JennIfer’ý kim böyle üzdü?

Romantik komedi filmlerinin yýldýzý Jennifer Anniston’u hiç beklemediðimiz bir rolde seyredeceðiz. Cake adlý filmde çocuðunu kaybeden bir kadýný oynayan Aniston yara izleriyle, makyajsýz ve üzüntü dolu gözleriyle bambaþka bir karakter olarak karþýmýza çýkýyor. 
 

Bu hafta vizyona giren Cake, iki yönüyle konuþulmasý gereken bir film. Her þeyden önce çok dramatik bir konuyu iþliyor. Odaðýnda ölüm ve sevdiklerimizi kaybetme var. Bu konuda bir film yapýldýðý zaman çoðunlukla duygu sömürüsünün tavan yaptýðýný görürüz. Bu tür bir acýyý gerçek hayattaki gibi iþlemek çok zor. Hele filmdeki gibi kaybettiðiniz eðer bir çocuksa ve onun anne babasýysanýz hikaye çok deðiþiyor. Doðanýn iþleyiþine kimse karþý duramaz, ölüm hayatýn bir gerçeði. Hatta hayattan çok daha fazla bizi ifade ediyor. Ölüm bizi ilk olarak ana babamýzý kaybettiðimizde gerçekten vurur. Hep düþündüðümüzü sandýðýmýz þeyleri aslýnda gerçekte hiç düþünmediðimizi anlarýz. Çoðunlukla basmakalýp düþüncelerin esiri olmuþuzdur. Ölüm ailemizi elimizden aldýðýnda ilk önce büyük bir acý ondan sonra ise bir alýþkanlýk yaratýr. Zaten o alýþkanlýk sayesinde her þey yoluna girer. Kendiniz bile þaþýrýrsýnýz nasýl parçalanmadan atlattýðýnýza bu dönemi. Ama söz konusu filmdeki gibi bir evlat ise iþte o zaman baþka bir durum söz konusu. Cake bu durumu elinden geldiði kadar doðru anlatýyor. Filmin en önemli özelliði de bu.

CLAIRE’ÝN DRAMI ÜZÜYOR

Bir trafik kazasýnda oðlunu kaybeden Claire’in kendisi de büyük yaralar alýr. Yýllarca tedavi görür rehabilitasyona tabi tutulur. Ama hala bitmez aðrýlarýn pençesindedir. Vücudunda ve yüzünde bu facianýn izlerini taþýyacaktýr. Her aynaya baktýðýnda ve sýrtý her aðrýdýðýnda bebeðinin ölümünün acýsý da yüreðinde yer bulacaktýr. Bunun en kötü tarafý ise bir alýþkanlýk hissiyle bu acýnýn yok olmamasýdýr. Çünkü bir anne çocuðunu kaybederse sebebi ne olursa olsun tek suçlu olarak kendisini görür. Annenin görevi bebeðini korumaktýr. Çocuk ölürse anne kendini suçlar. Claire de aynen bu suçluluk hissini taþýr. Kocasýna hayatý zehir eder ve eþi evi terkeder. Psikoloðunun isteðiyle gittiði rehabilitasyon grubunda o kadar uyumsuz ve acýmasýzdýr ki sonunda gruptan bile atýlýr. Yakýn çevresinden birilerini kaybedip krizi atlatma peþindeki insanlardan oluþan grupta Claire’in neredeyse tek arkadaþý Nina da intihar edince iþ iyice içinden çýkýlmaz bir hal alýr. Nina geride bir eþ ve oðul býrakmýþtýr. Claire, Nina’nýn eþi Roy ile vakit geçirmeye baþlar. Onun kaybýný nasýl algýladýðýna bakar ve duygusal bir iletiþime geçer. Her ne kadar bu iletiþim her ikisi için kolay olmasa da birbirlerinin çýkýþsýzlýklarý bir diðerinin çözümlerini sebeplendirir.

Filmin düðümlerinin çözüldüðü nokta Claire’in kendisinin iyi bir anne olduðunu kabullendiði andýr. Bu bütün suçluluklarýn temizlenmesi, yükün hafiflemesi anlamýna gelir. Gelelim filmin zayýf yönlerine. Her þeyden önce bu kadar aðýr bir konuyu Hollywood endüstrisinde iþliyorsanýz ne kadar gerçekçi olmaya çalýþýrsanýz çalýþýn yine de gerçekten uzak karakterler yaratýyorsunuz.

FÝLMÝN ZAYIF KARNI HÝZMETÇÝ

Mesela filmde Claire’in yardýmcýsý rolündeki Silvana karakteri. ABD’de Latin göçmenlerin sayýsý yüzünden midir bilinmez illa böyle hikayelerde melek gibi hizmetli görme alýþkanlýðý edindik. Silvana niye bu kadýnýn peþinde, niye bütün geçimsizliðine raðmen onun yanýnda yer alýyor. Her türlü hakareti ve kabalýðý sergileyen Claire’in Silvana ile olan iliþkisi filmin zayýf karný. Sam Worthington’ýn canlandýrdýðý Roy karakterinde de ayný sunilik hissediliyor. En baþarýlý ve gerçekçi performans ise Claire’i canlandýran Jennifer Aniston’a ait. Kendini çirkinleþtirerek bir filmde yer almak ve fiziðinin dýþýnda sadece oyunculuðuyla beðenilmek her güzel aktristin hayalidir. Aniston filmde bunu baþarýyor. Güzel bir kadýn olmanýn dýþýnda iyi bir oyuncu olmanýn kanýtýný sergiliyor. Bu hafta 10’dan fazla film vizyona girerken hayat üzerine bizi düþündürebilecek önemli bir yapým Cake. Gitmenizi öneririm.

FÝLMÝN KÜNYESÝ

Yönetmen: Daniel Barnz

Senarist: Patrick Tobin

Oyuncular: Jennifer Aniston, Adriana Barraza, Sam Worthington, William H. Macy

VÝZYONDAKÝLER

Marigold Oteli’nde Hayatýmýn Tatili 2

Film, hayatlarýnýn ikinci baharýný yaþayan kiþilerin, yaþamlarýný ve iliþkilerini saygý ve sevgilerini sürdürerek nasýl devam ettirdiklerini beyaz perdeye taþýyor. Bu nadir, neþeli, saygý ve sevgiyle dolu film hayatýn onu býrakmadýðýnýz sürece, 60 ya da 70 yaþlarýnda bile sizi þaþýrtmayý býrakmadýðýný anlatýyor.

Maymun Prens

Doðduðunda çok çelimsiz bulunan kralýn küçük oðlu, maymun abisi tarafýndan kabilesinden atýlýr. Arkadaþý Ian’ýn yanýnda yaþar ve inanýlmaz becerisiyle ateþi, avlanmayý, modern yaþamý, aþký ve hatta umudu keþfeder. Cömerttir, her þeyi paylaþmak ister. Kurulu düzeni kökten deðiþtirir. Fransa ve Ýtalya yapýmý...

Öðrenci Ýþleri

Murat Akkoyunlu, Fýrat Tanýþ, Yeliz Þar’ýn baþrolde olduðu filmde aile digarý hazýrlýk dershanesini zorlukla iþleten Kýsmet ile müteahhit kardeþi Ýsmet’in komik öyküsü anlatýlýyor.

Annie

Annie, ebeveynleri tarafýndan, bir gün onun için geri gelecekleri sözüyle terk edilmiþtir ve o zamandan beri de kötü üvey annesi Miss Hannigan ile sorunlu bir hayat sürdürmek zorunda kalmýþtýr. Ancak Annie için her þey deðiþmek üzeredir. New York belediye baþkaný adayý olan Will Stacks, baþkan yardýmcýsý Grace ve kampanya danýþmaný Guy’ýn önerisiyle adaylýk kampanyasý çalýþmalarýna küçük Annie’yi de dahil eder..

Citizenfour

Belgeselci Laura Poitras ve gazeteci Glenn Greenwald, Citizenfour takma adýný kullanan CIA analizcisi Edward Snowden ile Hong Kong’da buluþuyor. Snowden, Amerikan Ulusal Güvenlik Ajansý’nýn özel hayatýn gizliliðini hukuk dýþý yollarla ihlal ettiðini kanýtlayan gizli belgeleri kameralar önünde gazetecilere teslim ediyor. Poitras ve Greenwald, Snowden’ýn bu eylemini gözlemliyor.

Ýntikam Kapaný

Everly tam da evden çýkýp gidecekken ihanete uðradýðýný düþünen eski sevgilisinin tuzaðýna düþer. Kapýnýn ardýnda beliren kiralýk katiller, mafya lideri olan sevgilisinin talimatýyla onu kapana kýstýrmýþtýr. Daha önce hiç silah kullanmamýþ olan kadýn kolay pes etmeyecektir. Salma Hayek baþrolde.

Kara Deniz

Filmin baþrolünde Jude Law var. 30 yýllýk denizcilik kariyeri eþi Chrissy’i ve çocuklarýný kaybetmesine mal olan Robinson, 11 yýldýr çalýþtýðý gemi hurdasý bulup satan þirketten sebepsiz yere kovulduðunda eski donanmacý Robinson, kendini ýskartaya çýkartýlmýþ ve gereksiz hisseder. Ancak II. Dünya Savaþý sýrasýnda içi yýðma altý dolu bir Alman U-Bot’unun Gürcü karasularýnda denizin altýnda yattýðýný öðrendiðinde kendini yeniden ispatlamanýn bir yolunu bulur.

Kendinol

Kendimizi uzak gördüðümüz ama aslýnda içinde olduðumuz bambaþka bir dünyanýn kapýlarýný açan bir film... Ünlü oyuncu Zeynep, kamp yapmak için izinsiz girdiði bir özel mülkte iki adam tarafýndan yakalanýp bir depoya hapsedilir. Oradan kurtulmak için büyük mücadele veren Zeynep’in neden o kamp alanýna geldiði hikaye ilerledikçe anlaþýlýr. Zeynep kurtulduðunda her þeyin nasýl bir oyunun parçasý olduðu anlaþýlýr.

Limonata

Suat, Makedonya’da yaþayan eski bir týr þoförüdür, hasta yataðýnda ölmeyi beklemektedir. Ölmeden önce oðlu Sakip’ten son bir isteði vardýr, yýllar önce Ýstanbul’da imam nikahýyla evlendiði bir hanýmdan olan oðlunu bulup, yanýna getirmesidir. Sakip, Makedonya’dan Ýstanbul’a doðru babasýnýn emektar arabasýyla yola çýkar. Filmin senaryosunu yazan ve filmi yöneten Ali Atay.