Ýnternetin saðlýksýz ve saðlýklý kullaným öyküleri

Ýnternet ve sosyal medya artýk toplumsal düzenin bir parçasý. Gündelik hayatý internet kullanmaksýzýn sürdürmek artýk zor. Ýnternet kullanýmý kaçýnýlmaz ise hayatýmýza getirdiði riskler ve imkanlar üzerine çalýþmak gerekiyor. Bugün size interneti saðlýksýz bir þekilde kullananlar ile saðlýksýz kullananlarýn öykülerini anlatacaðým. 

  

Ýnternetin saðlýksýz kullaným öyküleri

“Genç delikanlý okul zamanlarýnda gece yarýsýna kadar, yaz aylarýnda ise günde 8 saat, hatta kendi haline býrakýlýrsa daha fazla oyun oynamak istiyor. Bu denli oyun oynamasýnýn sorunlu olduðu söylendiðinde kýzgýn hale geliyor. Yemeklerini bile klavye karþýsýnda yemek istiyor. Diðer aile üyeleri ile ilgisi oldukça azalmýþ. Ýnternette kalamayacaðý için tatile bile gitmek istemiyor. Ýnternet dýþýnda gerçek hayattaki herhangi bir aktiviteye ilgi göstermiyor. Aile ile internet üzerinden sürekli bir çatýþma içinde.”   

“Ailemizin evi iki katlý. Ev herkesin kendi odasý olacak kadar büyük. Baba iþten geç geliyor. Üç çocuk da kendi odasýnda internette takýlýyor. Aile üyeleri pansiyon arkadaþlarý gibi. Çocuklar yemekleri kendi odalarýnda yemek için ýsrar ediyor. Çocuklar kendi arkadaþlarý ile muhabbet halinde olduklarýný söylüyorlar. Herkesin kendi hayatýný istediði gibi yaþama özgürlüðüne sahip olduðunu iddia ediyorlar. Anne vahametin farkýnda ama etkisiz eleman þeklinde.”   

“Kadýn eþinin telefonla yaþadýðýný söylüyor. Karþýmda çay içiyoruz. Onun yüzüne bakýyorum. Ara sýra bana bakýp ara sýra telefona bakýyor. Bir þeyler anlatýyorum “he, he” diyor. Aklý bende deðil yazýþmalarda. Bu meseleyi düzeltmek için defalarca konuþtuk. Ama sadece haber izlediðini, grup tartýþmalarýna katýldýðýný söylüyor.” 

  

Ýnternetin saðlýklý kullaným öyküleri

“Ahmet Bey’in kendisi dýþýnda bir çalýþanýnýn olduðu küçük bir giyim maðazasý var. Maðazadan ayrýlmakta zorlanýyor. ‘Eskiden sýk sýk bankalara ve devlet dairelerine gitmek zorunda kalýrdým. Þimdi bu türden iþlerimin çok büyük kýsmýný internet üzerinden hallediyorum. Bankalarda sýra beklemekten ve vakit kaybetmekten kurtuldum’ diyor.”   

“Ahmet lise 2. sýnýf öðrencisi. Öðrenmeye özellikle felsefeye çok meraklý. Ýngilizcesi de iyi. Hem Türkiye’den hem dünyadan birçok önemli düþünürü YouTube üzerinden izliyor. Beðendiði bir kiþinin tüm videolarýný izliyor. Düþünür avcýsý gibi. Ýnternet ortamýndan en seçkin konuþmacýlarý buluyor. Anne ve babasý dahil çevresindeki birçok kiþinin meraklý sorularýný cevaplýyor. Adeta bu konuda danýþman haline gelmiþ. En son okuldaki felsefe öðretmenine felsefe ile ilgili izlenecek video ve sitelerin adreslerini içeren bir liste vermiþ.”   

“Ayþe Haným erken evlendiðinden dolayý liseden sonra üniversiteye devam edememiþ. Üniversite içinde bir ukde olarak kalmýþ. Çocuklarýný büyütmüþ. Onlar üniversite öðrencisi. Çocuklarýnýn da cesaretlendirmesiyle bir üniversitenin uzaktan eðitim programýna kaydolmuþ. Oldukça mutlu. ‘Öðrenci gibi çalýþýyorum. Öðrendiklerimi eþime ve çocuklarýma da anlatýyorum. Hem bana hem de bizim eve yeni bir neþe geldi’ diyor.”  

“Mehmet Bey bir þirketin pazarlama bölümünde çalýþýyor. Yüksek lisans yapma þansý bulamamýþ. Ýngilizcesi idare eder düzeyde. Bugünlerde Amerika’daki bir üniversiteden ‘ileri pazarlama dersi’ alýyor. Program oldukça yapýlandýrýlmýþ. Derslere sanal sýnýflardan izliyor. Ödev ve projelerini yapýp sisteme yüklüyor. Biraz zorlanmýþ ama dersi geçmeyi baþarmýþ. Aldýðý eðitim þirket içinde takdir edilmiþ.”