Ülkemizde yaklaþýk ayný tarihe denk gelen iki olay yaþanýr.
Birinci olay Boðaziçi Üniversitesi'nde gerçekleþir. Üniversiteye atanan rektörü; sýrf bu milletin evladý olduðu için, Batý kültürüne teþne bir eðitim anlayýþýna sahip olmadýðý için, laik olmadýðý için kabullenemeyen öðretim üyeleri protesto eylemi gerçekleþtirmeye baþlarlar. Boðaziçi akademisyenlerinin her gün okul binasýna sýrtlarýný dönerek yaptýklarý eylem halen devam etmektedir.
Ýkinci olay Selçuk Bayraktar liderliðinde Milli Muharip Uçaðý (MMU) üretimi için baþlatýlýr. Türkiye'nin savunma sanayisine katkýda bulunmak isteyen insanlar bunu gerçekleþtirmek için kollarý sývarlar. Bayraktar önderliðinde bu ülke mühendisleri hem akademik eðitimlerini ilerletirler hem de Mini ÝHA, Bayraktar TB2 S/ÝHA ve AKINCI TÝHA'nýn üretiminde, geliþtirilmesinde aktif þekilde yer alýrlar. Türkiye'nin ilk uçan arabasý CEZERÝ ve TB3 SÝHA ile birlikte ilk insansýz savaþ uçaðý KIZILELMA MÝUS (Muharip Ýnsansýz Uçak Sistemi) projelerinde tedrisattan geçerler.
Nurettin Topçu: "Milletimizin üç asýrdan beri geçirmekte olduðu buhranlarýn sebebi ve kaynaðý kültür ve maarif (eðitim) sahasýnda aranmalýdýr." der.
Her iki olayýn baþlamasýnýn ardýndan yaklaþýk 700 gün geçtikten sonra ortaya çýkan manzara þu:
University Ranking by Academic Performance Araþtýrma Laboratuvarý'nca açýklanan "dünyanýn en iyi 3 bin üniversitesi" listesine Türkiye'den 118 üniversite girmeyi baþarýrken Boðaziçi Üniversitesi listede yer alamadý.
Ayný tarihlerde kollarý sývayýp Selçuk Bayraktar önderliðinde mühendisler tarafýndan yapýmýna baþlanan Milli Muharip Uçak, tamamlanarak görücüye çýktý. 3. Verimlilik ve Teknoloji Fuarý'nda sergilenerek ziyarete açýlan MMU, büyük beðeni topladý.
Sizce bu iki olaydan hangisi daha iyi sonuç vermiþtir?
Hangi eðitim "eylemi" geçirmekte olduðumuz buhranýn sebepleri arasýnda gösterilebilir?
"Orhan'ý yetiþtiren, Fatih'i cihanda harika bir manevi olgunluða sahip kýlan muallimlerdir! Devletleri ve medeniyetleri yapan da yýkan da muallimlerdir. Muallim sadece bir memur deðildir; genç ruhlarý kendilerine mahsus manadan bir örs üzerinde döverek iþleyen bir demircidir..." tespitlerinde bulunan Nurettin Topçu'nun muallim (eðitimci, akademisyen, öðretmen) tanýmlamasýna yukarýda zikrettiklerimizden hangisi girer?
Elbette çalýþan, alýn teri dökenlerin emekleri bu ülkeye gerçek katkýda bulunmuþtur.
Aldýðý maaþý son kuruþuna kadar hak eden kimdir, hak etmeyen kim? Hele de bu konu eðitim olunca baþka bir önem ve hassasiyet kazanýyor.
Eðitimdeki zararlarýn telafisi mümkün deðil.
Þundan emin olabiliriz ki Boðaziçi'ndeki öðretim üyelerinin eðitime verdikleri zararlarýn sonuçlarý yýllar sonra çok daha fazla hissedilecek.
Ýlk sonuçlarý iki yýl içinde ortaya çýktý.
Dünya sýrlamasýnda 3 bin üniversite arasýna girememek ne demek? Lütfen bunu hayalinizde canlandýrmaya çalýþýn.
Söz konusu olan ilk 100, 500 veya 1000 deðil...
3000 üniversite!
Ve siz bunlarýn arasýnda yoksunuz!
Boðaziçi'ndeki akademisyenler bu durum karþýsýnda þapkalarýný önlerine koysunlar "Biz ne yapýyoruz?" diye düþünsünler.
Neyi protesto ettiklerini, kime tepki gösterdiklerini, kimlerin haklarýna girdiklerini, koca bir okul öðrencilerinin gelecekleriyle nasýl oynadýklarýný bir düþünsünler!
Lütfen artýk gençlerimizin, üniversitelerimizin, ülkemizin geleceðine zarar vermesinler.
Üreten ve çalýþan için bu coðrafya ve toplum her zaman hakþinas olmuþtur.
Selçuk Bayraktar ve ekibi bunun en bariz örneði.
Bugün dünyada Türk ÝHA, SÝHA ve Milli Muharip Uçak konuþuluyorsa bu; çalýþmanýn, eðitimin, vatan sevdasýnýn, emeðin ve iþ birliðinin sonucudur.
Eðer bugün dünya ülkeleri ülkemizden ÝHA, SÝHA satýn almak için sýraya girmiþse bu; bir bahane üretmeyip iþine dört elle sarýlanlar sayesinde olmuþtur.
Eðer bugün sýnýrlarýmýzdaki güvenlik sayesinde terör örgütüne büyük kayýplar verdiriliyorsa bu; ciddi çalýþmanýn, eðitimin ve özgüvenin sonucudur.
Ülke olarak örnek almamýz gereken ve almamamýz gereken olaylar için ilk sýralara bu iki olayý koyabiliriz.
Birisi bahanelerin ardýna sýðýnýp çalýþtýðý kuruma, gençliðin geleceðine, milletine en büyük zararý verenler...
Diðeri ise gecesini gündüzüne katýp engelleri aþan ve ülkesini dünya sýralamasýna koyanlar...
Siz hangisinden yanasýnýz?
Zarar verenlerin safýnda mý yoksa faydalý olanlar tarafýnda mý?