtirmek acil bir gerekliliktir.

Sýkýntý baþkanýn varlýðýndan kaynaklanmýyor, doðrudan anayasadan kaynaklanýyor. Dahasý yeni Türkiye gerçekliðini anlamayan eski Türkiye’nin statükocu güçlerinden kaynaklanýyor.

Halk baþýnda kendi seçtiði baþkaný görmek istiyor. Ýþte kamuoyu anketleri ortada. Halk açýk bir biçimde seçilmiþ Baþkanýn Bakanlar Kurulu’na baþkanlýk etmesini istiyor.

Statükonun siyasi zaptiyeleri ise buna karþý çýkýyor. Üstelik bu hak TBMM tarafýndan seçilen Cumhurbaþkanýna tanýndýðý halde.

Halka raðmen siyasetin yeni versiyonu bu.

Bu Anayasa açýðý 2015 seçimlerinden sonra mutlaka kapatýlmalýdýr.

Halkýn karar verdiði baþkanlýk sistemi anayasal altlýðýna mutlaka kavuþturulmalýdýr.

Baþkan Erdoðan’ýn Bakanlar Kurulu’na baþkanlýk etmesi hem halkýn istediði bir talebin karþýlanmasýdýr hem de anayasal bir yetkinin kullanýlmasýdýr.

Türkiye yeni sisteme bu tür adýmlarla alýþtýrýlmalýdýr.

Varsýn statükonun bekçileri ne derlerse desinler.

Gereklilik ve zorunluluk hali

Mevcut Anayasa Cumhurbaþkanýna gerekli gördüðü takdirde Bakanlar Kurulu’na baþkanlýk yapma yetkisi tanýyor. (104)

Bunun için anayasada öngörülen bir süre ve sýnýrlama yok.

Takdir, tamamen Cumhurbaþkanýnýn.

O yüzden vesayet görüntüsü oluþturacak sýklýkta bunun yapýlmamasý gerektiðini söylemek, hem Cumhurbaþkanýnýn anayasal yetkisine müdahaledir hem de Baþkan’ýn daha fazla olmasý gereken yetkisini reddetmekte

Seçilmiþ Baþkan konumu gereði hem devletin baþýdýr hem de milli iradenin tecessüm etmiþ halidir. O yüzden yürütmenin baþý olmasý gereken Baþkan’ýn Baþbakanla/Hükümetle olan iliþkisini “vesayet” kavramý üzerinden açýklamaya çalýþmak milli iradeye saygýsýzlýktýr.

Mevcut durumda doðru olan seçilmiþ Baþkan’ýn Bakanlar Kurulu’na düzenli bir biçimde baþkanlýk etmesidir. Bu durum ne halk nezdinde ne de hükümet nezdinde bir rahatsýzlýða neden olur.

Baþkan’ýn Hükümetle uyumlu çalýþmasý ülke yararýnadýr.

O yüzden istiþare mekanizmalarýnýn düzenli iþlemesini saðlayacak tüm adýmlarýn atýlmasý gerekiyor. Buna mevcut anayasanýn da engel teþkil etmediðini söylemek bile gereksiz.

Yürütmenin tekleþmesi, halkýn istediði bir taleptir. Artýk bu gerçekliðin herkes tarafýndan görülmesi gerekiyor. Siyaset kurumu kendini bu talep doðrultusunda konumlandýrmazsa halktan tepki alýr.

Baþkan Erdoðan’ýn dün Bakanlar Kurulu’na baþkanlýk etmesi her bakýmdan tarihi önemdedir.

Bugünden itibaren artýk hiçbir þey eskisi gibi olmayacaktýr.

Eski hal artýk mahaldir.

Erdoðan liderliðinin anlamý

Unutulmasýn ki Erdoðan halkýn seçilmiþ baþkaný olmakla beraber Ak Partililerin de, Ak Parti hareketinin de lideridir.

O yüzden Ak Partili bir Baþbakan ve Ak Parti Hükümeti bu tür bir yönetim modelinden büyük bir memnuniyet duyar.

Bu durumda Baþbakanlýðýn sistem içindeki gücünün azalacaðý yönündeki telkinler Ak Parti ‘nin þimdiki saygýn ve güzide baþkanýný kendi lideriyle karþý karþýya getirmeyi amaçlayan siyasi fitne niteliðindeki telkinlerdir. Dahasý, AK Parti’nin gerçekte savunduðu sistemik deðiþiklikliði ötelemeyi hedefleyen siyasi bir hamlenin ifadesidir.

Ak Partililer kendi liderini de, genel baþkan ve  baþbakanýný da baþka türlü sever.

Bu sevgi anlayýþý, Erdoðan-Davutoðlu liderliðini bir bütün olarak gören Ak Partililerin durduðu yeri gösteriyor.

Halk açýsýndan bir sorun yok.

Ak Parti açýsýndan bir sorun yok.

Halkýn iradesine saygý duymayanlarýn oluþturduðu sorun, siyaseten kendi sonlarýný getirecektir.

Türkiye için doðru olan, dün sergilenen tablodur.

Hayýrlý olsun.