Önemli olaylarla karþýlaþýldýðýnda halkýn tepkisi çok çeþitli olabilir. Bir kýsmý olayý mukaddes inançlarýyla deðerlendirir diðerleri bu olayýn ülkesini nasýl etkileyeceðini düþünür. Her iki düþüncenin bir arada yaþanmasý yaygýn bir duygu olabilir. Böyle durumlarda halkla yönetim arasýnda farklýlýklar görülmesi yaygýndýr. Yönetim hem ülkesinin baþarý kazanmasýný hem de halkýn desteðinin devamýný, hatta artmasýný ister.
Giderek dini duygular yok olmasa bile, baþka inançlar da insanlarý etkiliyor. Mesela ülkenin kuruluþu ya da tarihte kaydettiði büyük baþarýlar bunlardan bazýlarýdýr. Bunun bir sebebi de yaþam þartlarýndaki deðiþmelerdir. Herkesin çözeceði sorunlar vardýr. Herkes yaþam þartlarýný iyileþtirmek ister hatta bazýlarý bunu daha da zengin olmakta görür. Gazetelerin magazin sayfalarý zengin ve þöhretlilerin özel hayatlarýný çarpýcý fotoðraflarla, anlatýr. Bir çoklarý için mutluluk duygusu evinde yaþadýðý sevgiden deðil sokaktaki maceradan kaynaklanýr.
Bir sorunla karþýlaþýnca yönetimin de farklý duygular yaþamasý doðaldýr. Yönetimde hem halkýn duygularý vardýr hem de yeniden seçilmesinin kendi baþarýsýna baðlý olduðunu düþünmesidir. Ayrýca muhalefet onun yaptýðý herþeyin ülke aleyhinde olduðunu ve bu yönetim devam ederse ülkenin ya parçalanacaðýný ya da etkisizleþeceðini iddia eder. Zaten ülkemizde muhalefet farklý çözümler üretip bunlarýn daha faydalý olacaðýný söylemek yerine uygulanan her tedbirin .çok zararlý olduðunu ve iktidarýn kendilerine verilmesinin gerektiðini söyleyerek halk üzerinde kendi lehine bir durum yaratmak ister.
Türkiye’de siyasi partiler arasýndaki farklar esas itibariyle farklý görüþlerden kaynaklanmaz. Daha doðrusu muhalefet izlenen politikalarý alternatif politikalar üreterek tartýþmaz, ya ideolojik farklýlýða önem verir ya da karþý tarafýn güncel davranýþlarýný eleþtirir. Bu iktidara da sýçramýþtýr. Muhalefetin üslubunun ve kullandýðý kelimelerin ahlak sýnýrlarýný aþtýðýný söyler. Bu durum halk üzerinde iktidarýn siyasi nedenler dýþýnda duygusallýkla da deðerlendirilmesi sonucunu doðurur. ,Halkýn bu duygusal yapýsýný algýlayan iktidar da bu duygularý olumlu yöne geçirmek için insanlarý toplumdaki bir olay nedeniyle kucaklar öper, çocuklarý okþar ve sever. Bu politikacýnýn içinden gelen bir duygu mudur yoksa iktidara halkýn desteðini artýrmak için mi yapar ya da her iki duygu ve düþünce bir arada mý ifade edilir, bilemeyiz ama amaç halkýn duygusallýðýný destek almak üzere yönlendirmeye çalýþýr.
Halkýn duygusal nedenlerle de iktidardan yana olmasý istenir ama asýl olan halkýn mutluluðu refah ve güven ortamýnýn yaratýlmasýdýr. Yönetimin baþarýlarý elbette çok önemlidir ve halk tarafýndan yönetimin baþarýsý ona göre deðerlendirilmelidir.
Son günlerde bölgemizde yaþanan çatýþmalar ve bunlarýn ülkemize etkileri halkýmýz üzerinde tedirginlik yaratmaktadýr. Çünkü olaylar,sadece IÞÝD ve onun eylemleriyle deðerlendirilmektedir ve bunun ülkemize etkileri tartýþýlmaktadýr. Bu bir siyasi olayýn yanlýþ deðerlendirilmesidir. Bir eylemin bölgede çýkarý olan büyük güçlerden ne kadar etkilendiði ve ülkemizin bu geliþmedeki rolü deðerlendirilmeli ve alternatifler arasýnda bizden yana olan güç desteklenmelidir. Biz ,bu çatýþmalarýn, baþkalarý tarafýndan vaktiyle bizim topraklarýmýzda kurulan bölgedeki devletlerin kendi politikalarý olduðunu ve bunun bize etkilerini düþünüyoruz. Oysa bu devletleri kuran güçler onu yönetir ya da bu devletlerin yönetimi bir baþka güce geçer.
Yani mücadele yönetmek isteyen büyük güçler arasýndadýr. Yapýlacak þey dünyayý yöneten güçlerin hedeflerini ve ulaþmak için kullandýklarý araçlarý tespit etmek ve ona göre politika üretmek ve doðru bilgilerle halkýn moralini olabildiðince yüksek tutacak ve birlikteliðini güçlendirecek tavýr içinde olmak gerekmektedir.