Bu yýl baþýnda matbuya geçen bir sinema dergisi olan Hayal Perdesi, iki aylýk periyoduyla Mayýs-Haziran sayýsýnda, sinemanýn deðiþik sahalarýnda ilginç fikirler üretmeyi sürdürüyor. Bilim ve Sanat Vakfý tarafýndan yayýnlanan dergide, deðiþik baþlýklar altýndaki bölümlerde sinemada belli bir duruþ sergilenmeye çalýþýlýyor. Ýlk baþta sinemadan haberlerle baþlayan dergide, Cannes Film Festivali, Türk Sinemasý Araþtýrmalarý (TSA) ve Yeþim Ustaoðlu’nun son filmi Tereddüt’ün çekimiyle ilgili haberler okuyucuyu karþýlýyor.
Dopdolu bir içerik
Daha sonra vizyon filmlerinin eleþtirilerine geçen bölümde Enes Çiçek, Yenilmezler: Ultron Çaðý filmi baðlamýnda, yapma ve sanal kahramanlýk mitinin bir kurtuluþ hikayesine dönüþmesi sorgulanýyor. Nesibe Sena Arslan, Çador Diþleri Örtmez baþlýðý altýndaki yazýsýnda, Ana Lily Amirpour’un Gece Yarýsý Sokakta Tek Baþýna Bir Kýz’ý postmodern bir okumayla ele alýyor. Aybala Hilal Yüksel, Acý Tatlý Limonata’da, Ali Atay’ýn ilk filmi Limonata çevresinde, nitelikli bir mizah filminin imkanlarýný araþtýrýyor. Rüveyda Temel, Ghibli’den Bir Öze Dönüþ Hikayesi’nde, artýk oldukça popülerleþen Japon animasyon sinemasýndan Marnie Oradayken filminin ruhi dinamiklerini irdeliyor. Betül Özel Çiçek, Hayaller Toplumsal Eleþtiri, Gerçekler Romantik Komedi adlý çalýþmasýnda, Kývanç Baruönü’nün Kocan Kadar Konuþ filminin sosyolojisine giriþiyor.
Söyleþi bölümünde Barýþ Saydam, ilk uzun metraj çalýþmasý Toz Ruhu’yla belli bir performans yakalayan Nesimi Yetik’le filmi üzerinden sinema dünyasýný nasýl kurduðu hakkýnda içeriden bir konuþma yapýyor. Betül Durdu, Portre bölümünde, En Güzel Kabuslarýn Yönetmeni olarak Paul Thomas Anderson’ýn Amerikan sinemasýnda kapladýðý yere bakýyor. Açýk Alan’da Havva Yýlmaz, Ýyinin Kötüsü, Kötünün Ýyisi’nde, Ýspanyol sinemasýndan Carlos Vermut’un Sihirli Kýz filminin konusunun ülkedeki ekonomik kriz temelinde resmedildiðini belirtiyor. Belgesel Odasý’nda Ebru Afat, Edward Snowden’ýn hayatýna eðilen CitizenFour adlý belgeseli hacimli bir þekilde irdeliyor.
Bir imkan olarak boþluk
TSA bölümünde Tamer Bayrak, Sadri Alýþýk’ýn Türk sinemasýndaki yerini yerel kültür baðlamýnda inceliyor. Malumatfuruþ’ta Nesibe Sena Arslan, Sinemanýn Faili Meçhulü olarak film kamerasýnýn babasý namzetlerinden Augustin Le Prince’in ölümünü araþtýrýyor. Akademi bölümünde Meltem Ýþler Sevindi, Dr. Yalçýn Lüleci’yle din ve sinema iliþkisi üzerine etraflý bir sohbet gerçekleþtiriyor. Kamera Arkasý bölümünde Zeynep Turan, film yapým sürecinin birçok aþamasýnda çalýþan Burak Topalakçý’yla teknik aðýrlýklý bir konuþma yapýyor. Canlandýrma bölümünde Koray Sevindi, bu tekniðin deðiþik safhalarýna deðiniyor. Büyülü Gerçek bölümünde Cihan Aktaþ, Kim Ki-Duk sinemasýnda Bir imkan olarak boþluk kavramlaþtýrmasýný irdeliyor. Uzaktan Kumanda bölümünde Mesut Bostan, Kuruluþ Anlatýlarý Açýsýndan Diriliþ Ertuðrul dizisinin tarihi kökenlerini araþtýrýyor. Kulis kýsmýnda Esra Tice Yýldýrým, Aida Begiç’le son projesi hakkýnda bir konuþma yapýyor. Kitaplýk’ta Celil Civan, Siegfried Kracauer’ýn klasik çalýþmasý Film Teorisi’nin sinema, modernlik ve teori temelinde sinema literatürü için ne anlama geldiðini soluklu bir þekilde ortaya koyuyor.