Bugün yeni eðitim ve öðretim yýlý baþlýyor. Hayýrlý olur inþaallah. Üç çocuk babasý olarak her veli gibi endiþelerim var. Toplumda artan ahlâkî zâfiyetin en çok hissedildiði yerlerden biri de okullar. Çocuklarýmýzý ahlâkî çöküntüye karþý korumak için çabalamamýz ne yazýk ki arzuladýðýmýz neticeyi vermiyor.
Çocuklarýmýza interneti kýsýtlamak, belirlediðimiz saat aralýðýnda televizyon seyretmelerine izin vermek gibi tedbirler de bir yere kadar. Çocuklarýmýz evden çýkýp toplum içine karýþtýðýnda aldýðýmýz tüm maddî tedbirler berhava olabiliyor. Çocuðun, zamanýmýzda gökten yaðan yerden biten ahlâksýzlýða karþý direnç gösterecek mânevî kalkaný yoksa etrafýný çepeçevre saran ahlâksýzlýða teslim olmaktan baþka yolu yok.
Bahsettiðim mânevî kalkaný oluþturmak tabiî ki ilk baþta ailenin görevi. Lâkin aile ferdlerin de gücü bir yere kadar. 365 gün 7/24 her ortamda mâruz kalýnan ahlâksýzlýða karþý anne baba kendini koruyamýyor ki çocuðunu korusun! Ýþte burada devlet denilen unsur devriyeye girmeli.
Ak Parti’nin yönetimindeki devlet bu yönde adýmlar atmaya çalýþýyor ama eskilerin deyimiyle kaht-ý ricalin yaþandýðý bir devirdeyiz. Kolay deðil, neredeyse 100 yýldýr ruhî soykýrým yaþamýþ bir cemiyette istenilen seviyede adam yetiþtirmek. Devrim mevrim diyerek yetiþtiricileri yetiþtiren kadrolarýmýzý daraðaçlarýnda sallandýrdýlar. Þu an düþe kalka da olsa bir þeyler yapýlmaya çalýþýlýyor. Niyet hayýr ama uygulamalardaki sýkýntýlar sebebiyle halktaki intibâ maalesef menfi.
Sebebi, 28 Þubat cuntasýnýn baþ hedefi olan ve hâlen 28 Þubat artýklarýnýn kapatýlsýn diye kampanyalar düzenledikleri Ýmam Hatip okullarýnýn Ak Parti döneminde çoðalýrken buradan yetiþen çocuklarýn arzu edilen seviyede olmamalarý. Maddî yükseliþle mânevî yükseliþ bir arada olmayýnca haliyle þikâyetler de baþlýyor. Aslýnda bu þikâyetler halkýmýzýn Ýmam Hatip okullarýna verdiði deðeri, atfettiði mânâyý göstermesi bakýmýndan sevindiricidir!..
Bu yazýyý Malatya’da yazýyorum. Malatya’da bulunmamýn vesilesi, ÖNDER’in düzenlediði 16’ncý Ýmam Hatip Kurultayý’na davet edilmem. 2 gün süren kurultayda Ýmam Hatip okullarý baþta olmak üzere eðitimde yaþanan sýkýntýlar konuþuldu. Milli Eðitim Bakaný Ziya Selçuk Ýmam Hatip okullarýna bakýþlarýný þu sözlerle anlattý: “Mânânýn ve maddenin birlikte yeþermesidir. Maddede mânâyý, kâinatta hikmeti, biyolojide azameti görmekle alâkalýdýr. Ýmam Hatip okullarýmýz bu mânâda vicdanýn ve liyakatin bilim ve teknolojiyle birleþerek insanlýða hizmet etmenin yolunu açýyor.”
Ýlim Yayma Vakfý Mütevelli Heyeti Baþkanvekili Bilal Erdoðan ise geçmiþte yaþanan sýkýntýlarla bugünkü rahat döneme atýf yaparak, “Türkiye’de Ýmam Hatipliler olarak bir imtihan dönemi yaþýyoruz. 20 yýl önce baþka imtihanlarýmýz vardý þimdi baþka imtihanlarýmýz var.” dedi. Evet kapý önünde coplanmayý göze alýnarak gidilen okullar bugün teknolojinin en son aletleriyle donatýlmýþ ama ruh olarak geçmiþ mumla aranýyor!
Bu baðlamda, kurultayýn son gününe iþtirak eden Cumhurbaþkaný Recep Tayyip Erdoðan’ýn þu sözleri Ýmam Hatip camiasýnýn nasýl bir imtihan içinde olduðunun da göstergesi: “Gençlerimizin milli ve manevi deðerlerle donatýlmasý önemlidir. Kökleriyle baðlarýný güçlü tutmalarý gerekiyor… Ýmam hatip neslinden beklentimiz çok… Ülkemize istikamet çizen, ufkumuzu aydýnlatan nesillerin yetiþtiði eðitim-öðretim kurumlarýdýr. Milletimiz imam hatiplere çöldeki vaha gözüyle bakýyor.”
Vahayý kurutmamak için nasýl bir ruh üflenmesi gerektiðini de kurultayda konuþan Ýbn Haldun Üniversitesi Rektörü Recep Þentürk söyledi: “Biz gençlerimizi fütüvvet ahlâkýyla yetiþtirmemiz gerekiyor. Bu fütüvvet önderleri Anadolu’nun Ýslâmlaþtýrýlmasýnda çok rol oynamýþlar. Bunlarýn önde gelenlerinden bir tanesi de Malatyalý Somuncu Baba.”
2 gün boyunca her þey tüm yönleriyle konuþuldu, kimse aðzýnda lafý gevelemedi inþaallah bu tavýr uygulamaya da yansýr.