Samanyolu Tv’de, Þefkat Tepe dizisinde, Hz. Muhammed’in ýþýk hüzmesi þeklinde gökten yeryüzüne indiði sahneye dair ciddi bir tartýþma yaþanýyor, son derece haklý eleþtiriler dile getiriliyor.
Bu olayda yaþananlarý doðru okumak adýna Çaðrý filmine ve o dönem yaþananlara bakmak lazým...
***
Çaðrý yönetmenliðini Mustafa Akkad’ýn yaptýðý, 1976 yapýmý, Ýslamiyet’in doðuþunu anlatan bir filmdir.Türkiye’de de yaklaþýk 1 yýl boyunca vizyonda kalmýþ, geniþ kitleler tarafýndan seyredilmiþtir.
Filmde Hz. Muhammed Peygamberimizin yüzü hiç gösterilmemiþ, sadece bazý olaylar onun gözüyle gösterilmiþtir.
Buna raðmen Amerika’da bazý olaylar olmuþ, Hz. Muhammed’in filmde yüzü gösterildiðini düþünen kimi kiþiler, salonlarda eylem yapmýþ,seyircileri rehin almýþtýr.
Bu olaylarý bitiren Mýsýr’daki El-Ezher Üniversitesi’nin filmde Hz. Muhammed’in yüzünün gösterilmediðine dair açýklamasý olmuþtur.
Ýslamiyetin doðuþunu anlatan bir filmde bile gösterilen hassasiyete dikkatinizi çekerim...
***
Ýlahiyatçýlarýn konuya dair açýklamalarý dün Star Gazetesi’nde vardý, üzerine ben bir þey diyemem. Ancak televizyonculuk açýsýndan söylenebilecek birkaç þey var.
Bölümün tamamýna bakýnca rüya bile olsa böyle bir sahneye gerek var mýydý sorusunu sormadan edemiyor insan.
Gerek Çanakkale gerek Kýbrýs savaþlarýnda askerimizin maneviyatýný arttýran gücü hepimiz biliyoruz, bunlara dair çok þey okuduk, izledik ama ýþýk hüzmesi gibi þeylere gerek duyulmamýþtý.
Bunlarla beraber efekt seçimi problemli, kullanýlan efekt UFO’lu filmlerde kullanýlan efektlere benziyor.Peþinden koþulan kamyonetin jantlarý modifiye edilmiþ eski araçlarýn son halinde kullanýlanlara benziyor.
Sahnede yer alanlardan birinin diz çökmesi diðerlerinin neden ayakta durduðu izaha muhtaç durumda.
Sahnenin sonunda alýndaki yarada görülen ýþýk ve oradan ameliyathaneye geçiþte anlam havada kalýyor zira ayný alýn açýsýnda karþýmýza bir yara çýkmýyor...
Durumun televizyonculuk açýsýndan deðerlendirmesi budur...