İyi muhabiri doğru kullanmak

Mehmet Akif Ersoy’u Mısır’da Mübarek rejiminin devrildiği süreçte tanıdık. Sahada çok başarılı bir muhabirlik sınavı verdi, iyi işler yaptı.

Şimdi Gazze’de TRT ekibinin bir parçası ve yine çok iyi işler yapıyor.

Üstelik twitter üzerinden paylaştığı bilgilerle akşam TRT Haber’de bulacaklarımıza dair de bir anlamda başarılı bir tanıtım yapıyor. Bu tür ortamlarda saha tecrübesi olan elemanını masa başında tutmak yerine alana sürmek de doğru bir karar, alandan iyi ve farklı işler çıkarabilmek de...

Gazze işinde TRT tecrübesiyle diğer kanalların bir adım önünde. İyi muhabir harcamak konusunda Haberturk’ten de bir örnek vereyim. Sorel Dağıstanlı radyo kökenli olduğu için doğaçlaması en iyi olan, çatışma bölgelerinde tecrübe kazanmış bir isimdi. Televizyondan gazeteye aldılar ama ekranda kalması grup için avantaj olurdu, bence çok iyi bir televizyon muhabiri kaybedilmiş oldu. İyi elemana sahip olmak bir avantajdır ama onu kullanmayı becerebildiğin takdirde.

Başka türlüsü en iyi kasaptan baklava yapmasını istemek gibi bir durum.

Çocuklar duydu ve büyüdü...

Çocuklar Duymasın final yapıyor...

Arada kesintiler olsa bile 12 yıldan fazla bir süredir hayatımızda olan bir diziydi Çocuklar Duymasın.

Dilimize “light erkek”, “taş fırın erkeği” gibi kelimeler kazandırdı.

Bir sürü insana şöhret kapılarını açtı, çocuk yıldızlar dönemini yeniden başlatan işlerden biri oldu. İlk yayınlandığı kanal TGRT bugün yayında değil ama Çocuklar Duymasın sürdü. Kamu spotu yoktu o dönemlerde ama senaryoya kamu spotu tadında bilgiler eklendi, öğretici de oldu. Şimdi veda zamanı. Birden fazla kuşağı etkileyen nadir dizilerden birisidir Çocuklar Duymasın. İlk 13 bölümü yaklaşık bin kez tekrar edildi, televizyonculuğumuzun rekorudur aynı zamanda.  Emeği geçen herkese teşekkür etmek lazım...

Sonunda akıllı bir iş

Show Tv, sonunda doğru bir adım attı, Muhteşem Yüzyıl’ın tekrarını günlük olarak yayınlayacağını duyurdu.

Tekrar bölümler haber önüne de konulabilir, kadın kuşağına da, mevcut duruma göre çok daha fazla iş yapacaktır bu kesin. Haber önüne koyarsan reytingi düşürmeyecek bir bülten yapmak gerekir.

Kadın kuşağına koyarsan, önüne, içine, arkasına dizi tutturmak için bol tanıtım kuşağı açmak gerekir bir de kadın kuşağında sadece seyredilebilecek işler değil mutfakta iş yaparken dinlenilebilecek işlerin de şansı var. Elinde iyi bir silah var Show Tv’nin, doğru ateşledikleri takdirde seyredilmeme problemini bir miktar aşabilirler.

Bu arada yaz kuşağında tutan ama ana sezonda kanalında şans bulamama ihtimali olan yeni dizilerle de ilgilenseler kendileri için çok daha doğrusunu yapmış olurlar.