Helal olsun MHP lideri Sayýn Devlet Bahçeli’ye…
Cumhur Ýttifaký’na yönelik son derece ilkeli, tutarlý, samimi, fedakâr ve hamiyetperver bir yaklaþým sergiliyor.
Bu anlayýþý, sadece bir siyasi ittifaka veya partiler arasý iþbirliðine yönelik bir bakýþ açýsý olarak görmemek gerekir.
Bunu, Türkiye’nin içinden geçtiði süreç ve ülkenin geleceði açýsýndan bir siyasi duruþ olarak algýlamak daha doðrudur.
Türkiye’de ne koalisyonlar olmuþ, hükümetlerin ömrü aylarla, bakanlarýn ömrü haftalarla ifade edilmiþtir.
Türkiye’de ne seçim ittifaklarý olmuþ; þaibeler, menfaat kavgalarý, koltuk çekiþmeleri yaþanmýþtýr.
Son seçimlerde CHP’nin baþýný çektiði oluþum gibi ne ittifaklar olmuþ, siyasi efkârý, ideolojisi, tabaný, hedefi hiç uyuþmayan partiler bir araya gelmiþtir.
Cumhur ittifaký ise ne bir iktidar koalisyonudur, ne salt bir seçim ittifakýdýr. Cumhur Ýttifaký Türkiye ortak paydasýnda, bir deðer ve ideal birlikteliði, bir milli mutabakat zeminidir.
Türk siyasetinde ittifaklar deyince ‘seçim’ ve ‘sistem’ odaklý ittifaklar anlaþýlýr.
Seçim ittifaklarý daha dönemsel, daha partisel, daha özel-amaçlý ittifaklardýr. Sistem ittifaklarý ise daha uzun vadeli, daha paradigmatik, daha umumi-amaçlý ittifaklardýr.
Seçim ittifaklarý oy hesaplarýna, seçimden beklenen fayda ne ise (barajý geçmek, daha fazla milletvekili veya belediye baþkaný kazanmak, iktidar ortaðý olmak, oyunu artýrmak gibi) onu saðlamaya yöneliktir.
Sistem ittifaklarý ise siyasetin ve ülke yönetiminin temel paradigmasýný deðiþtirmeye yönelik bir iþbirliði ortaya koyar.
Cumhur Ýttifaký salt bir seçim veya sistem deðiþikliði ittifaký olarak görülemez, bu ikisini aþan bir anlam derinliðine sahiptir.
Karþýlýklý yarar esasýna dayanan ittifaklarýn ötesinde; ittifaký yapanlarýn yararýný aþan, daha üst amaç ve hedefleri olan, daha umumi fayda ve çýkara dayanan ittifaklar parti ittifaký deðil milli siyaset ittifaký olarak görülebilir.
Cumhur Ýttifaký 15 Temmuz hain darbe giriþiminden sonra bir milli mutabakat zemini olarak doðmuþtur.
CHP’nin baþýný çektiði ittifakýn böyle bir ‘ortak gelecek tasavvuru’na veya ‘ortak deðerler dünyasý’na sahip olduðu söylenemez. Sadece parti menfaatlerine odaklanan bir ittifakýn Cumhur Ýttifaký’nýn taþýdýðý siyasi anlamý taþýmasý mümkün deðildir.
Cumhur Ýttifaký’nýn dayandýðý iþbirliðinin amacý baraj geçmek, seçim kazanmak, partileri ileriye taþýmak deðil; ülkenin bugününü ve yarýnýný kurtarmaktýr.
Deðer zemininde yapýlan ittifaklar kalýcý, tutarlý, ilkeli, siyaset kurucu ittifaklardýr.
Menfaat zemininde yapýlan ittifaklar ise geçici, kýrýlgan, siyasi çürümeyi besleyen ittifaklardýr.
Cumhur Ýttifaký AK Parti veya MHP’nin sadece iç siyasete yönelik duruþunu deðil, Türkiye’nin dünyaya karþý milli duruþunu önceliyor.
Darbeci-vesayetçi anlayýþa karþý, PKK ve FETÖ gibi terör örgütlerine karþý, küresel emperyalist güçlere karþý; yani hem iç ve dýþ tehditlere karþý hem de daha demokratik ve müreffeh bir Türkiye ideali için iþbirliðini esas alýyor.
Devlet Bey’in bugün Türkiye’nin gündeminde olan ekonomiden dýþ politikaya, askeri harekâtlardan salgýnla mücadeleye kadar her konuda milli hassasiyeti ve ittifak ruhunu yansýtan tavýrlar sergilemesi herhangi bir partinin deðil Türkiye’nin menfaatinedir.
Türk siyasetinde birçok ittifakýn veya koalisyonun makam-mevki, bireysel menfaat, partisel fayda merkezli olmasý bir yozlaþma ve deðersizleþme üretmiþtir.
Kamusal faydayý, ülkesel çýkarý, milli menfaati, deðer odaklý hedefleri merkeze alan anlayýþlar ise siyasi kaliteyi yükseltmiþtir.
Cumhur Ýttifaký bileþenlerinin bu zaviyeyi koruyarak yoldaþlýk yapmalarý çok anlamlýdýr.