Ýyi ki siyasete girmemiþim

Çünkü, girmiþ olsa idim, muhtemelen çok fena çuvallayacaktým.

Niye ve nasýl çuvallayacaðýmý anlatmaya çalýþayým.

Þayet bugünlerde siyasetçi olsa idim, hangi partiden olacaðým hiç önemli deðil, bütün siyasi, parlamenter enerjimi yeni bir anayasanýn yapýlmasý için harcardým doðrusu.

Çuvallama süreci iþte tam da burada baþlardý.

TESEV yine önemli bir iþin altýna imza attý ve yeni anayasa yapým sürecinde yurttaþlarýn yeni anayasanýn temel konularý hakkýnda görüþlerini aldý; araþtýrma TESEV þapkasý altýnda KONDA araþtýrma þirketi tarafýndan yapýlmýþ, iþin içinde Sayýn Tarhan Erdem’in imzasý var, yani araþtýrma sonuçlarýnýn güvenilirliði konusunda endiþeye pek mahal yok.

Siyasete girse idim neden çuvallayacaðýmýn kanýtlarýna tek tek bakalým isterseniz:

1- TESEV/KONDA araþtýrmasýnýn sonuçlarýna göre yüzyüze görüþülen yurttaþlarýn yüzde 82.3’ü yeni bir anayasada Atatürk ilke ve inkýlaplarýna, Atatürk milliyetçiliði kavramýna yer verilmesinin doðru olacaðýný ifade ediyorlar.

Aslýnda sadece bu sonuç bile benim ve benim gibi düþünenlerin neden siyasete giremeyeceklerinin en bariz göstergesi zira bendeniz insan haklarý ideolojisi dýþýnda, bu da bir ideoloji midir tartýþýlýr, hiçbir ideolojiye gönderme yapýlmamasý gerektiðini, iyi bir anayasada özel bir ismin, Atatürk bile olsa, geçmemesini senelerdir anayasalarýn olmaz ise olmazý olarak savunuyorum; milletimiz anlaþýlan pek öyle düþünmüyor.

2- Araþtýrmada ortaya çýkan bir sonuç da yurttaþlarýn yüzde 73’ünün temel eðitim dilinin türkçe olmasý gerektiði yönünde; oysa yine bendeniz epey bir süredir, kendimi biraz da kürtlerin yerine koyma gayretimin, empati yapmak istememin bir sonucu olarak, anadilde eðitim ve öðretimin temel bir hak olduðunu düþünüyorum; milletimizin büyük bir çoðunluðu ile yine anlaþýlan ayný istikamette düþünmüyoruz.

3- Görüþülen yurttaþlarýn yarýsýndan fazlasý laikliðin bir anayasal ilke olarak kalmasýndan yana; oysa bendeniz, evrensel (batý) standartlarda tanýmlanmýþ hukuk devleti ve demokrasi ilkelerinin yeterli olacaðýný, ilaveten laiklik vurgusunun gereksiz, siyaseten sýkýntýlý bir tekrar olacaðýný düþünüyorum. Görüleceði gibi bu alanda da, laiklik meselesinin anayasaya girmesi konusunda da milletimizle ayný istikamette düþünemiyorum.

4- Araþtýrmada sonuçlarýndan vatandaþlarýn yüzde 84’ünün Diyanet Ýþleri Baþkanlýðý müessesesinin anayasal statüsünün korunmasý gerektiði düþündüðü anlaþýlýyor; bendeniz laiklik ilkesinin anayasada olmasýnda asla ýsrarlý deðilim ama laiklik ilkesini ciddiye alan biriyim ve Diyanet Ýþleri Baþkanlýðý’nýn anayasal statüsü ile laiklik ilkesinin baðdaþmadýðý ortada ancak vatandaþlarýmýz bu konuda da bendenizden çok farklý bir çizgide anlaþýlan.

5- Bendeniz devlet okullarýnda yani vergi mükelleflerinin finanse ettiði öðretim müesseselerinde din kültürü ve ahlak bilgisi dersinin zorunlu ders olmasýna karþýyým ama araþtýrma sonuçlarý benim gibi düþünenlerin yüzde dört dolayýnda olduðunu gösteriyor; siyaset yapmamamýn ne kadar isabetli olduðunu bu sonuç da çok iyi gösteriyor.

6- Araþtýrma sonuçlarý toplumumuzun yüzde 56’sýnýn, yurttaþlýk sýfatý olarak türk kavramýnýn anayasada korunmasýndan yana olduðunu ortaya koyuyor; oysa bendeniz, benim gibi düþünenler senelerdir anayasal vatandaþlýk kavramýnda ýsrarlýyýz, vatandaþlýðýn herhangi bir sýfatla, üstelik çoðunluk etnisitenin etnisite sýfatý ile tanýmlanmasýna karþýyýz ama çoðunluk bu alanda da bendenizden çok farklý bir pozisyon alýyor.

Görüldüðü gibi aktif siyasete girmemiþlik, zaten davet de yok, isabetli bir durum.

Vatandaþýn mevcut askerlik statüsünün sürmesinden de (yüzde 70), yargýçlarýn devlet çýkarý-birey uyuþmazlýðýnda devleti öne çýkarmasýndan da pek þikayeti yok; bendeniz TESEV ve KONDA’nýn yalancýsýyým.

Bu durumda bizlere gazetelerden, ekranlardan çoðunluðun þimdilik pek benimsemediði görüþleri býkmadan usanmadan yansýtmak kalýyor.

CHP misali, müzmin muhalif olmak, her seçimde çuvallamak için de siyasete girilmez deðil mi?

twitter.com/KarakasEser