Havalimaný oyunlarý...

Havacýlýk sektörünü kaç kiþi bilir Türkiye’de hadi onu geçtim ayrýntý bilen kaç gazeteci vardýr? Yok denecek kadar azdýr. Geçmiþten bir örnek, bilgi deðil fikir erbabý Ruhat Mengi, Atatürk Havalimaný’na inen uçaklarýn park yerine kadar çok dolaþmasýný gerekçe gösterip THY’yi eleþtirmiþti. 

Oysa bir uçaðýn iniþ-kalkýþ sýrasýný, park edeceði yeri Devlet Hava Meydanlarý Ýþletmesi belirler. Kabin görevlileri var ya, onlarýn asýl iþi havada garsonluk deðil uçuþ emniyetidir.

Mesela hep duyduðunuz cross-check anonsu nedir biliyor musunuz? Acil bir durumda uçaðýn tahliyesinin slide sisteminin kontrolüdür.

Eðer arýza varsa, çalýþmayan sistemin tahliye edeceði kadar yolcu uçaktan indirilir. 

***

Hep duyarýz, zaman zaman birileri, THY neden A-380 gibi dev uçaklardan almýyor diye sorar. Uçaðý alýrsýnýz ama pist uzunluðu ya da bakým hangarýnýn büyüklüðü yeterli deðilse uçak süs olur. 

Business falan oynamalarla koltuk sayýsý azalmýþ olanlar bile ortalama 500 civarýnda yolcuyla uçuyor.

Emirates en fazla A-380’e sahip þirketlerden biri ama filoya bu uçaklarý katarken Dubai Havalimaný’na yeni bir terminal kurdu, salonlarýný, hangarlarýný büyüttü.

Dubai’nin yaptýðý bu yatýrým nereyi vurdu biliyor musunuz? Avrupa’nýn 3. büyük havalimaný olan ve binlerce kilometre uzaklýkta olan Frankfurt Havalimaný’ný... 

Bunu ben deðil Havalimaný’ný iþletmecisi Fraport þirketinin Yönetim Kurulu Baþkaný Stefan Schulte söylüyor. Ve tek söylediði de bu deðil adamýn.

Adam diyor ki, Ýstanbul’a yapýlacak 3. havalimaný bizim büyümemizi olumsuz etkileyecek, çözmemiz gereken sorunlara bir yenisini ekleyecek. 

***

Biz meseleyi nerelerden tartýþýyoruz, önce ismi ne olsun üzerinden. Sonra bir haber çýktý göller kurutuluyor diye. Göl deðil aslýnda onlar terk edilmiþ maden çukurlarýna dolmuþ yaðmur sularý yani bir kaynaktan beslenmiyor aslýnda. O sular Karadeniz’e dökülmese daha iyi olur mu ayrý bir tartýþma, göller kurutuluyor, bambaþka bir tartýþma. 

3. Havalimaný’na ihtiyaç var mý sorusunun yanýtýna gelince... Uçaklarýn iniþ sýrasýnda birbirini takip mesafesinin yoðunluktan dolayý kýsaltýldýðýný ve Londra’nýn Heatrow havalimanýyla neredeyse eþ deðer hale geldiðini bilmeden neyin yorumu yapýlýyor ki? Bilgisi olmadan fikir eyan etmenin en kolay olduðu ülke Türkiye oldu desem sanýrým hata yapmýþ olmam...