Çözüm süreci meyve vermeye devam ediyor. Ýlk ve en önemli semeresi karþýlýklý ölümlerin sona ermesi, analarýn en azýndan feryat etmediði bir vasata kavuþulmasýydý. Bir buçuk yýl oldu, þehit cenazesi gelmiyor ve yine bu sayede evlatlarý daða kaçýrýlmýþ ya da gitmiþ Kürt anneler “yetti artýk evlatlarýmýzý geri verin” diyebiliyor.
Bu o kadar deðerli bir þey ki...
Bu barýþýn-çözümün, elimizdeki en güçlü sigortasý. Bu sigortayý bozdurmaya kimse cüret edemeyecek.
Geçtiðimiz hafta Meclis gündemine gelen yasa paketi ise çözümün en önemli ikinci sigortasýdýr. Çözüm artýk resmen bir devlet politikasýdýr. Meclis’in uhdesindedir. Yolun bundan sonrasý, siyasi partilerin hep beraber atacaklarý adýmlarla örülecektir.
CHP, Meclis’teki ilgili komisyona üye göndermediði halde, süreci ilgilendiren konularýn konuþulduðu komisyonlarda Kürt milletvekilleri bile arazi olduðu halde, kamuoyu önünde süreçten dýþlandýðý edebiyatý yapabiliyordu. AYM’ye bireysel baþvuru hakký tanýnan referandumdaki hayýr ve boykot tavrý sergileyen CHP ve BDP bir tutam tuzlarý olmayan aþýn baþýna oturduklarýnda yüzleri hiç kýzarmadý.
Ama olsun, önümüze gelen bu aþ “barýþ aþý” ve o kadar lezzetli ki bir süre sonra MHP bile bu aþa kaþýk sallamaktan alýkoyamayacak kendini.
***
Þimdilerde ise yasa paketle ilgili fecaat açýklamalarda bulunuyorlar. Lezzetine doyamayacaklarý aþa -týpký referandumda olduðu gibi- murdar diyorlar.
“Promosyon yasa bu”, “örgütü meþrulaþtýrýyor” diyenler zaten 90’larýn kafasýyla bakýyor meseleye.
Onlarýn önerdikleri yöntemlerle Kürt sorunu terör sorununa dönüþtü ve bu, Kürt sorununun siyasetin imkânlarýyla çözülmesinin önündeki en büyük engel oldu. Bedeli 30 yýlýmýz ve 40 bin insanýmýz oldu.
Hâlâ ayný kafa ile konuþanlarýn Türkiye’nin geleceðinde yeri olmayacak.
Kiþisel hýrsý basiretini ferasetini baðlayan isimler ise “Hükümet Kürt sorununu deðil PKK sorununu çözmek istiyor, cumhurbaþkanlýðý seçimini atlatmak için manevra yapýyor, 7-17 madde ne yapacaksa yapsýn ortaya koysun” diyor. Ya
Meclis gündemine vâkýf deðiller zira konumuz zaten 6 maddelik yasa teklifi ya da iþte o dediðim þey; bazen insanýn gözünü hýrs bürüyor ve akýl devreden çýkýyor.
***
Yasa teklifinin adýna takýlanlara da þunu demek isterim, týpký “Kürt açýlýmýna” Milli Birlik ve Beraberlik Projesi denilmesi gibi, Terörün Sona Erdirilmesi ve Toplumsal Bütünleþmenin Güçlendirilmesine Dair Kanun Tasarýsý ismi de gayet isabetlidir zira bu süreç Türkiye’nin bir bütün olarak yeniden millet olma azminin bir neticesidir.
Ayrýca “AK Parti artýk tek baþýna bu sürecin risklerini taþýmak istemiyor” eleþtirisi de barýþa ve umuda silah sýkma niyeti taþýmasa bile iyi niyetli bir yaklaþým deðildir. Bu güne kadar AK Parti bu riski tek baþýna göðüslediyse ve bu þekilde çözüm sürecini bir yerden bir yere getirdiyse, muhalefet partileri buyursunlar, bir ucundan da onlar tutsunlar. Hem siyaset yapmak için iyi bir fýrsat.
Tabi bu, çatýlarýn altýna saklanmaya benzemez, hamaset de kaldýrmaz.
I. ve II. cumhuriyetin ürettiði en önemli sorunun çözümünün eþiðindeyiz. Bu tarihi eþiðin geçilmesinde muhalefetin de katkýsý olmalý.
Ayrýca AK Parti ila nihaye iktidarda olmayacak, siyasetin tabiatýna aykýrý bu. Ama Kürt sorununun ve terörün son bulduðu bir Türkiye býrakacak bize. Yarýnlarýmýzý yönetecek siyasi iktidarlarýn hayýrla yadedecekleri bir iþ bu.
***
Hükümet nicedir üzerinde çalýþtýðý hayýrlý bir iþi Cumhurbaþkanlýðý seçimi öncesi Meclis’e getirdi. Bu velev ki AK Parti’nin BDP-HDP’nin oylarýna talip olduðunu gösteriyor! Ne var bunda?
Ýyi siyaset bu iþte; memleketin hayrýna olan, nicedir üzerinde çalýþtýðýn ve zaten er ya da geç yapacaðýn bir iþi kendin için de siyasi avantaj yaratacak bir zamanda hayata geçirmek...
Helal olsun valla!
Ama muhalefetin çýrpýnýþlarýnýn sebebi baþka; þimdi çatý aday da mevcut yasa teklifiyle ilgili görüþ beyan etmek durumunda kalacak. Keza MHP ve CHP de...
“Promosyon yasa, rüþvet bu” demek kolay. Ýçeriðine ne diyorsun, evet mi hayýr mý?
Top muhalefette. Bakalým taca mý atacak, sahada mý kalacak?